Er det synd for hende?

Fint nok :slight_smile:

:? hvorfor har du alle de punktummer i din tekst?

Jeg ved jo ikke om hun ville bryde sig om det… Men hvis jeg køber ved en opdrætter kan der vel laves en kontrakt på at killingen kan leveres tilbage hvis ikke det går… og så har jeg gjort forsøget, og ved at hun har det godt som hun har det…

Charlotte.En.af.katte.har.væltet.enflaske.med.sirup.Det.var.løbet.ned.i.tastaturet,hvor.det.gjorde.at.tasterne.sad.fast.
Så.rensede.jeg.det.Det.virkede.fint.et.par.timer
nu.ka’.jeg.ikke.bruge:b,n,og.mellemrumtasten.eller.piletasterne.Det.er.totalt.trælst.

Houmann.Du.ka’.ihvertfald.finde.en.opdrætter.og.forklare.situationen:)

[quote=Eva K;100690]Charlotte.En.af.katte.har.væltet.enflaske.med.sirup.Det.var.løbet.ned.i.tastaturet,hvor.det.gjorde.at.tasterne.sad.fast.
Så.rensede.jeg.det.Det.virkede.fint.et.par.timer
nu.ka’.jeg.ikke.bruge:b,n,og.mellemrumtasten.eller.piletasterne.Det.er.totalt.trælst.[/quote]

-LOL …shiiiit, det er slet ikke sjovt :prut:

Charlotte.Jo,lidt.morsomt.er.det.faktisk:D
Men.også.trælst.og.besværligt.:S
Og.flasken.HAVDE.låg.på.ØV

-høhø… Jeg syntes også det var lidt af en sjov måde at skrive på :slight_smile:

Når men , jeg tror din kat vil syntes det er skønt at få en artfælle , der skal bare ikke gå for lang tid , så hun bliver for gammel og sær , til at byde den lille ny velkommen :slight_smile:

[quote=Eva K;100695]Charlotte.Jo,lidt.morsomt.er.det.faktisk:D
Men.også.trælst.og.besværligt.:S
Og.flasken.HAVDE.låg.på.ØV[/quote]

Det er altså lidt morsomt, undskyld-LOL
Du må ned og have et nyt tastatur, en af de der uforudsigelige udgifter når man har kat-høhø

Marina

De fleste katte vil med lidt tålmodighed elske at få en legekammerat. Det er nogle gange rørende at høre om hvordan den “gamle” kat liver op og bliver en helt anden.
Dyrlægeregninger skulle der jo helst ikke blive andet end de sædvanlige vaccinationer. Selvfølgelig kan der altid ske noget, men synes nu voksne katte sjældent fejler noget når de er kommet over den “farlige” killingealder.
Foder kan man godt sige er dobbelt, men bruger man tilskud i form af vådfoder er der to til at spise op og man smider måske ikke så mange rester ud.
Håber du får overtalt kæresten til at gøre det rigtige:)
Marina

Kaja.og.Marina.Ja,det.ser.ret.underligt.ud:D
Ja,hvis.jeg.havde.råd.Håber.at.få.et.En.kammerat.har.lige.tilbudt.et.af.hans.gamle:)

Har man ikke specielle krav koster et tastatur latterligt lidt i dag.
Men godt hvis man kan få et, man ved aldrig hvornår kattene laver noget gris igen-høhø
Marina

Marina.Jeg.er.løbet.tør.for.penge.denne.uge.Må.først.hæve.igen.i.næste.uge:)

Åh nej, så må vi håbe du kan låne et, ellers løber du snart tør for …:slight_smile:
Marina

Hihi,ka’.man.det.Men.ja,låner/får.nok.et.af.en.kammerat.i.morgen:)

Jeg synes også det lyder som en god idé med en kat mere :slight_smile:
Jeg har selv 2 katte, jeg bor på 47 kvm. + en lille hems sammen med min kæreste. Vi er begge på SU, men har bijobs. Der bliver råd til kattene, ferier, god mad, ny vaskemaskine, briller osv :slight_smile:
Så du kan roligt sige til din kæreste at din kat HAR BRUG for en artsfælle, at hun måske er understimuleret og ked af det… Dét virkede på min kæreste i sommers :tihi: Og nu er den nye kat Fnug hans lille pige… :smiley: Og min gamle kat elsker selskaben!

RF.godt.at.høre:)

Ganske kort: Med mindre mennesket vil snuse katten i numsen og slikke den i ørene, ja så er to katte det bedste:-)

At få fra en opdrætter kan virke som en stor invistering i første omgang - men når man ser på, hvad man får, så er det faktisk billigt:

forældredyr, der er tjekkede og raske
raske killinger - omfattet af købeloven
opdrætters store viden - resten af kattens liv
en tavle, så du er sikker på kattens aner og sind
målrettet avlsarbejde på temperament, helbred

neutralisering
mærkning
vaccinationer

Alt dette for en pris fra 2500-3000 kroner… Jeg har prøvet at tage en husvild kat en og selv vaccinere plus revaccinere og neutralisere. Det kostede 3000 kroner i alt.

Desuden er der alle de der grimme sygdomme - FIP, FeLV osv som florere ved fritgående katte - uforvarent kunne du risikere at tage en syg kat ind til din nuværende kat… Det sker ikke fra et godkendt katteri.

Så faktisk er en kat med tavle ikke så dyr, når man først regner lidt på det:-)

Desuden slipper man for en masse bekymringer.
En kat med tavle er ikke nødvendigvis en bedre kat - men du har sikkerhed for, at du har lagt dine penge et sted, hvor du med ro i hjertet kan sige, at dette sted har jeg valgt at honorere.

Vælg en opdrætter som du taler godt med - der dukker altid noget op senere - og så er det rart.

Nå ja også glemte jeg lige en MEGET vigtig ting - langt de fleste opdrættere levere selv katten - dvs at du kan lægge de udgifter til benzin ved at hente en kat til det du sparer. Og så hjælper opdrætter med at føre kattene sammen - hvilket er godt, da ejeren i det store og hele - det gælder i hvert tilfælde mig:-) - ikke er syv sure sild værd og faktisk har bedst af at sidde og holde mund i en sammenføring :slight_smile:

Årsagen er, at ejer er splittet mellem glæden ved at modtage den lille ny og dårlig samvittighed over for den gamle kat - “for den var jo god nok og det er ikke derfor der kommer en mere …”

Held og lykke:-)

MVH helle

PS jeg har haft tre teenagekatte på 45 m2 - det gik helt fint :slight_smile: Og den ene af dem - Don nemo - havde endda en temmelig speciel adfærd den gang - han var lige på grænsen til aggressiv (i dag ved jeg, at det skyldtes smerter:-()

MVH

Personligt synes jeg det er synd for en kat, at være alene - og jeg sælger slet ikke killinger, hvis de skal bo som enekatte.
Et menneske kan aldrig erstatte en kat - uanset, hvor meget man gør sig umage. Abyer elsker fx at jagte hinanden gennem huset - det kan et menneske bare ikke.

Med en kat på “hvide plader” fra en seriøs opdrætter, har du råd og vejledning hele kattens liv. Derudover får du en kat, der er dyrlægetilset og vaccineret inden du overtager - som minimum!
Nogle opdrættere vælger at tage en merpris og så få foretaget neutralisering, øremærkning, registrering og evt. 2. vaccination før udlevering af killingen. Det koster måske dig 1000 kr mere, når du køber katten, men skal du klare det selv efterfølgende, vil det - som oftest - være et væsentlig større beløb du skal af med.

Naturligvis koster det mere, at have 2 katte - men det er kun halvt så besværligt og glæden er dobbelt :slight_smile:

Mht at kunne tilbagelevere katten, er det som sådan ikke noget man har krav på, men de fleste opdrættere vil nok gøre det i denne situation.
Jeg er dog ret overbevist om, at du ikke får nogle problemer med sammenføringen :slight_smile:

Håber, for din kat, at du tager beslutningen og får en dejlig legekammerat til hende :slight_smile:

Det må da være på udsalg :muhaha: eller hva’ :slight_smile: