Er det den rette beslutning?! :(

Hvad med din mor, det er jo trods alt hendes kat

Lad mig sige det sådan:
Min mor har været nødt til at begynde sit liv HELT forfra…
Dette betyder, hun lige pt. ingen penge har.

Tro mig - hun har det SÅ dårligt med, at vi har brugt så mange penge og energi på hendes katte - men hvad gør man ikke for dyrene? Hun ville have at vi skulle tage hende på et internat, hvilket JEG ikke ville gå med til. Især ikke med SÅ mange killinger - en anden faktor er, at de ikke tager imod så mange katte, på grund af alle de killinger der er jo.

Jeg tænker lidt, vil det blive stressende hende at få et nyt hjem igen? Eller vil hun sagtens kunne klare det? Jeg har aldrig før prøvet at omplacere en kat, sådan rigtig…
Jeg vil kun Misty det bedste.

Vores Whiskey har tidligere gået frit (inden vi fik ham). Vi hentede ham på internat, og på det tidspunkt boede vi i et rækkehus med en gårdhave til. Han kom ud i haven når vi var hjemme, men det var bare ikke nok for ham. Jeg begyndte at gå ture med ham i sele - men det forpligter skal jeg hilse at sige!! Vi var ude minimun 1 time hver dag, og jeg blev hende tossen med katten i snor :høhø:. Det hjalp dog på hans udetrang. Så flyttede vi i hus, hegnede haven ind og fik kattelem og jeg besluttede at vi IKKE skulle gå ture det nye sted. Nu kan han være inde eller ude som han ønsker, og han er sjældent ved døren og tigger om at komme ud. Vi kunne ikke omvende ham til at være indekat - men vi har så givet ham udeliv på vores præmisser i stedet.

Det skal siges at han så nok også var 5-6 år da han blev kastreret. Det er i hvert fald den alder Jens Ruhnau har bedømt ham til ud fra hans tænder. Så han er ca. 10 år nu…

Og hvad vil jeg egentligt med det her indlæg? Tja, jeg synes det er en svær situation at stå i. Jeg ville nok neutralisere og så tage den derfra. Og ja, det er da mange penge at give ud, hvis det viser sig at tøsen skal omplaceres. Men måske falder hun til ro? Følg din mavefornemmelse, og gør det du føler er mest rigtigt. Hvis du selv føler det er det rigtige, så er det jo i bund og grund ligegyldigt hvad andre mener.

Felis - Og jeg er såmænd helt enig i at et liv som kastreret staldkat kunne være en løsning udover aflivning, hvilket jeg ikke har udtalt mig om, da det jo var skrevet. Jeg er bare ikke enig i det med at der ingen forskel er, da jeg jo netop har oplevet anderledes :slight_smile:

Min Studse dreng blev inde kat da han var godt et år gammmel, absolut ingen problemer der. Men ikke alle er ens, jo.

Mht. ændring i adfærd så prøv at spørge Kira hvordan det gik med hendes Rynke efter hun blev kastrat. Det er helt vildt og jeg kan såmænd også komme med flere eksempler:)

Da vi fik omplaceret Remonce, annoncerede Eife hende på heste galleri, det tog et halvt døgn så havde hun ny familie:) Så prøv at annoncer hende der som stald kat.

[quote=Ushoosinu;443504]Min Studse dreng blev inde kat da han var godt et år gammmel, absolut ingen problemer der. Men ikke alle er ens, jo.

Mht. ændring i adfærd så prøv at spørge Kira hvordan det gik med hendes Rynke efter hun blev kastrat. Det er helt vildt og jeg kan såmænd også komme med flere eksempler:)

Da vi fik omplaceret Remonce, annoncerede Eife hende på heste galleri, det tog et halvt døgn så havde hun ny familie:) Så prøv at annoncer hende der som stald kat.[/quote]

Det lyder som en super ide … ! :slight_smile: Har jeg ikke tænkt over… :slight_smile: Har bare ingen bruger derinde…

Så det, du egentligt skal sammenligne er hvad der er billigst af mulighederne:

A. Neutralsering
B. Transport til den omtalte gård
C. Aflivning

Så der er vel ikke andet for end at ringe til dyrlægerne i dit område og indhente tilbud.

Og mit bidrag til debatten: Jeg har selv også lavet min gamle inde/udekat til ren indekat da han var 10 år, og med succes. Og jeg ved også at neutralisering kan have en dramatisk effekt på temperamentet. Det bliver en helt anden kat - har du set Pelle Erobreren? Det samme gælder for hunnerne også. Men jeg kan også godt forestille mig at det kan være svært at forestille sig, hvis man ikke har oplevet det før.

Nej, har aldrig oplevet en hunmis ændre adfærd pga. en neutralisering, så det er svært at forestille sig, men jeg ønsker allermest at hun kommer på en gård, så håber evt. at en som har en bruger på hestegalleri vil hjælpe mig :slight_smile:

Tine prøv at lokke med Eife hun har en profil på hestegalleri:)

Jeg skriver til hende når jeg kommer hjem igen… Min svigerfar ringede til en han kendte men han kunne ikke tage hende.

Jeg har lige fundet ud af hun er i løb igen…!? vidste hun kom i det så hurtigt igen?? Så måske derfor hun hyler konstant

Løbetider kan hurtigt blive nærmest kontinuerlige, hvor den ene nærmest afløser den anden - fertilitet kan være meget forskelligt, nogle har en fast rytme, andre blevet går oftere og oftere og kraftigere og kraftigere i løb.

Hun skal nok få fundet en hankat, hvis I ikke passer på, og så kommer der jo altså et kuld killinger til. :s:tihi:

Hun kalder jo hannerne til - det kan være der pludselig står en i jeres stue i morgen tidlig, som har fundet et sted at smutte ind. Og hendes egne hankillinger kan også hurtigt blive kønsmodne, og så vil de evt. parre hende.

Det bedste er altid at neutralisere hvis man ikke ønsker killinger. -kramer

(Og jeg er helt sikker på at det vil hjælpe enormt på hendes ‘specielle’ adfærd :slight_smile: )

Har du fundet ud af hvad en neutralisering koster? For her i Kbh koster det altså ikke mere end en indkøbstur i Bilka.

Og lige et ps til Sheers indlæg - man kan godt få en kat neutraliseret mens den er drægtig, hvis det skulle ske inden den kommer afsted. Og det er ikke synd for hverken den eller de ufødte fostre - det kan alternativet være!

Indtil du finder pengene til og få hende neutraliseret så snak med dyrlægen om p-piller til hende, det er synd hun skal gå i den ene løbetid efter den anden.
Jeg tænker lidt hvad så hvis du finder en gård der vil tage imod hende, bliver hun så sendt derhen fertil, for så er det nok ikke sidste kuld på Misty som du skriver i et andet indlæg ?

MVH
Gitte

[quote=Sheer;445626]Løbetider kan hurtigt blive nærmest kontinuerlige, hvor den ene nærmest afløser den anden - fertilitet kan være meget forskelligt, nogle har en fast rytme, andre blevet går oftere og oftere og kraftigere og kraftigere i løb.

Hun skal nok få fundet en hankat, hvis I ikke passer på, og så kommer der jo altså et kuld killinger til. :s:tihi:

Hun kalder jo hannerne til - det kan være der pludselig står en i jeres stue i morgen tidlig, som har fundet et sted at smutte ind. Og hendes egne hankillinger kan også hurtigt blive kønsmodne, og så vil de evt. parre hende.

Det bedste er altid at neutralisere hvis man ikke ønsker killinger. -kramer

(Og jeg er helt sikker på at det vil hjælpe enormt på hendes ‘specielle’ adfærd :slight_smile: )

Har du fundet ud af hvad en neutralisering koster? For her i Kbh koster det altså ikke mere end en indkøbstur i Bilka.[/quote]

En neutralisering koster mellem 1800-2100 kr… Kan desværre ikke huske det rigtige beløb, fordi jeg har fået så mange at vide omkring killinger osv. men derimellem…
Tror ikke chancen er så stor for at der kommer hankatte her, da vi bor på anden sal, men man ved jo aldrig vel :smiley: :tihi:
Vores hankatte er kasteret…

Okay :slight_smile: det lyder super.

[quote=DK Sacala;445633]Indtil du finder pengene til og få hende neutraliseret så snak med dyrlægen om p-piller til hende, det er synd hun skal gå i den ene løbetid efter den anden.
Jeg tænker lidt hvad så hvis du finder en gård der vil tage imod hende, bliver hun så sendt derhen fertil, for så er det nok ikke sidste kuld på Misty som du skriver i et andet indlæg ?

MVH
Gitte[/quote]

Hun vil selvf. blive neutraliseret. Andet er ikke fair. Ja, tænker os at det synd for hende, at være i løbetid konstant, men er P-piller ikke noget l*rt?? Af hvad jeg har hørt…

Vil se om jeg kan skrabe penge sammen til en neutralisering…

[quote=Saphiira;445767]Hun vil selvf. blive neutraliseret. Andet er ikke fair. Ja, tænker os at det synd for hende, at være i løbetid konstant, men er P-piller ikke noget l*rt?? Af hvad jeg har hørt…

Vil se om jeg kan skrabe penge sammen til en neutralisering…[/quote]

Jo men hvis det kun er i en kort periode på nogle mdr. ville jeg bestemt fortrække det, i stedet for en hunkat der går fra en løbetid til en anden og bliver mere og mere frustreret for det er bestemt heller ikke sundt for hende.

MVH
Gitte

[quote=DK Sacala;445869]Jo men hvis det kun er i en kort periode på nogle mdr. ville jeg bestemt fortrække det, i stedet for en hunkat der går fra en løbetid til en anden og bliver mere og mere frustreret for det er bestemt heller ikke sundt for hende.

MVH
Gitte[/quote]

Jamen det lyder super. Ved ikke helt, hvordan P-piller fungere? skal hun have en hver dag? en om ugen? Hvordan fungere det.??

Jeg vil gerne bidrage med 200 kr til neutralisering såfremt du finder en gård eller andet passende sted, der vil have hende :slight_smile: Jeg synes det er dejligt, at se hvordan du tager dig af hele misseflokken :slight_smile:
Så får du et hjem på hånden, så skriv en pb med dit kontonummer :slight_smile:

Normalt 1 om ugen - men nogle er mere fertile end andre.

[quote=Nevadaisy;445970]Jeg vil gerne bidrage med 200 kr til neutralisering såfremt du finder en gård eller andet passende sted, der vil have hende :slight_smile: Jeg synes det er dejligt, at se hvordan du tager dig af hele misseflokken :slight_smile:
Så får du et hjem på hånden, så skriv en pb med dit kontonummer :)[/quote]

Hvor er du sød :wehuu: