Er din boss på din FB venneliste?

Vi kom til at snakke FB en dag på jobbet.
Der er naturligvis mange af kollegaerne der er venner med hinanden, og enkelte har også lederen på deres venneliste.

Der er naturligvis mange holdninger til det, og min er ret klar; Jeg vil ikke have min leder/chef eller lignende på min venneliste. Jeg adskiller mit privatliv og mit arbejdsliv ret skarpt, så med mindre jeg er privat ven med en kollega, kommer de heller ikke på listen :slight_smile:

Hvordan har I det med det?

Yep. :smiley: Min boss er på FB-vennelisten.

hvis jeg havde en chef - så ville han vide at jeg er som jeg er… og at den jeg er afspejles på FB

og da jeg ikke har for vane at poste totalt upassende billeder af mig selv på FB og i øvrigt altid siger nøjagtig hvad der passer mig uanset til hvem - så ville det ikke gøre mig noget at have det

men da jeg er min egen chef - er det så lidt småschizofrent at have sin chef på FB ? :smiley: :smiley:

Ork ja - jeg har masser af kolleger og chefer på FB.
Hvorfor dog ikke …

Jeg skriver aldrig noget på FB, der ikke tåler dagens lys :slight_smile:

:slight_smile: Jeg har heller ikke noget at skjule for en chef eller kollegaer, men når jeg er på job, er jeg proffesionel, når jeg er på FB er jeg “bare” mig :slight_smile: så privat som min FB nu er.
Jeg har det bedst med at skille de to ting af :slight_smile:

Jeg er ven med begge to på FB, det ser jeg ingen problemer i. Men nu er det nok også mest katte billeder de får af se :slight_smile: Min profil er i forvejen fyldt at kattefolk og en masse andre, end lige nærmeste venner og familie, så i forvejen holder jeg min side ret “ren”.

Har det som dig.
Skal ikke have hverken kollegaer eller chef på min venneliste

Nej, det har jeg ikke. Det er ikke noget jeg har en stærk holdning til, men min nuværende chef har jeg ikke på vennelisten - tror ikke han bruger Facebook så meget. Jeg synes måske nok det er lettere ikke at være Facebook venner.

Om mine ansatte ønsker mig på deres venneliste eller ej lader jeg være op til dem - det bliver på deres initiativ. Som chef bliver det under ingen omstændigheder ikke mig der starter med at requeste venskab. .

Da jeg arbejde på café for 3 år siden (Det er det seneste arbejde jeg har haft) da havde jeg mine overordnede på min venneliste. Den ene chef anmodede mig, kan jeg huske. Jeg kan ikke huske hvem der anmodede hvem med den anden.

Jeg er ikke venner med min chef på facebook, der er en grænse jeg ikke har lyst til at overskride. Da min gamle chef blev fyret blev jeg straks venner med hende, men mens hun var chefen - nej og sådan tror jeg egentlig også at hun havde det. Jeg er til gengæld venner med mange af kollegerne.

Jeg er ven med nogle af kollegerne, men ikke chefen og slet, slet ikke eleverne. :tihi: Hvis de stadig vil have kontakt med deres sure, gamle lærer, når først de har fået deres eksamen, så er det OK. Men jeg vil ikke være FB-ven med dem, så længe jeg er deres lærer.

Nej. Jeg har aldrig ville have chefer på min venneliste. Da jeg havde arbejdet for et firma i en del år og desværre måtte skifte til et andet pga udlicitering, så gik jeg hjem og ansøgte samtlige af mine tidligere ledere som jeg talte godt med og vi er stadig facebook-venner i dag. Men så længe der er et chef/ansat forhold vil jeg ikke lukke dem ind i mit privatliv, selvom det udelukkende handler om hunde og katte. Det er princippet i det.

Nej.

Ja.

Alene tanken…:yikes: Nu er jeg jo FB-fri, men hvis jeg ikke var, så ville hverken den ene eller den anden chef komme på tale. Arbejde er arbejde, og resten af livet er netop det - resten af livet uden arbejde.
VH
Susanne

Nix. Hverken chef eller kollegaer.

en god kollega kunne nok godt komme på min fb liste, men chefen no way.
generelt er det ikke mange der kommer igennem nåleøjet til min fb side og den er kun for dem jeg har på min venneliste

Jeg har en af mine nuværende og en potentielt fremtidig chef på min venneliste - sammen med mere end 500 andre :slight_smile:

Jeg skriver/poster aldrig noget, jeg ikke kan stå inde for og selv hvis skrev, at var billigt til salg (hvad jeg ikke ville gøre), så er jeg sikker på, de ville tage det ganske afslappet - for de ved godt, når de har presset citronen for hårdt.

Til gengæld kunne jeg ikke drømme om at have dem som linkedin-kontakter, da det bl.a. er et forum, hvor jeg kigger efternye kobmuligheder og det vil jeg gerne have lov at gøre i fred. Hvis jeg en dag stopper mit nuværende job, vil de dog komme på listen, for så kan de være til gavn for mig :slight_smile:

Nu er jeg studerende med et par studiejobs, så jeg skal ikke se min chef dagligt, men har min chef i mit linked netværk. Jeg er dog venner med cheferne for mine sommersjobs og på det ene studiejob. Men jeg tror, at det kommer an på, hvor nært forhold man har til sin chef. Jeg kan sagtens føre private samtaler med flere af mine chefer og det føles naturligt at kunne kommunikere privat på facebook med dem.

Ja til kollegaer - nej til chefen (hverken nuværende eller tidligere)