Er du medlem af "Danmark"?

Øh hvad er gruppe S? Er det basisgruppen, hvor man bare er hvilende medlem?

Nej - for det kan jeg ikke blive. Desværre. Har haft behandlingskrævende astma siden min tidligste barndom - og det er før sygesikringen Danmark blev oprettet. Så, det har aldrig været en mulighed.

[quote=Rimmen;448726]Det virker jo fuldstændig vanvittigt… skulle jeg så også have fået afslag pga. 2x brækkede ben og 2x brækkede arme + p-piller… (Jeg var self. dækket af mine forældres police da det skete, men det ændre vel ikke på noget i forhold til min senere personlige indmeldelse?! )

Har du forsøgt at ansøge igen?[/quote]

Angav blot ordet p-piller - intet særlit specielt…
og ja det er fuldstændig vanvittigt!
Men nej - jeg har ikke forsøgt igen - det gider jeg sq ikke spilde min tid på :thumbdown:

jeg får næppe noget ud af det, da listen over “særlige omstændigheder” kun er blevet længere… spild af tid og penge for mig …
kommunen har endelig indvilget i at betale min fysioterapeut, og ½-delen af min medicin er også statsbetalt/får jeg af min læge på sygehuset…

så Danmark får jeg intet ud af… :thumbdown:

men jeg er ked af jeg ikke har gemt brevet jeg fik - bare for at sige : jeres reklamer holder ikke! Man bliver afvist når man er på p-piller :thumbdown:

Jeg kan ikke være medlem grundet kronisk sygdom - Ville ellers kunne spare godt når det kommer til tandlægen tror jeg… Suk

Jeg har aldrig hørt om afslag grundet P-piller.

Hvad skulle argumentet være.
Gud og hvermand tager jo P-piller. :høhø: :høhø:

[quote=Mona Jensen;448789]Jeg har aldrig hørt om afslag grundet P-piller.

Hvad skulle argumentet være.
Gud og hvermand tager jo P-piller. :høhø: :høhø:[/quote]

Fniiiissss - når jeg ikke er hvermand (hverken hver - hvemsomhelst - eller mand), mon jeg så er Gud :?:tihi::ups:

Jeg vil ihvertfald gerne råde over mit eget liv, og står derfor stærkt og stædigt fast på at tage mine helt klassiske kombinations-P-piller, som er 99, 98531% sikre :thumbup: Sygesikring eller ej.

Når det er sagt, så er jeg fnysende forarget over, at man kan betale sig til at være “medlem af Danmark”!! :mad:

Det er simpelthen en skandale af værste rang, at det at være dansk statsborger skal kunne forveksles med et privat firma :mad: *fulminere!"

Hvis en privat sygeforsikring vil etablere sig som firma, fint nok, men det bør aldrig kunne godkendes, at formuleringerne mht medlemskab kan forveksles med statsborgerskab og nationalt tilhørsforhold.

Nu forholder det sig sådan, at jeg har studeret danskhed som historisk fænomen, og ligefrem fået ypperste karakter ved eksamen.
Så jeg tillader mig at mene, at jeg ved noget om det at være dansk gennem de seneste 3-400 år.

I århundreder var det nok, at man svor troskabsed til den danske konge/trone. Så var man dansker, og dansk statsborger, uanset fødested og modersmål.
Det synes jeg egentlig er ret godt.
Den stat, der giver gode borgerrettigheder og fairness, er værd at bakke op af alle kræfter.

Den stat, der giver ovennævnte, har kun gavn af de loyale nye eller gamle undersåtter - så at sige.

Derfor er “er du medlem af Danmark?” et totalt absurd og pinligt spørgsmål. Det eneste rimelige svar er enten “Ja, jeg er dansk statsborger” eller “ja, jeg er dansker”.
“Er du medlem af Sygekassen Danmark?” er mere OK. Så kan man svare på, om man er medlem af denne eller hin sygekasse eller ej.

Men “medlem af Danmark” giver IMHO absolut ingen mening overhovedet.

Med de varmeste hilsner, dansker af fødsel og af loyalitet, helt uden om politisk og religiøs overbevisning,
Mirea Siri Sommer, mag.art., 2. alt. - og pæredansk.

PS: Da jeg arbejdede på et lokalt arabisk æreskonsulat, blev jeg ringet op af en flink mand, som spurgte, om jeg talte arabisk.
Da det kun var et æreskonsulat, havde jeg lov til at benægte, og hans venlige tonefald fik mig til at bemærke “Nej, desværre, jeg er pæredansk, og kan ikke arabisk”. Og så leverede han årets muntre guldkorn: "Og jeg er perker-dansk, og det er jeg stolt af! " Plus et par andre lune bemærkninger.
Det blev en konstruktiv samtale med humor, og han fik den info, han søgte. Det fortalte mig alt om et bestemt arabisk land og dets lune :thumbup:

Dansk er mange ting. Fra mange lande, men med loyaliteten hos et demokratisk og frisindet styre. Så er man i sandhed medlem af Danmark!

[quote=MiSi;448828]Fniiiissss - når jeg ikke er hvermand (hverken hver - hvemsomhelst - eller mand), mon jeg så er Gud :?:tihi::ups:

Jeg vil ihvertfald gerne råde over mit eget liv, og står derfor stærkt og stædigt fast på at tage mine helt klassiske kombinations-P-piller, som er 99, 98531% sikre :thumbup: Sygesikring eller ej.

Når det er sagt, så er jeg fnysende forarget over, at man kan betale sig til at være “medlem af Danmark”!! :mad:

Det er simpelthen en skandale af værste rang, at det at være dansk statsborger skal kunne forveksles med et privat firma :mad: *fulminere!"

Hvis en privat sygeforsikring vil etablere sig som firma, fint nok, men det bør aldrig kunne godkendes, at formuleringerne mht medlemskab kan forveksles med statsborgerskab og nationalt tilhørsforhold.

Nu forholder det sig sådan, at jeg har studeret danskhed som historisk fænomen, og ligefrem fået ypperste karakter ved eksamen.
Så jeg tillader mig at mene, at jeg ved noget om det at være dansk gennem de seneste 3-400 år.

I århundreder var det nok, at man svor troskabsed til den danske konge/trone. Så var man dansker, og dansk statsborger, uanset fødested og modersmål.
Det synes jeg egentlig er ret godt.
Den stat, der giver gode borgerrettigheder og fairness, er værd at bakke op af alle kræfter.

Den stat, der giver ovennævnte, har kun gavn af de loyale nye eller gamle undersåtter - så at sige.

Derfor er “er du medlem af Danmark?” et totalt absurd og pinligt spørgsmål. Det eneste rimelige svar er enten “Ja, jeg er dansk statsborger” eller “ja, jeg er dansker”.
“Er du medlem af Sygekassen Danmark?” er mere OK. Så kan man svare på, om man er medlem af denne eller hin sygekasse eller ej.

Men “medlem af Danmark” giver IMHO absolut ingen mening overhovedet.

Med de varmeste hilsner, dansker af fødsel og af loyalitet, helt uden om politisk og religiøs overbevisning,
Mirea Siri Sommer, mag.art., 2. alt. - og pæredansk.

PS: Da jeg arbejdede på et lokalt arabisk æreskonsulat, blev jeg ringet op af en flink mand, som spurgte, om jeg talte arabisk.
Da det kun var et æreskonsulat, havde jeg lov til at benægte, og hans venlige tonefald fik mig til at bemærke “Nej, desværre, jeg er pæredansk, og kan ikke arabisk”. Og så leverede han årets muntre guldkorn: "Og jeg er perker-dansk, og det er jeg stolt af! " Plus et par andre lune bemærkninger.
Det blev en konstruktiv samtale med humor, og han fik den info, han søgte. Det fortalte mig alt om et bestemt arabisk land og dets lune :thumbup:

Dansk er mange ting. Fra mange lande, men med loyaliteten hos et demokratisk og frisindet styre. Så er man i sandhed medlem af Danmark![/quote]

Nu står det enhver frit at registrere et selskab og da der ingen forbud er mod at ordet Danmark bliver brugt kan jeg kun ryste på hovedet af det du skriver.

Jeg syntes derimod det er et genialt navn de har fundet på. Alle kan huske navnet - ihverttilfælde hvis de er danskere :slight_smile:

Nej, det er jeg ikke… Jeg er frisk som en havørn :thumbup:

Aner ikke hvad jeg skulle være medlem for…

[quote=Camilla;448838]Nej, det er jeg ikke… Jeg er frisk som en havørn :thumbup:

Aner ikke hvad jeg skulle være medlem for…[/quote]

Til senere i livet måske :slight_smile:

Ja, det er de færreste, der har fortrudt, de har meldt sig ind - jeg kender kun folk, der har fortrudt, de ikke gjorde det i tide :slight_smile:

Nej… Jeg kunne ikke melde mig ind, pga. medicin.
Men nu da jeg er stoppet med medicinen, er det vist værd at genoverveje. :slight_smile:

cammilla - bliv da basis medlem til tror det er 95 dask i kvartalet, og skift op når du får brug for det engang. sådan gjorde jeg indtil for 2 år siden. og sikke en god ting. pt er det overskudsforretning for mig !

Kan man blive medlem, hvis man lider af allergi/høfeber og dagligt tager antishistamin (håndkøb)?

[quote=PiaB;448721]Men det kræver jo at MAN KAN melde sig ind! :thumbdown:

Jeg fik afslag da jeg forsøgte at melde mig ind i 2005.
Jeg angav pænt at jeg var på p-piller og havde et færdigbehandlet brækket ribben…
grund til afslag:
“p-piller og et færdigbehandlet brækket ribben”

:thumbdown: [/quote]

Hmmm …okay, så kan jeg vist også godt opgive at blive medlem. Har pt. et brækket ribben, som jeg får smertestillende behandling for. Hvor lang tid gik der fra skaden var sket til du søgte medlemsskab? Så vidt jeg kan se, må man ikke have fået medicin i de seneste 12 måneder, inden man bliver medlem. Jeg går ud fra de mener receptpligtig medicin? Og det er man jo nødt til at ty til, hvis håndkøb ikke er nok ved et brud.

[quote=Beydana;448873]
Hmmm …okay, så kan jeg vist også godt opgive at blive medlem. Har pt. et brækket ribben, som jeg får smertestillende behandling for. Hvor lang tid gik der fra skaden var sket til du søgte medlemsskab? Så vidt jeg kan se, må man ikke have fået medicin i de seneste 12 måneder, inden man bliver medlem. Jeg går ud fra de mener receptpligtig medicin? Og det er man jo nødt til at ty til, hvis håndkøb ikke er nok ved et brud.[/quote]

mit ribben var helt færdigbehandlet - det var helet op osv., men man blev (dengang?) bedt om at angive “særlige forhold” eller sådan noget, så jeg var jo bare bundærlig…
og p-piller er nu en gang receptpligtig, så jeg gider ikke spilde min tid mere på Danmark…
Jeg skal ikke kunne sige om andre kan blive medlem - men jeg fik afslag i 2005 fordi jeg havde haft et brækket ribben og var på p-piller… :thumbdown:
Så jeg giver minus for deres reklamer om at man godt kan blive medlem selvom man fejler noget…

jeg må i stedet ty til vores “velfærds samfund” og flinke læger…

:inlove::inlove:

Jeg er ikke medlem, har aldrig overvejet det - og den medicin jeg tager er ikke dyrere end jeg sagtens selv kan betale den.

:slight_smile:

Jeg har været medlem siden 1982, og selvom jeg i mange år kun fik lidt penge tilbage for tandpleje, så har jeg aldrig overvejet at melde mig ud.

Nu, hvor jeg bruger briller, hvor tænderne er blevet dyrere at holde, og jeg ikke mindst har behov for en meget dyr blodtryksmedicin, så får jeg langt flere penge tilbage, end jeg betaler i kontingent. Jeg har altid været medlem af gruppe 1.

Jo, men hvor lang tid gik der fra seneste smertestillende (eller lignende) recept og til du søgte? P-piller er ikke medicin, selvom det er receptpligtigt, så det er med garanti en fejl, at det er kommet med i afslaget (og var heller ikke relevant at udfylde).

Det kan jeg på ingen måde huske mere… :øhmm:

Så ung og allerede så senil :tihi::tihi:

[quote=birtheras;448831]Nu står det enhver frit at registrere et selskab og da der ingen forbud er mod at ordet Danmark bliver brugt kan jeg kun ryste på hovedet af det du skriver.
[/quote]

Jamen, værsgo’ at ryste!
Du er kosmopolit, så derfor tager du måske ikke det nationale så alvorligt.
Jeg er opdraget som dansker først, og derpå skandinav, ikke europæer etc.

Jeg tænker også på, hvordan det må føles for alle de indvandrere og flygtninge, der har fundet en sikker havn og et trygt, demokratisk samfund i vores nation at blive spurgt, om de er medlem af landet - statsborgerskab eller ej - som om det var noget, man skulle kunne betale sig fra. Der er allerede mange, der skærer alle indvandrere og flygtninge over een kamp, og prøver på at tage det nationale som politisk gidsel. Den køber jeg heller ikke.

Et privat firma kan aldrig være et land. Det er to totalt forskellige kategorier.
Hvordan kan man skelne mellem katteracer, men ikke mellem nation og firma - det må jeg så ryste på hovedet af :slight_smile: Shake it baby :smiley: