Er du medlem af "Danmark"?

Er du medlem af sygeforsikringen Danmark, hvilken gruppe? - og kan det svare sig for dig?

Jeg er medlem af Gr. 5, og ja, jeg får da lidt tilskud udbetalt engang i mellem, men endnu ikke noget der har dækket omkostningerne bare én gang i forhold til hvad jeg betaler for at være medlem.

Nogle gange tænker jeg om det er spild af penge, men så tænker jeg på fremtidens tandlægebesøg mv som jeg ved ikke bliver billige…

Jeg har været medlem af “Danmark” i mere end 25 år - og det bliver jeg ved med. For mig er det en rigtig god “forsikring” :ok:

Jeg er desværre ikke medlem af Danmark - de vil ikke have mig, da mit medicinforbrug er for højt.

Jeg er medlem af gp. 5 og har været det i herrens mange år.

Jeg må sige at det er en skidt forretning for Danmark at have mig, for jeg får hvert år udbetalt mere end jeg indbetaler.

Jeg bruger briller og kontaktlinser, går til tandlæge hver 3 mdr. og får renset tænder og jeg får også løbende fysioterapi for muskelspændinger, så bestemt en god investering for mig.

Mit medicinforbrug er så heldigvis for Danmark ikke så højt. :slight_smile:

Ja, det er jeg.
Dengang jeg brugte kontaktlinser, fik jeg mine penge godt igen.
Det gør jeg så ikke længere, men tænker det er en billig forsikring, for både børnene og jeg er dækket den vej :ok:

Jeg er medlem af gruppe 2 og får udover det der er i gr. 5 også dækket medicinudgifter 100%
Super da jeg dengang de stadig dækkede for det fik alt refunderet i forbindelse med min allergibehandling.
Får pt. dækket andre temmelig høje udgifter til div. medicin. Så det kan godt betale sig for mig.
Ville i dag med min sygdomshistorie aldrig kunne komme ind, så var rigtig glad for at have medlemsskabet helt fra 16 års alderen.
Begge mine børn er indmeldt fra fødslen, og min ældste datter på 16 har nu en selvstændig police. Da hun også har allergi, vil hun heller ikke kunne være blevet emldt ind i dag, så jeg ser det som en god investering :thumbup: selvom der skulle være år i starten med underskud.

min mand mente at det var et must at jeg blev medlem…da jeg er på fast medicin, så kunne jeg kun blive gruppe S medlem(over 900 pr. kvartal)…det blev så jeg og min søn for år tilbage…min søn er nu skiftet til gruppe 5 ( er fyldt 20 år) og det sparrer vi ved…vi betaler hans medlemsskab, ikke at det dækker hans kontaktlinser …men når han selv får råd, så får han selv lov at betale…og så håber jeg han forbliver medlem

nej jeg fik afslag på at blive medlem så ka de blive fri…

Jep, har været medlem siden 1981, dengang som en del af mine forældres medlemsskab. De meldte sig ind fordi min bror havde svær astma og skulle have meget medicin.

Og både min bror og jeg fik læst og påskrevet at vi aldrig nogensinde måtte melde os ud for vi kan garanteret ikke blive medlemmer igen nogen af os :høhø:

Har egentlig aldrig tænkt så meget over hvad jeg gav i kvartalet og hvad jeg fik igen på receptpligtig medicin og til kiropraktorhjælp, men må indrømme at jeg er lidt muggen over de lave takster på tandlægehjælp. Kan for eksempel ikke forstå hvorfor tilskuddet til plastplomber ikke er steget drastisk nu hvor det faktisk er lovpligtigt at få plast i tænderne og ikke sølv. Ens egenbetaling er pludselig skyhøj alene på det punkt.

…men nu er jeg også i gang med en ordentlig omgang ved tandlægen så det er nok det der smitter lidt af på humøret :ups:

jeg har været medlem af danmark lige så længe jeg kan huske og jeg syntes de penge det koster er godt givet ud.
jeg er medlem af gruppe 5.
de sidste par år tror jeg at jeg har været en underskudsforretning for sygesikringen danmark, men sådan er det bare.

Jeg timede min indmelding i sin tid (af uransagelige årsager blev jeg aldrig medlem som 16-årig, selvom jeg havde været dækket som barn) med, at jeg netop havde været medicinfri i ét år. 4 måneder senere blev jeg påkørt bagfra og fik piskesmæld, så det gav et godt tilskud til fysioterapibehandlingerne.

Nutildags får jeg for kontaktlinser og fysioterapi/holdtræning, så de sidste par år har været en underskudsforretning for Danmark og det vil det nok blive ved med, eftersom mit behandlingsbehov er livsvarigt.

Yep, jeg er også medlem, jeg har været det siden mine forældre meldte mig ind som barn, og jeg melder mig dælme aldrig ud igen da!

Jeg får tilskud til briller, medicin, tandlæge, fysioterapeut osv, så jeg er vist også en underskudsforretning for dem.

De tjener så sikkert på Flemming, men han har forbud mod at melde sig ud, man ved jo aldrig, hvornår man får brug for dem!

For Guds skyld meld jer ind - ikke ud. :slight_smile:

Bliver I syge unge som gamle - og ansøger om optagelse - får I nej…

Mange ældre fortryder, at de ikke meldte sig ind - i tide.

Danmark refunderer min tabletter (anti-hormoner) som jeg tager hver dag;
fordi jeg er opereret for kræft.
Disse tabletter koster kr. 4.300,- hver 3. måned.

De fleste folkepensionister vil ikke kunne finde det beløb i deres økonomi.
Mange ældre mener heller ikke de har råd til at passe deres tænder;
hvilket er meget kedeligt.
Vores tænder er særdeles vigtige - kunstige tænder giver dårlig fordøjelse.

Jo, der er mange grunde til at være medlem af Danmark.
For din skyld…:slight_smile:

glemte lige at forklare…gruppe S får ikke dækket medicin, men jeg vil få et tilskud til briller, når det bliver aktuelt og jeg får til tandlæge som gruppe 5

[quote=Mona Jensen;448714]For Guds skyld meld jer ind - ikke ud. :slight_smile:

Bliver I syge unge som gamle - og ansøger om optagelse - får I nej…

Mange ældre fortryder, at de ikke meldte sig ind - i tide.

Danmark refunderer min tabletter (anti-hormoner) som jeg tager hver dag;
fordi jeg er opereret for kræft.
Disse tabletter koster kr. 4.300,- hver 3. måned.

De fleste folkepensionister vil ikke kunne finde det beløb i deres økonomi.
Mange ældre mener heller ikke de har råd til at passe deres tænder;
hvilket er meget kedeligt.
Vores tænder er særdeles vigtige - kunstige tænder giver dårlig fordøjelse.

Jo, der er mange grunde til at være medlem af Danmark.
For din skyld…:)[/quote]

Men det kræver jo at MAN KAN melde sig ind! :thumbdown:

Jeg fik afslag da jeg forsøgte at melde mig ind i 2005.
Jeg angav pænt at jeg var på p-piller og havde et færdigbehandlet brækket ribben…
grund til afslag:
“p-piller og et færdigbehandlet brækket ribben”

:thumbdown:

jooooo tak for ingenting Danmark! :thumbdown:

Min mand er af urangsaglige grunde medlem af gp. 2. Han bruger ikke briller er aldrig syg og går til tandlæge når de indkalder ham hver 7 mdr.

Så han er et godt medlem for Danmark så det opvejer vist mit medlemskab.

Har gang på gang sagt at han burde ændre det til gp. 5, da han jo altid kan vælge gp. 2 hvis der opstår et behov for det, men han er for doven til at ændre ved det.

Min voksne datter har forsat sit medlemskab som voksen og det håber jeg også den “bette” gør med tiden.

[quote=PiaB;448721]Men det kræver jo at MAN KAN melde sig ind! :thumbdown:

Jeg fik afslag da jeg forsøgte at melde mig ind i 2005.
Jeg angav pænt at jeg var på p-piller og havde et færdigbehandlet brækket ribben…
grund til afslag:
“p-piller og et færdigbehandlet brækket ribben”

:thumbdown:

jooooo tak for ingenting Danmark! :thumbdown:[/quote]
Det virker jo fuldstændig vanvittigt… skulle jeg så også have fået afslag pga. 2x brækkede ben og 2x brækkede arme + p-piller… (Jeg var self. dækket af mine forældres police da det skete, men det ændre vel ikke på noget i forhold til min senere personlige indmeldelse?! )

Har du forsøgt at ansøge igen?

Det er rigtigt - men når du senere får brug for medicin, kan du flytte til gruppe 1 eller 2, i de grupper er medicintilskuddet det samme;
men gruppe 1 giver strørre tilskud til tandlægebesøg. :slight_smile:

Helbreds- og alderskrav

[I]Hvis du gerne vil være medlem af ”danmark”, skal du opfylde vores helbreds- og alderskrav.

For at blive medlem af en af ”danmark”s grupper, skal du opfylde følgende betingelser:[/I]

Dit ønske om indmeldelse i “danmark” skal være modtaget af et af "danmark"s kontorer, inden du er fyldt 60 år.

Du skal være fuldstændig rask i optagelsesøjeblikket og ikke lide af nogen ofte tilbagevendende sygdom eller af nogen legemssvaghed.

Du må ikke forvente at få eller have haft noget forbrug af medicin inden for de seneste 12 måneder.

Du må ikke have været i behandling hos fysioterapeut/kiropraktor eller andre behandlere inden for de seneste 12 måneder.

Du skal have fast bopæl i Danmark (undtaget Grønland og Færøerne) og være tilmeldt folkeregistret. Du kan også blive optaget som medlem, hvis du opholder dig midlertidigt i udlandet og har et dansk cpr-nummer.

Genetiske undersøgelser

“danmark” må ikke anvende genetiske undersøgelser i vores bedømmelse af din ansøgning. I henhold til Forsikringsaftalelovens § 3a må “danmark” ikke anmode om eller indhente eller modtage og bruge oplysninger, der kan belyse en persons arveanlæg og risiko for at udvikle eller pådrage sig sygdomme.

Det betyder, at hvis vi modtager en ansøgning, som indeholder oplysninger om genetiske undersøgelser, kan vi blive nødt til at bede dig om at søge medlemskab på ny. Hvis vi på et senere tidspunkt – altså efter indmeldelsen - får disse oplysninger, vil de blive returneret.

[quote=PiaB;448721]Men det kræver jo at MAN KAN melde sig ind! :thumbdown:

Jeg fik afslag da jeg forsøgte at melde mig ind i 2005.
Jeg angav pænt at jeg var på p-piller og havde et færdigbehandlet brækket ribben…
grund til afslag:
“p-piller og et færdigbehandlet brækket ribben”

:thumbdown:

jooooo tak for ingenting Danmark! :thumbdown:[/quote]

Er det en speciel slags p-piller?

Både min søster og jeg har PCO og fik på et tidspunkt p-piller med særtilskud fra sygesikringen (de var ca. dobbelt så dyre som almindelige). Det kostede hende hendes medlemskab.

Jeg undlod at oplyse, at jeg brugte p-piller, fordi det som udgangspunkt ikke er medicin.