Er du et modedyr?

Ikke om jeg gider at give 5000 kr for en taske fordi den hedder Gucci eller andre populære mærker.
Samme med tøj.

Et par cowboy bukser til 200 kr er fint til mig. Og så er jeg da bedøvende ligeglad med om resten af DK synes det er pisse grimt. Det er ikke dem der skal gå i det, eller betale for det. Det er mig.

:fin: :fin: :fin:

Nej - overhovedet hverken.

Jeg ville føle mig til grin, hvis jeg fulgte ethvert modelune - og gav skyhøje priser for et stykke tøj, som ugen efter var yt.

:høhø::høhø:

Som nævnt før :

Min nabo er shop-a-holic - og når der kommer noget nyt ind, skal der noget gammelt ud - og det nyder jeg godt af.

:inlove: :inlove:

Til gengæld køber jeg GODE sko - mine fødder skal have det godt - det synes jeg er vigtigt.

:slight_smile:

Den er lidt svær at svare på. Jeg går ikke bevidst og blindt efter
mærkevarer, men ofte synes jeg, at det er pænest og sidder bedst - og
derfor køber jeg det.

For så vidt angår sko og støvler, så synes jeg ofte, at pengene til
mærkerne er rigtig godt givet ud - de sidder bedre (på mig). Billige
sko=ondt i fusserne.

Min læbestift skal også være mærkevare - den bliver siddende, hvor den
skal, mens en billig sætter sig på glasset og måske på tænderne :besvimer::besvimer: :klapper:

Og så har jeg som flere af jer andre også mærkevarekatte :smiley:

Men blindt at følge moden det forstår jeg ikke - jeg griner indvendig, når
jeg ser, hvordan moden har fået en hel generation til at gå med bukserne
nede :klapper:

[quote=Charlotte Oeh.;271797]Men blindt at følge moden det forstår jeg ikke - jeg griner indvendig, når
jeg ser, hvordan moden har fået en hel generation til at gå med bukserne
nede :klapper:[/quote]

Jamen Charlotte, den er som skabt til finanskrisen. Det er nemlig slet ikke mode, det er en indsamlingsbøsse :stuck_out_tongue: Revnen i ryggen på grisen sidder bare lidt længere nede :tihi:

[quote=Gugger;271419]Det kan jeg ikke finde ud af :uha:

Jeg kommer altid halsende bagefter . . . når trenden er overstået, og man har fundet på noget nyt . . . . :S

Og så er jeg nok også for nærig . . . . -surrender[/quote]

Du skal bare gemme det længe nok, alle mine stilletter er moderne igen -LOL

Bare ærgeligt at reperationsalderen er sat ind, Denise…så man ikke kan holde ud at gå i dem mere :p:p:p

Åh ja… for ca 5 år siden kom kassebukserne tilbage i modebilledet - vist nok noget af det grimmeste buksesnit man kan forestille sig! Men ultramoderne i 70erne :smiley:
Dog slog stilen vist ikke helt igennem for 5 år siden… det var kun de rigtige modedyr, som hoppede på den! :tihi: I hvert fald forsvandt bukserne ret hurtigt fra hylderne igen…

Men stilletter er da aldrig sådan gået helt af mode :? Selv om de virkelig dominerer skomoden for øjeblikket… Var afsted i fredags for at købe selskabssko… der er kun et meget lille udvalg, hvis man ikke kan klare en hælhøjde på mere end ca 2 cm!!! :S

Nej, jeg går endelig ikke særlig meget op i modetøj, men dog har jeg næsten altid et nyt stykke mode ting med hjem når jeg har shoppet med min far :ups:

Nahhh modedyr er der vist ikke nogen der vil beskylde mig for at være, jeg vægter behageligheden langt over moden, men, for selvfølgelig er der et men, mine cowboybukser skal være Marc Lauge, de har faconer der passer lige til mig, at de så heller ikke er voldsomt dyre er bare et plus, og nu er jeg jo gammel hippie så er man ikke vanskelig :thumbup: :stuck_out_tongue:

Ha ha Marianne, havde du ikke skrevet det om hippie, så havde jeg :tihi:

Modetøj hos mig, næh ikke specielt. Jeg falder gerne over noget og får prischoket bagefter. Har da præsteret at vælge et par cowboybukser til over 1000 kr -what
Men hvis jeg ser noget hænge på væggen i nogle mode forretninger kan jeg godt finde på at gå ind og købe det, i stedet for at rode stativer igennem, det er sjældent jeg gider det.
Mit dagligdags tøj er cowboybukser af et mærke der sidder godt, uanset hvad det hedder. Har lige set, de sidste 2 par jeg har købt hedder Marc Lauge :thumbup: og de sidder sk… godt, og prisen var så billig at jeg troede den var forkert. :slight_smile:

Nææh, jeg vil ikke betragte mig selv som et modedyr. :slight_smile: Jeg følger ikke særlig meget med i, hvad der er hot eller not, og jeg gider bestemt ikke stresse rundt for at finde en ægte Gucci taske eller solbrille. :slight_smile: Jeg er komplet ligeglad med, hvilket navn der står i tøjet - hvis det er behageligt, pænt og billigt, så køber jeg det. :slight_smile: Har desuden slet ikke lyst til at betale så meget for mærkevarer - jeg er nemlig nærig. :tihi:

Modedyr er jeg ikke sådan - kun hvis moden virkelig klæder mig og det gør den bestemt ikke altid.

Men mærkedyr - måske lidt.
Make up skal være ordentlige mærker - og helst mineralsk make up. Kaffemaskinen skal være indenfor nogle bestemte mærker. Smykker skal være ægte hele vejen i gennem, men behøver dog ikke være i et bestemt mærke. Jeg køber indimellem nogle bras-smykker, men får ikke gået med dem. Parfume skal være ordentlige mærker.

PC/bærbare skal helst være gode mærker. Leverpostej skal være et godt mærke. :slight_smile:

Støvler skal være et godt mærke og jeg skal også have 1-2 par hverdagsdamesko/pumps som er i et godt mærke. Jeg kan godt have billige sko, men så er de mest “for sjov”. Skopris og kvali hænger heldigvis sammen.

Solbriller, tøj, tasker, møbler, rengøringsmidler, dvd-afspillere og meget andet behøver ikke “hedde” noget bestemt.

Jeg går i det tøj jeg godt kan li. Noget af mit tøj er moderne og andet af det er noget gamelt noget som jeg stadig godt kan li at ha på.

Lidt modedyr er man vel altid.
Har en god ven, der er bestyrer i modebutik i Esbjerg, så der handler jeg med god rabat, og han kender min smag, så altid en halvdyr fornøjelse at komme derind.

Sikkert mange der vil modsige mig, men førhen købte jeg bukser i H&M, men efter jeg har købt et par dyrere bukser, vil jeg aldrig tilbage, du kan bare mærke forskel.