Er det synd for hende?

Jeg er ejer af en smuk norsk skovkat, på “gule plader” og kunne VIRKELIG godt tænke mig en kat mere… men min kæreste er mere skeptisk… Han mener vores lejlighed er for lille… den er omkring 70 km2, minus køkken, da det er kattefrit område… Min kæreste er i lærer som tømre, og jeg selv er på su, samt har et fritidsjob ved siden af… vores lejlighed er ikke dyr, men min kæreste mener, at det er for dyrt at have to katte…
Er det det? Hvis man far en kat fra en rigtig opdrætter, altså på “hvide plader” er den vel både chippet vacineret og neutraliseret? og udgifter til mad er vel ikke så meget mere?
Derudover siger han, at hun har det fint nok, men hun er jo meget alene hjemme, og jeg mener det er synd for hende… er det det? Bør man i realiteten ikke have to katte? Eller er det bare mig der er underlig?

Jeg vil da klart foretrække at have 2 katte og de er skam ikke meget dyrer og have end 1. Killinger som sælges fra opdrætter er jo netop vaccineret m.m en del er også neutraliseret, men ikke alle, det er op til den enkelte opdrætter.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din kat er, men oftes er det nemmere og introdusere en killing end en voksen, men igen afhænger det af den enkelte kat.

Lejligheden er stor nok til 2 katte og man skal jo huske et klatretræ spreder meget glæde og adsprædelse for kattene også, så kan være en god ide og invistere i, hvis det ikke er gjort.

MVH
Gitte

Jeg.har.uden.problemer.haft.to.katte.på.50.kvm.
Men.har.din.nye.pige.været.vant.til.andre.katte?
Hvor.gammel.er.hun?
Virker.hun.til.at.have.kedet.sig.når.I.har.været.væk?

Kat.med.stamtavle.er.typisk.mindst..1xvaccine.og.neutraliseret.
Hos.nogle.2xvaccine,neutraliseret,chippet/tattoveret:)

Jeg.havde.først.bare.en.Men.hun.kedede.sig,så.jeg.fik.1.til.Det.var.1.god.ting.

Kradsetræ=>Jo.flere.jo.bedre.
Jeg.har.tre.Alle.3.bruges.med.stor.glæde:)

Jeg er også på SU + ekstrajob min kæreste er soldat og har en fast løn og vi bor i en lejlighed på 70 km2. Lidt den samme situation.
Vi skal have en kat mere fordi vi synes vores kat, som vi har nu, kunne bruge lidt arts-selskab.
Der kommer selvfølgelig nogle ekstra regninger som fx den årlige vaccine. Men vi har en opsparring til dette og til uforudsigte regninger til dyrlægen.

Min kat er 1½ år gammel… og har ikke været van til kat før… Men, kan bare ikke lade værre med at tænke hvordan jeg selv ville have det hvis jeg var alene fra 8-3 (Plus minus det løse) Jamen hun virker ikke som sådan til at kede sig… men hun virker heller ikke helt vildt motiveret… hvis du forstår?

Jamen vi har et lille kradsetræ, samt en masse dejligt rod i et tilstødende pulterkammer hvor hun render rundt… Men eventuelt nyt trå kunne måske være en god ide…

En opsparing har vi også snakket om at få lavet… Bryder mig bare ikke om at hun skal være så meget alene… og ja, i er faktisk i den samme situation som os… Kunne være jeg skulle vende kattesituationen med ham når han kommer hjem :slight_smile:

Jeg.er.på.SU.og.alene.
Jeg.har.4.katte.og.ingen.problemer.ang.mad.og.grus.
Men.vaccine.osv.skal.der.spares.op.til.:slight_smile:
Et,.gulv.til.loft.måske?
Mine.eeeelsker.deres.

Åh hvor er de fantastiske… Hun har bare en lille tønde… der er nogle huller og nogle sager i… men det kunne godt være på længere sigt… ja, men der skal jo også spares op til en vac. er det MCO du har eller Norske skov misser?

Det kan godt være, at nogen mener, at det ikke er så meget dyrere at have to katte end en…

…men to katte spiser altså dobbelt så meget som en

…hvad der kommer ind, skal også ud - altså ca. dobbelt så meget kattegrus

…dobbelte dyrlægeregninger

…to transportkasser i stedet for en

Når det er sagt, så må det også nævnes, at man jo kan få foderet til en billigere kilopris, hvis man køber større portioner - det samme gælder kattegrus. Den årlige vaccination giver rabat ved kat nummer to (ved samtidig konsultation), men de uforudsete dyrlægebesøg er dobbelt op!

Men det er skønt med flere katte - og to katte på 70 kvadratmeter kan sagtens gå :slight_smile:

Jaa… selvfølgelig er det dyrre, men vi har faktisk to bakker, og så dyrt er grus og mad egentlig heller ikke… tror mere det er dyrelægebesøg min kæreste tænker på… men der kan jo spares op…

Altså jeg syntes at det ville være en god ide med en lille ven til den mis du allerede har.

For at det ikke skal blive for dyrt kan du jo evt kigge på kattenes værn eller andre steder. Når du får dem derfra er de jo allerede neutraliserede og registrerede så vidt jeg er informeret. Ellers er der jo også Brita som har hittekillinger. :thumbup:

Ideen med en speciel konto til kattene syntes jeg er en god ide. Så kommer udgifterne ikke som en overraskelse. :slight_smile:

Ja.altså.525kr.for.1.kat.er.jo.ikke.slemt.
Men1500.for.4.katte.betyder.noget.(priser.hos.min.dyrlæge)

Jeg.har.to.mco’er.Den.røde.og.den.sorte.uden.hvidt.
De.to.tortie…med.hvidt.er.mor.og.datter.blandiger.
Den.korthårede.er.vist.1/4huskat.og.3/4.mco/skovkat.
Datteren(langhårede).er.7/8mco.og.1/8.huskat(sådan.cirka.,for.sjov)

(ham.på.det.nederste.billede.er.en.hittekillig.jeg.havde.Han.er.flyttet:)

Charlotte.Men.store.ting.som.kradsetræ.behøver.man.ikke.have.flere.af.pga.1.kat.bliver.til.to.Men,ellers.helt.enig:)

[quote=birtheras;100669]
Ideen med en speciel konto til kattene syntes jeg er en god ide. Så kommer udgifterne ikke som en overraskelse. :)[/quote]

Enig :ok:

Og man skal holde sig for øje, at det IKKE er anskaffelsesprisen, der betyder noget. Det er “driften” de næste 15-20 år :slight_smile:

Ja, det er rigtigt… men jeg har faktisk lovet at det er mig der betaler katten, hvis det er… da det er mig og ikke ham der vil have en mere… Men ja, synes faktisk også det ville være lidt hyggeligt hvis jeg kunne sætte lidt fut og glæde i hende…
Eva - De er helt fantastiske de katte…

quote=Eva K;100673[/quote]

Nej, enig - det skrev jeg heller ikke.

Jeg har jo fem katte, og vi har et gulv-til-loft-miljø i stuen og et mindre et på førstesalen, men vi kunne sagtens nøjes med det store i stuen.

Houmann.Ja,hvis.hun.er.af.den.type.der.sætter.pris.på.artsfælleskab:)
Og.tak.

Charlotte.Det.var.også.bare.ment.som.tilføjelse.til.det.du.skrev.Ikke.modargument:)