Er din boss på din FB venneliste?

Enig med DK Lindvig …

Jeg har en totalt knivskarp opdeling af privatliv og arbejdsliv.

Så nej jeg har ikke kollegaer eller chefer på FB.

Tilgengæld har jeg masser af kollegaer og chefer på min LinkedIn profil, men det ville jo også nærmest være underligt om jeg ikke havde dem der:høhø:

Jeg skriver intet på FB som ikke tåler dagens lys, ehhh og hvis jeg gjorde så var det jo netop i lys…, men hvad jeg laver i mit fritid har ikke noget med mit job at gøre og vice versa. Dermed sagt jeg har heller ikke noget som helst arbejdsrelateret på min FB profil, ikke engang hvilken uddannelse jeg har eller hvor jeg arbejder eller har arbejdet.

Jeg er så sådan ca. verdens nemmeste at finde online, så var der en chef der ville finde mig ville det være supernemt:thumbup:

jeg har et par af mine kolleger, men ikke chefen… jeg har igennem årene kun haft 2 chefer på min liste mens jeg gik under dem. Den ene min gamle mester fra læretiden, og den anden min gamle chef fra kgs nytorv som jeg også snakker med privat.

Det er de to eneste undtagelser, for ellers er jeg ret konsekvent. med at chefer de hører ikke til på min venneliste på FB…

Jeg prøver at undgå at ha’ ledere på min venneliste. Ikke fordi jeg ikke kan li’ dem som sådan, men fordi det ikke er alting der rager dem for at sige det på dansk.

Jeg har set flere dumme episoder, bl.a. en der endte i en fyring af en kollega fordi han tillod sig at udtale sig negativt om Firmaet… og det var der så en chef der sad og ku’ læse.

MEN har man bare en ven der er ven med en leder, så skal man ikke være sikker på at lederen ikke i sidste ende kan læse med alligevel.

Så sådan helt grundlæggende: Facebook er et offentligt sted hvor man ikke skal skrive noget man ikke ville skrive på en seddel man hængte op i Brugsen. Det er lisså offentligt. OSSE selvom man låser og hemmeligholder sin profil. Der er alt for mange huller og steder hvor der kan slippe “noget” ud. Så hvis det er hemmeligt, så er FB ikke stedet til det.

Nu er jeg folkepensionist, men jeg har da mange tidl. kollegaer, og chefer som venner,- og det havde jeg også, da jeg var på arbejdsmarkedet!
Mange af mine kollegaer er også mine private venner, og har været i mange år, medens andre kun er bekendte:D

Cats og Conni

Nej :slight_smile: det kunne jeg ikke drømme om. Min arbejdsplads er meget “på” i forhold til hvad man må og ikke må skrive på sociale medier…og det gider jeg faktisk ikke at de kan følge op på om jeg overholder :stuck_out_tongue:

Hvis ikke jeg havde min kollega på FB, ville jeg ikke vide at jeg skal glæde mig til feriekage på fredag :slight_smile:

Og det er næsten lige så vigtigt som rødvin :wink:

Nej ingen tidligere bosser - men en del tidligere og nuværende kollegaer…

Da jeg var boss var jeg venner med de af mine medarbejdere, som anmodede om det. Efterhånden som personalegruppen blev udvidet var jeg åben om, at jeg aldrig kunne drømme om, at anmode en af mine medarbejdere, da magtforholdet kan gøre, at de troede de ikke kunne tillade sig at sige nej. Principielt skriver jeg ikke noget på FB som ikke kan stå på forsiden af Ekstra Bladet :slight_smile: Jeg er den samme privat og professionelt og mine medarbejdere måtte gerne se at min lederstil ikke var noget påtaget.