Er dette rigtig pus? (puds? staves?)

(Advarelse, et lidt ulækkert billede…)

Hej KG. Min hun får ofte nogle knuder hist og pist på kroppen.
Et godt stykke tid har hun haft en knude ved forbenet, den blev ca. dobbelt så stor som de andre knuder, maks en ært, også forsvinder de af sig selv igen.

Min dyrlæge sagde at det ikke var en knude som betød noget.
Og idag da jeg kom hjem var der gået hul på knuden af sig selv.

Pudset synes jeg bare ser lidt anderledes ud end jeg normalt ville beskrive puds.

Anyway, here goes.

Og et billede af hullet, skal jeg få hullet efter renset hos en dyrlæge eller?

(undskyld billede kvaliteten :frowning: Kan ikke finde overføren til mit canon, så i må leve med kvaliteten)

Det ser godt nok meget mærkeligt ud. Jeg ville nok sende billedet til din dyrlæge og spørge ind til om det stadig ikke er noget der skal gøres noget ved. Mht om det skal renses så er det svært lige at sige ud fra billedet. Hvis det er stort og åbent så kan det godt være at du selv kan rense det godt nok, men ja. Jeg synes godt nok det ser underligt ud. Jeg ville nok konsultere dyrlægen for en sikkerheds skyld. (Medmindre andre med hund har et bedre bud på hvad det dog er).

Jeg synes også det så anderledes ud, hun har nogle problemer med hendes talgkirtler.
Såret er pænt fint og åbent, (Ca. samme diameter som en blyant) Men prøver lige at forhører mig :slight_smile: Tak

Jeg synes godt nok også det ser underligt ud… :confused:

Jeg synes også det ser underligt ud. Det ligner talg fra en tilstoppet kirtel. Og på den lange bane kan det selvfølgelig godt udvikle sig til betændelse (bylder). Har du ændret foder eller andet, der kan påvirke huden?

Hun har fra dag 1 jeg har haft hende haft problemer med talgkirtler.
Gadvide om det så “bare” er talg. Vi kører Olivers herhjemme. Da jeg overtog hende, havde hun skæl i pelsen og knuder hist og her. Skælen er mere eller mindre væk, kommer en sjælden gang imellem tilbage. Giver olie i fodret.
men i forhold til før, har hun kun en enkelt eller 2 i ny og næ. pt, (ud over den store som er væk nu…) Har hun en enkelt på siden.

Jeg synes det ligner en stor klump talg - ikke decideret betændelse. Og det giver jo god mening, når du siger, der har været problemer med ‘overproduktion’ af talg før. Hvad man gør ved det aner jeg ikke. Synes også det lyder som en god ide at sende billedet til dyrlægen.

Jeg synes det ligner en fedtknude, der er bristet. Umiddelbart ville jeg ikke være så bekymret, men for en sikkerheds skyld tænker jeg også at du kan sende billedet til din dyrlæge :slight_smile: