Er der nogle der kender denne kat?

Hvad jeg vil med dette indlæg? Tjaaa, blot prøve at finde ud af lidt om hendes fortid, hvor gammel hun evt er, samt måske give tidligere ejer ro i sjælen ved at vide at hun har det godt i dag.

Lidt fakta:

Colourpoint perser, hunkat, fetil, har haft killinger (kejsersnit).
Hun blev skønnet til at være ca 3 år, dvs 4 år i dag.
Hun blev fundet ved ”Ved voldgraven” i Rødovre i Maj 2009, og blev bragt til Inges kattehjem i Glostrup.
Hun var ikke mærket, hverken Chip eller øretatovering.
Hun har en lille mislyd ved hjertet, dog intet der kræver behandling.
Hendes maskefarve kender jeg ikke, men kan vil bedst beskrive den som bleg brun/grå agtig.
Hun er meget udpræget af den modernet type, med flad næse.
Af sind er hun meget kælen, en bestemt dame, der ved hvordan hun vil have tingene, hun har ingen problemer med at holde styr på de 3 drenge hun nu dele bolig med :relaxed:.
Hun var fremlyst sidste år, samt Kattehjemmet gennemgik alle de sider med efterlyste katte, men fandt dog ingen der passet på hende.

Hvis du kender hende, så lad mig hører det eller give en tidligere besked om at hun har det godt.

Inge, mit bedste bud er at du forsøger at tage kontakt til Tanja fra Mosters Skovkatte…
Tanja startede med at opdrætte Colourpoint og hendes mor Gurli opdrætter dem stadig og har efterhånden gjort det i en menneskealder… Det kan være at de to kan hjælpe dig videre i eftersøgningen…

www.dk-mosters.dk

Tak Ann det vil jeg gøre.

Der er jo ikke så mange af dem her i DK, så det kan da være at de to damer (sig endelig ikke til Tanja at jeg har kaldt hende det! :wink: ) kan hjælpe dig… Jeg er ret sikker på at Gurli ved lige præcis hvem der opdrætter CPC og måske endda kan remse diverse kuld op for de sidste år!

Det hedder vist lillamasket :?

Jeg tro du har ret, men blå kunne også være et bud.

Jeg kender ikke forskellen på disse 2 farver

[quote=cæsar;427847]Jeg tro du har ret, men blå kunne også være et bud.

Jeg kender ikke forskellen på disse 2 farver[/quote]

Blå er mørkere end lilla :slight_smile:

Fandt lige dette her - blå, ser det ud til :ok:

så er hun sandsynligvis lillamasket :slight_smile:

Hun er ikke så mørk så vidt som jeg kan se

Hmm, lidt svært at finde lillamasket-fotos:
http://www.kattene.net/tina.htm

[quote=Ann K;425849]Inge, mit bedste bud er at du forsøger at tage kontakt til Tanja fra Mosters Skovkatte…
Tanja startede med at opdrætte Colourpoint og hendes mor Gurli opdrætter dem stadig og har efterhånden gjort det i en menneskealder… Det kan være at de to kan hjælpe dig videre i eftersøgningen…

www.dk-mosters.dk[/quote]

FYYY ANN at poste sådan noget nullerput noget her http://www.dk-mosters.dk/killinger.htm
:hjerte::wehuu:

[quote=lenschow;427861]FYYY ANN at poste sådan noget nullerput noget her http://www.dk-mosters.dk/killinger.htm
:hjerte::wehuu:[/quote]

Nja… Tanja laver pæne missere!
Vi diskuterer dog stadig om det er rimeligt, at opkalde en blå skovser efter Ting? -LOL

Ann, har du styr på det der med blå- og lilla-masket?
Hvilken af dem er mørkest?
Hvis katten er lysegrå i ansigtet, hvad er det så?

Hvis katten er lys og varm i farven er det en lillamasket…er den mørk og kold…så er den blå

[quote=MiSi;427899]Ann, har du styr på det der med blå- og lilla-masket?
Hvilken af dem er mørkest?
Hvis katten er lysegrå i ansigtet, hvad er det så?[/quote]

Ikke en brik… jeg kan hverken se at farven er blå eller lilla -LOL Lys grå eller mørk grå med nogle toner af hhv pink eller ja blå… men så skal jeg helst se katten… og jeg tager fejl i mindst halvdelen af tilfældede :tihi:
Men vil du vide noget om sheltie-farvegenetik… der kan jeg en masse…

Dette er et billedet af Lille My som ingen ville kendes ved :ked:

Jeg vil vove buddet og sige chokolademasket - bare for at være anderledes :stuck_out_tongue:

Hun er da bare nuttet! Hun er lilla masket, vil jeg mene.
Man fattet jo ik, at der ik er nogen der savner sådan en kat…jeg har selv en skønhed fra et internat som der heller ik er nogen der har henvendt sig på. Men nu lever han her hos os og har det som blommen i et æg.
Lille My ser også ud som om hun har det skøøønt nu.

Jeg synes halen på min skærm er for lys til at være chokolade. Jeg gætter på lillamasket.

jeg tror også hun er lilla, uden på nogen måde at være sikker…chokolade er mørkere og mere “varm” i farven…tror jeg nok…kvalificeret hjælp kan fåes ved EVA K…jeg er sikker på hun kan sige hvilken farve den skønne pigemis har