Er det en naturlov ? Opkast efter gulvvask

hvad er det dog for nogle katte :tihi:

her vælger silke (næsten) altid at hårboller høre til i brusekabinen…

mille var fra opdrætterens side rigtig godt opdraget - hun kastede altid hårboller op i kattebakken (jeg ved ihvertfald at jeg har ikke lært hende det - men smart var det)

Her skal der tit brækkes hårboller op enten i vindueskarmen… helst så det sprøjter op ad ruden eller på badeværelsesmåtten om natten så madmor kan jokke i det, når hun skal på toilettet om natten -what.

Når der skal lægges rent på sengen venter jeg til der ikke er nogen katte i nærheden… men af en eller anden grund går der kun et splitsekund så render 5katte rundt og skal hjælpe med at lægge på. :argh: Ikke det nemmeste job.

Eller når der bliver vasket gulv så skal de altid trampe ind over det med snavsede poter inden det er tørt …så kan man ligesom starte forfra.:venter:

Er jeg virkelig den eneste der har katte der altid skal “splatbrække” fra toppen af kradsetræerne???

Det kan snildt komme til at fylde 5-7 kvm. på den facon, og rende ned af væggene fordi den sidste lille skvæt altid skal ind mod væggen.

[quote=alleos7;434090]Er jeg virkelig den eneste der har katte der altid skal “splatbrække” fra toppen af kradsetræerne???

Det kan snildt komme til at fylde 5-7 kvm. på den facon, og rende ned af væggene fordi den sidste lille skvæt altid skal ind mod væggen.[/quote]

Ingen af mine brækker sig fra krædsetræet, men jeg har en der absulut skal røste på hovedet inden hun er helt færdig med at brække sig.

Sjovt jeg har ingen problemer med hårbolde… Mine katte har vænnet sig til at gå på badeværelset og “lave” dem…
Har kun problemer med bakken, alle killingerne skal bare på toilettet når jeg tømmer… Typisk… Og de kan da sagtens være 3-5 i af gangen, intet problem…

Nej nej… Man skal også allerhelst ramme foden til sofaborden, sådan at man skal hen og lægge bordet ned for at kunne gor det helt rent… :fløjte:

[quote=alleos7;434090]Er jeg virkelig den eneste der har katte der altid skal “splatbrække” fra toppen af kradsetræerne???

Det kan snildt komme til at fylde 5-7 kvm. på den facon, og rende ned af væggene fordi den sidste lille skvæt altid skal ind mod væggen.[/quote]

Nej, du er ikke den eneste, der har sådan nogle katte … og det bedste er at gøre det når der maaaange timer til at nogen opdager det, så det sidder rigtig godt fast! Ekstra nitten er så, at de forrige ejere af vores hus synes at glasvæv var helt fantastisk ‘tapet’, og er du klar over hvor svært det er at få indtørret splat ud af de huller?!?

Jep, for vi har også glasvæv en del steder.

Og så har vi sådan noget fiiiiint structur spartlet væg i vores gange, hvor vi satte katte-fræse-hylder op, og hvor man så kunne stå med vatpinde og hysteri og forsøge at få indtørret kattebræk af…

Og hvor kan der dog være meget bræk i selv en lille bitte kat, når det kommer fra toppen af et klatretræ.

For ikke at tale om dengang hvor man stod under et kradsetræ, så overvejer man sådan helt seriøst om man skal aflive kræet, når man står der med det fine tøj på og er på vej ud af døren til en 50-års fødselsdag, og så pludselig bliver over-ørlet af en kat med rigtig dejlig dårlig mave…

:doh::doh::doh::lynogtorden::lynogtorden:-LOL-LOL-LOL

Hvis bare vores ville nøjes med hårboller, når vi havde vasket gulv… Næh, vores lægger brune gaver på sofaen på altanen :rock::venter:

Tror måske det er fordi rengøringsmidlet duftede/lugtede af citrus. Nu har vi købt noget uden duft, men har ikke lige afpøvet teorien endnu :fløjte:

Ja her foretrækker de også nyvaskede gulve.:frowning:
Men man kan også sagtens bruge klatrestativerne og helst så det sprøjter ud på tapetet og alle køjerne:(

Vores eneste lille gulvtæppe kan også bruges, en nyvasket bademåtte er også helt fin.

Og hvis der ikke er nogle af de dele som er nyvaskede så bruger de lige det med at sidde i vindueskarmen og så ramme ned mellem skillerummet i radiatorerne.:rock:
Der er det altså ikke nemt at vaske væk skulle jeg hilse og sige-surrender
Hilsen Lisbeth

jeg tror i har persere…for sådan er mine osse… hårboller opkastes de mest utrolige steder…det helt store hit er hvis man kan stå på kanten af sofaen, og ramme alle folder og syninger…gulv og tæppe…man kan næsten se deres “selvtilfredshed” når det lykkes

hører jeg ørlelyden bliver de smidt ud på fliserne…men det er desværre sjældent jeg opdager det før det er for sent…

I den tid jeg har haft Oliver har han ikke kastet hårboller op… Eller også gør han det i kattebakken og jeg ikke har lagt mærke til det… :tihi:

Her er det en naturlov at være i bakken når den skal tømmes for klumper… Hvis reslutere i en kat med grus ud over det hele, og en hel strand af grus på gulvet… Men det er jo okay… Mor fejer jo bare op efter mig :argh::argh:

Ha-ha, jeg har fuldstændigt fortrængt at Kitten fortrækker at sidde på spisebordet i køkkenet og kaste op ned over stole og gulv… Det fylder ret meget og er helt vildt klamt… Tænk at jeg kunne glemme det - men det er nok fordi det er så ulækkert…

Og så var da jo også den gang, hvor Kitten havde fundet sig en papkasse som hun bare knuselskede og sov i hele tiden… Indtil den dag hvor Whiskey kom fordi og brækkede sig i den… Kitten lå der ikke i gerningsøjeblikket!!! Og jeg kunne ikke nå at flytte Whiskey, så kassen måtte lade livet…

Åh ja, ryg- eller armlæn på sofa/stol er også populært her … heldigvis har vi møbler med kraftigt læder, så det er ret let at tørre af - desværre er der så også ret mange syninger :doh:

Her er det heldigvis kun på gulvtæpperne - jeg er glad for at de ikke rammer fliserne - det skulle jo nødig være for nemt for mig :tihi:

Så var der lille Teddy, der for 1 min. siden stjal et blåbær fra min tallerken, skyndte sig at løbe hen på lejlighedens eneste gulvtæppe med det og står nu og “hopper” på det:fin::græde: … Det kommer jo bare aldrig af igen-surrender