Er du en fartbølle?

Nu vi er igang med at kortlægge vores vaner/uvaner herinde -høhø Så må jeg altså vide om I andre er nogen fartbøller.

Jeg elsker at køre stærkt, og især på motorvejen får min gamle Audi altså nogen tæsk…den er ligesom skabt til at køre stærkt :muhaha:

Men det har da også kostet et par fartbøder i ny og næ :uha:

:rock::rock::rock:

Min cykel ka’ den-onde-brøle-mig også køre stærkt - især, når jeg har medvind.

:inlove::inlove::inlove:

Min cykel ka’ den-onde-brøle-mig også køre stækt - især, når jeg har medvind.

:inlove::inlove::inlove:[/quote]
Er der egentlig nogen regler for hvor hurtigt mn må cykle -høhø

Nu har jeg hverken bil eller kørekort så jeg har ikke stemt, men jeg vil da mene at jeg er det stik modsatte af en fartbølle.

Faktisk foretrækker jeg den hastighed mine fødder bestemmer.

Hvis jeg er ude at køre med nogen jeg synes har for meget fart på - især hvis jeg sidder på forsædet - så sidder jeg altid og “bremser” med benene mod gulvet.

-what-what-what

Det håber jeg altzå ikke - for så skal jeg vist til at sætte farten lidt ned.

-høhø

jeg kører som regel mere end jeg må - især på motorvejen…

faktum er at den er bygget til at kære 150 - at rådet for større trafiksikkerhed så ikke kan få fingeren ud og erkende at det ikke er de høje hastigheder på motorvejene der er virkelig farlige men derimod måden de tilrettelægger kørsel i byerne - det fatter jeg ikke…

jeg har pt snakket mig ud af 3 fartbøder - det er ikke så svært… men er aldrig blevet fanget i en fotofælde

et godt råd til jer der kører for stærkt…

når der står en radarpatrulje på byvejene og på landevejene - vel at nærke dem der vinker en ind til siden… så LAD VÆRE med at standse hav is i maven og kør videre selv om de vinker jer ind…

hvis du standser - så indrømmer du din skyld og får en bøde… men hvis du fortsætter og i øvrigt sætter farten ned - så har de INTET på dig… det er muligt en patrulje eftersætter, men så skal du lade være med at køre for hurtigt… du skal køre lige det du må. For når patruljen så standser dig - så har du ikke gjort noget, og de har ingen beviser på at du har gjort noget galt…

det har jeg gjort et par gange på Folehaven ligefør Retortvej hvor de ynder at stå - jeg smiler til dem, vinker tilbage og kører videre når de vinker mig ind. De kan intet gøre…

jeg har heller ikke kørekort:S men vil gerne have det. og så skal jeg have en audi a6. den er så lækker!:tihi:

[quote=Battlestar;192522]jeg kører som regel mere end jeg må - især på motorvejen…

faktum er at den er bygget til at kære 150 - at rådet for større trafiksikkerhed så ikke kan få fingeren ud og erkende at det ikke er de høje hastigheder på motorvejene der er virkelig farlige men derimod måden de tilrettelægger kørsel i byerne - det fatter jeg ikke…

jeg har pt snakket mig ud af 3 fartbøder - det er ikke så svært… men er aldrig blevet fanget i en fotofælde

når der står en radarpatrulje på byvejene og på landevejene - vel at nærke dem der vinker en ind til siden… så LAD VÆRE med at standse hav is i maven og kør videre selv om de vinker jer ind…

hvis du standser - så indrømmer du din skyld og får en bøde… men hvis du fortsætter og i øvrigt sætter farten ned - så har de INTET på dig… det er muligt en patrulje eftersætter, men så skal du lade være med at køre for hurtigt… du skal køre lige det du må. For når patruljen så standser dig - så har du ikke gjort noget, og de har ingen beviser på at du har gjort noget galt…

det har jeg gjort et par gange på Folehaven ligefør Retortvej hvor de ynder at stå - jeg smiler til dem, vinker tilbage og kører videre når de vinker mig ind. De kan intet gøre…[/quote]
Åh en ægte hardcore bølle…:tihi:-høhø:cool:
Mine bøder er desværre fra fartfælder…så nu har jeg angst når der holder en varevogn i vejkanten. Kan jeg lægge sag an mod politiet for at have givet mig en angstneurose `???

[quote=Battlestar;192522]

det har jeg gjort et par gange på Folehaven ligefør Retortvej hvor de ynder at stå - jeg smiler til dem, vinker tilbage og kører videre når de vinker mig ind. De kan intet gøre…[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL Åh Gitze altså.

[quote=Battlestar;192522]jeg kører som regel mere end jeg må - især på motorvejen…

-storrespekt-storrespekt-storrespekt

Du er godt nok lidt af en smartass…

:ok:

[QUOTE=Chicabee;192527]Åh en ægte hardcore bølle…:tihi:-høhø:cool:
Mine bøder er desværre fra fartfælder…så nu har jeg angst når der holder en varevogn i vejkanten. Kan jeg lægge sag an mod politiet for at have givet mig en angstneurose `???[/QUOTE]

hvis vi var i USA - så kunne du HELT sikkert… men jeg er ikke helt sikker på at den går herhjemme…

en blå VW transit på hvide plader med tonede ruder - den er sikker næsten hver gang - så :uha: skal være på stilke…

men man er nødt til at være ligeglad med de trafikregler vi har her i DK - de er komplet ubrugelige… glemmer aldrig en passage i min teori-bog. Når du kører op mod et kryds - så sæt farten ned :doh: :doh: :doh: :doh: :doh:

hvor mange ting kan der egentlig være galt med en sætning???

1 - nej - sæt ikke farten ned - hold øje med fodgængerfeltet. Er det grønt, så tryk på speederen, er det rødt - så tjek resten af reguleringen - hvis den ikke er gul inden for 1½-2 sek - så tryk på speederen…

1. det er død ubehageligt at katastrofebremse 50 m før et kryds midt ude på lars tyndskids marker… hvis den bliver gul - så tryk speederen i bund… de andre skal nok holde tilbage (hvis der ellers er nogen overhovedet)

og hvornår har vi egentlig tænkt os at indføre den pragtfulde regel der gælder i store dele af europa og det meste af USA??? RIGHT ON RED??

hvorfor er det lige vi holder i umindelige tider og venter på at få lov til at svinge til højre når der ikke kommer nogen og vejen i øvrigt er 2sporet… det er komplet idioti…

resten af verden kan finde ud af det - men Rådet for trafiksikkerhed har fået pip - de mener danskerne er dummere end HELE resten af verden for vi kan ikke :doh:

[QUOTE=Therese;192531]-storrespekt-storrespekt-storrespekt

Du er godt nok lidt af en smartass…

:ok:[/QUOTE]

taark - tror jeg nok -LOL

hejsa

jeg elsker osse at kører stærkt og gør det tit og ofte, dog aldrig i byen osv, jeg gør det kun hvis forholdene er til det og det er sikkert at gøre det.
jeg har aldrig nogensinde fået en fartbøde af de store, indtil videre er jeg kun blevet stoppet ved overskridelser på 10-15 km for hurtigt.
da jeg er tidligere motorcykelist og har været ejer af en af en ret hurtig mc har jeg tit og ofte været oppe på hastigheder over de 250 km/t, men KUN på tomme motorveje.

hastighederne på de danske motorveje burde sættes op på de strækninger hvor det er sikkert og så skulle der være fri hastighed på motor-vejene om natten, så må det være op til folk hvornår de mener det er sikkert.

samtiddig mener jeg at folk osse skulle kunne få bøder for at kører for langsomt :sorry: ihvertfald på motorveje

NEJ -what

Nu har jeg godt nok ikke kørekort , -høhø men jeg hader at sidde ved siden af nogle som ikke overholder fartgrænsen :thumbdown:

[QUOTE=Johnny;192539]
samtiddig mener jeg at folk osse skulle kunne få bøder for at kører for langsomt :sorry: ihvertfald på motorveje[/QUOTE]

jeg kunne ikke være mere enig… de billister er dødsensfarlige…

jeg kunne heller ikke drømme om at køre andet end efter forholdene i by-zonerne, for andet er for dumt, men at køre byzone kørsel på en 130 strækning - det er livsfarligt for andre…

især fordi den kombination der hedder brug af bakspejl ved overhaling ikke er noget der er ret mange der kan…

eksempel… en mand kører 75 på en motorvej, og faster Oda kører 90 - begge to kører for langsomt men Oda har dog lidt mere gejst og beslutter sig for at overhale.,…

MEN da Oda ikke er fortrolig med mere end en ting af gangen nøjes hun med at dreje på rattet og ser ikke i bakspejlet, hvorved hun overser den billist der kommer med 130-140 km/t blot 100 meter bag hende… :doh:

begge de to billister burde få en bøde… manden fordi han sætter Oda i en dum situation og Oda fordi hun forsøger at overhalde med 90 uden at bruge spejlet…

personligt har jeg oplevet det SÅ mange gange, hvor man fortvivlet prøver at undgå at kysse tante Odas bag-kofanger… og jeg har set det gå galt hvor jeg selv blev overhalet af en med 165-170 stykker som 200 meter længere henne ramte en der trak ud på samme måde som tante Oda…

så enig med Johnny - der burde være forbud mod kørsel der er langsommere end 15% under fartgrænsen på motorvejen - det er livsfarligt for dem der kører det de må…

Jeg synes, at dem med blød hat som min kørelærer kaldte ældre bilister - skulle til en årlig køreprøve når de er omkring de 70 år.

Selvom de har ÅRS rutine i at køre bil - så er deres reaktionsevne altså ikke den samme som da de var yngre.

Sikke dog en usmagelig tråd.

Folk sidder og nærmest virker stolte af at de bryder loven???

Jeg må sige jeg er forbløffet.

En lov er en lov, og den skal da holdes uanset hvor dum man synes den er.

Fartgrænserne er jo ikke lavet for at genere nogen, men fordi det simpelthen er det meste sikre på den måde.

Jeg synes, at dem med blød hat som min kørelærer kaldte ældre bilister - skulle til en årlig køreprøve når de er omkring de 70 år.

Selvom de har ÅRS rutine i at køre bil - så er deres reaktionsevne altså ikke den samme som da de var yngre.

:inlove::inlove::inlove:[/quote]

hvor har du dog ret, samtiddig trænger de osse til at få genopfriske teorien.
dette syntes jeg så skulle gælde alle, ikke kun de ældre på 70

[QUOTE=alleos7;192556]

Fartgrænserne er jo ikke lavet for at genere nogen, men fordi det simpelthen er det meste sikre på den måde.[/QUOTE]

nej nej og nej en gang til…

fartgrænserne ER lavet - ikke for at genere per se men forskellen er ens - men for at sikre at alle kan være med, for de er lavet efter ubetinget ALLERLAVESTE fællesnævner… og det dur bare ikke!!! det er ikke meningen at alle skal være med!!! for det er ikke alle der har evnerne… ellers var der ingen grund til at tage kørekort!! og de folk - typisk ældre - som den lov giver plads til - de udsætter os andre for stor fare alene fordi den lov giver dem muligheden!!

de færdselslove vi har idag tager på ingen måde højde for hverken vores veje eller de biler der kører på vejene for slet ikke at tale om at det er mennesker der kører… og hvad værre er - den tager overhovedet ikke højde for om trafikken glider… og det er altså nu engang alfa omega hvis folk ikke skal komme til skade… når trafikken glider sker der ingen uheld

nogen love er lavet forkert… færdselsloven er en af dem… og at overholde en lov BARE fordi det er en lov når dens udformning er med til at sætte andres liv og lemmer på spil fordi den er skruet idiotisk sammen - så får du ikke mig til at synes det er genialt at overholde den…

den lov gør utrolig meget skade på rigtig mange måder…

[quote=alleos7;192556]Sikke dog en usmagelig tråd.

Folk sidder og nærmest virker stolte af at de bryder loven???

Jeg må sige jeg er forbløffet.

En lov er en lov, og den skal da holdes uanset hvor dum man synes den er.

Fartgrænserne er jo ikke lavet for at genere nogen, men fordi det simpelthen er det meste sikre på den måde.[/quote]
Så længe man kun kører for stærkt der hvor forholdende er til det, og ikke i bebyggede områder, og byer - syntes jeg at fartgrænserne på de danske motorveje er latterligt lave. Vi har så gode og sikre veje, og en god solid bilpark…så op med fartbegrænsningerne på de gode lange motorveje.

Jeg var faktisk ved at få en bøde for, at køre for langsomt engang. :tihi:
Jeg kørte op mod Ikea fra motorvejsfrakørslen i Århus N. i morgentrafikken og havde fået placeret mig i den yderste vognbane- prøvede at komme tilbage i den inderste, men der var en hulens masse trafik og en gnaven motorcykelbetjent, der mente at jeg forsinkede det hele, men vi slap med en advarsel.

Jeg køre som regel det tilladte- der er dog visse veje, hvor jeg godt kan ryge op på de 100, hvor 80 er tilladt. Har fået en fartbøde sidste år og har haft kørekort siden 1994.