Er du et modedyr?

Det kunne være sjovt at høre hvordan folk har det med mode og mærkevarer :?

Jeg holder da øje med moden og ta’r det til mig som jeg kan lide, men den er absolut ikke noget jeg går slavisk op i … det vigtigste for mig er, at tøjet er pænt og fremfor alt … brugbart :rock:
Mærkevarer er ikke noget jeg går op i … for det første interesserer det mig ikke rigtig hvilket navn der står i nakken og for det andet, så har jeg slet ikke råd til mærkevarer … så det er vist meget heldigt :blegne:
Får jeg fat i noget tøj jeg virkelig godt kan li’, så bruger jeg det år efter år … der kommer selvfølgelig altid en og en ny klud i samlingen, men størstedelen af min garderobe har altså en del år på bagen :ups:

Det jeg har mest af i min garderobe, er sko (sandaler), jakker og kjoler …

JA, jeg er et modedyr.

Maine coonen er populær i disse tider og jeg har 3. :stuck_out_tongue:

her hos os er vi fløjtende ligeglade med hvilket mærker der sidder i og på vores tøj, det skal bare være pænt,lækkert og sidde behageligt.

Nej, det er jeg ikke og har aldrig været det :slight_smile:

Jeg er nu ikke helt ligeglad.
Jeg vil gerne have smart tøj.

Da jeg var i Las Vegas i august - måtte jeg bare eje en Burberry-taske.

Den er altså flot.
Min bedste veninde korser sig (på en sød måde)
Sådan er vi forskellige. :slight_smile:

Jeg korser mig så til gengæld når et ægtepar kommer gående i ens Bilka-habit.

[quote=Mona Jensen;271412]Jeg er nu ikke helt ligeglad.
Jeg vil gerne have smart tøj.

Da jeg var i Las Vegas i august - måtte jeg bare eje en Burberry-taske.

Den er altså flot.
Min bedste veninde korser sig (på en sød måde)
Sådan er vi forskellige. :slight_smile:

Jeg korser mig så til gengæld når et ægtepar kommer gående i ens Bilka-habit.[/quote]

Jeg troede at den Bilka-habit var højeste mode i DK. Der er da så mange der går i den :klapper:

-LOL -LOL -LOL Jeg overg’ir mig…Birthe…

Det kan jeg ikke finde ud af :uha:

Jeg kommer altid halsende bagefter . . . når trenden er overstået, og man har fundet på noget nyt . . . . :S

Og så er jeg nok også for nærig . . . . -surrender

jeg er ikke - jeg gider ikke bruge penge på det og jeg går mere op i om jeg har det godt i det… til min mands store fortrydelse - han er nemlig modedyr på MINE vegne…

så jeg har en del sko som han synes jeg skal have… med meget høje hæle… og jeg er god til at gå i dem men jeg er altså ikke til det - så det bliver når jeg er ude med ham - ellers render jeg rundt i tennisko…

men jeg er meget modebevidst omkring mine dyr… jeg har nemlig 6 cooner :slight_smile:

og de er lige som mit tøj - jo mere umoderne det bliver med alderen - jo mere elsker jeg dem :slight_smile:

Jeg er IKKE på nogen måder et mode dyr… Er nok den kvinde i DK med mindst tøj i skabet jeg hader at være på shopping, der er ikke noget mere dødsygt at vader butikker iggenm.
Hvis jeg falder over noget tøj så køber jeg det , så jeg ser jeg ikke rigtig på prisen.

Nej, jeg er ikke modedyr… men jeg holder øje med modetendenserne :slight_smile:
Og er det noget jeg kan lide, så indlemmes det i min garderobe… som regel i form af noget jeg selv har syet :wink: Jeg har efterhånden fundet min egen stil og ved hvad der klæder mig (som regel da - det er sket, at jeg har lignet en mumitrold :smiley: )…
Jeg har foretrukne tøjmærker - nogle dyre, nogle billige… mærker, hvor jeg har erfaring for at de har den stil, snit, materiale/stof og/eller pasform, som jeg kan lide. Jeg har ingen problemer med at iføre mig en nederdel til 1000 kr og tage en top på til en flad 10’er…
En overgang var praktisk alle mine sko og støvler af mærket Vagabond… jeg har “besværlige fødder” og har svært ved at finde et par ordentlige sko… Men Vagabond havde en læst, som bare passede - jeg vidste, uden at prøve at jeg skulle have str 39 og at den så ville passe mig! Desværre har Vagabond vist lavet om på deres læst og jeg skal nu prøve skoene inden køb…

[quote=Battlestar;271423]jeg er ikke - jeg gider ikke bruge penge på det og jeg går mere op i om jeg har det godt i det… til min mands store fortrydelse - han er nemlig modedyr på MINE vegne…

så jeg har en del sko som han synes jeg skal have… med meget høje hæle… og jeg er god til at gå i dem men jeg er altså ikke til det - så det bliver når jeg er ude med ham - ellers render jeg rundt i tennisko… [/quote]

Stakkels, stakkels P… :thumbdown:

:høhø:

Jeg er ikke modedyr… jeg er ligeglad med, hvad folk synes er smart at gå i.
Måske derfor min stil ikke har ændret sig synderligt i mange år.

Tilgengæld kan jeg godt li’ kvalitetstøj. Og oftest så hører det sammen med et eller andet mærke.
Pris og kvalitet hører unægteligt sammen og det billige bras fra Bilka og Føtex holder og føles derefter. :slight_smile:

Så vil jeg hellere give 500 kr for f.eks. en polo og så have større glæde af den og i længere tid. :slight_smile:

// Martin

Jamen, både og egentlig :slight_smile:

Jeg går bestemt op i mit udseende, men ikke i en grad, så jeg sikrer mig, at jeg passer ind i “Winter chic”, “Urban cowboy” eller hvad f***en de lige finder på at kalde tendenserne en given sæson :smiley:

Jeg går både i tøj fra Føtex og fra forskellige dyre designnavne og hvis nogen spørger, så ja - min håndtaske er en ægte Gucci. De mærker, jeg har, er ægte og det vil sige, at min tidligere håndtaske var en ægte Friis & Co. til ca. 300 kroner, ikke en fake Louis Vuitton til ca. samme pris.

Men samtidig har jeg nået en alder, hvor jeg har prøvet mig frem og fundet en stil, der passer mig. Bl.a. betyder det, at selvom jeg har tabt mig en del, så vil jeg nok stadig primært gå i kjole og nederdel - for det er hamrende behageligt IMO (og super feminint og når man aldrig bliver en sylfide, må man finde sin femininitet på andre måder :)).

Outlet-shopping og lagersalg og shoppe-events og hvad de ellers kan finde på at kalde alle de ting, hvor man får det hele til den halve pris, er mit bedste shoppetip :thumbup:

[quote=DaneX;271568]Jeg er ikke modedyr… jeg er ligeglad med, hvad folk synes er smart at gå i.

Jeg går i det tøj, som jeg synes er smart - min smag følger ofte moden.
Dog ikke - hvis det er bar mave og lille-pige-tøj.

Men jeg gider ikke ligne én, der er trukket op af en mødding…:uha:

[quote=Mona Jensen;271611][quote=DaneX;271568]Jeg er ikke modedyr… jeg er ligeglad med, hvad folk synes er smart at gå i.

Jeg går i det tøj, som jeg synes er smart - min smag følger ofte moden.
Dog ikke - hvis det er bar mave og lille-pige-tøj.

Men jeg gider ikke ligne én, der er trukket op af en mødding…:uha:[/quote]

Jeg har i mange år gået meget klassisk klædt, det pæne der ikke følger moden.

Nu er jeg blevet til shorts pige, cowboy bukser, t-shirt osv.

Det andet bliver så fundet frem til festlige lejligheder eller når situationen forlanger det :slight_smile:

Det aner jeg ikke, om jeg er, for jeg holder på ingen måde øje med moden. Altså, jo, jeg opdager da, når ungdommen går i trompetbukser eller de der helt smalle, afskyelige cowboybukser. Men eller… nej. Jeg går forholdsvist meget op i, hvad jeg har på af tøj, men jeg tvivler altså godt nok stærkt på, at det er specielt “moderigtigt”. Det er derimod hamrende praktisk (og efter min egen mening pænt).

[quote=Mona Jensen;271611]

Men jeg gider ikke ligne én, der er trukket op af en mødding…:uha:[/quote]

Hvornår gør man det ??

Tror egentlig ikke jeg er et modedyr-ihvertfald ikke hvis det betyder ukritisk at indkøbe moderne tøj og sko. Men jeg er da forfængelig, og byder moden på noget der klæder mig, jamen så er jeg da med!
Iøvrigt skal man da være ualmindelig heldig/uheldig for at opspore tøj der er fuldstændig umoderne idag, butikkerne følger ret godt med. Og så tror jeg også, at vi ubevidst bliver langt mere påvirket af moden end vi lige tror.
Jeg elsker tøj af god kvalitet der bare holder år efter år-hader, når tøjet bliver slidt eller går i stykker. Derfor vil jeg hellere købe noget der måske umiddelbart virker dyrt, men så kan bruges i mange år.
Hvilket liige får mig til at tænke på min ynglings-undskyldning for ikke at tabe mig de 5-8 kg, som jeg burde: Så kan jeg jo ikke passe mit tøj, som da virkelig har været for dyrt til bare at blive kasseret. Indtil nu holder den!:tihi:

Hilsen Jette.

[quote=Battlestar;271423]jeg er ikke - jeg gider ikke bruge penge på det og jeg går mere op i om jeg har det godt i det… til min mands store fortrydelse - han er nemlig modedyr på MINE vegne…

så jeg har en del sko som han synes jeg skal have… med meget høje hæle… og jeg er god til at gå i dem men jeg er altså ikke til det - så det bliver når jeg er ude med ham - ellers render jeg rundt i tennisko…

men jeg er meget modebevidst omkring mine dyr… jeg har nemlig 6 cooner :slight_smile:

og de er lige som mit tøj - jo mere umoderne det bliver med alderen - jo mere elsker jeg dem :)[/quote]

ja du har da om nogen osse behov for høje hæle:p:tihi: