Er du nærig

Er du nærig eller sparsommelig :? eller ingen af delene. :?

Jeg er ingen af delene.

Jeg læste for en del år siden en avis-artikel.
Hvis man var nærig vedr. penge var man det også m.h.t. følelser.
Det var interessant. :slight_smile:

Jeg er begge dele … men med min indkomst, er jeg nødt til at være det :S

Jeg har altid været sparsommelig, er født uden shopping-gen og har aldrig set idéen i bare at rive ned fra hylderne …
Eneste undtagelse er i stofforettninger :ups:

nej ingen af delene…

NIX…min far sagde altid “brita, du har ingen respekt for penge”
Men så længe man ikke bruger flere end man tjener, så er det vel egentlig ok :tihi:
Til gengæld bruger jeg dem jeg har…når jeg skal herfra engang er der ingen lommer i det sidste sæt tøj

både/og/slet ikke, jeg kan godt se eller andet jeg kan lide, sidst var det et par sko, der kostede 1100 kr og det er jeg altså for nærig til :rock: men vis mig et eller andet fuldstændig unødvendigt OG katterelateret og jeg smider omgående skillingerne på bordet, tsk tsk tsk :ups::ups::ups:

Nope…jeg kan godt lide at bruge penge, både på mig selv og andre

normalt plejer vi ikke at være sparsommelige, men pga af den situation vi sidder i lige p.t har vi været nød til at tænke en del over hvad vi bruge vores penge til. vi har stadig lidt på kistebunden, MEN vi vil helst ikke bruge af den, da det altid er rart at ha noget i baghånden.
nærige er vi så absolut ikke, vi deler gerne med andre og hjælper hvor det er nødvendigt

Jeg er hverken nærig eller en fråser.
Jeg vil i stedet kalde mig meget prisbevidst. Det får i enkelte tilfælde mig dog til at fremstå som en anelse nærig, når jeg brokker mig over hvor dyrt nogle ting er (blevet). :slight_smile:

// Martin

Ja, jeg betragter mig selv som nærig. :slight_smile: Jeg bruger helst ikke af mine penge, selvom jeg har masser af dem. Derfor er jeg heller ikke i besiddelse af hverken iPod, iPhone, Mp3-afspiller eller den nyeste mobiltelefon - jeg gider ikke købe det, når det, jeg har nu, virker så ganske udmærket. :slight_smile:

Men til andre er det en lidt anden sag. Gaver er jeg knap så nærig omkring. :slight_smile:

begge dele når det gælder mig selv.
gælder det kattene, så absolut ikke :slight_smile:

Er sparsomlig i mange ting ,men spar ikke på mine dyr .
Men ellers er jeg nød til at være sparsomlig med de indkomster vi lige pt har nu.
Og når man har en mand der er lige det omsat af mig, og som elsker at bruge penge. Så lære man at ligge penge til side LOL.
Han har fået det kvinde shopping gen som jeg mangler.-LOL

Det må jeg vist svare ja til - udfra en samlet betragtning :tihi:

Til gengæld er jeg rigtig god til at bruge andre folks penge, forstået på den måde at jeg er god til at pege ting ud for andre som de ikke kan leve uden :ups:

Jeg er en ødel-and. :rock:

Når jeg er nærig, så er jeg princip-nærig, hvor jeg bliver på tværs og ikke vil give penge for en forret eller en dessert (selvom jeg godt kunne spise det) til 60 kroner, når vi egentlig bare er ude og spise en hurtig pizza.

Det synes jeg er et svært spørgsmål faktisk. For mig hverken det ene eller andet. Jeg/vi bruger hvad vi har lyst og råd til. Det afhænger af hvad det er, og hvis min følelse synes noget er for dyrt, så køber jeg det ikke.

Jeg kan godt være lidt nærig over for mig selv.
Det er mest i forhold til at købe ting eller tøj der er dyrt.
Det er nok også fordi jeg er på SU og gerne vil ha råd til at hugge mig med venner og famillie.

Jeg er nærig når det kommer til mig selv, men jeg frådser gerne til andre :ups:

Behøver jeg skrive julen er en dyr tid for mig :fløjte:
Jeg elsker at give andre, noget de ikke vil/kan spændere på sig selv.

[quote=Lunica;271990]Jeg er nærig når det kommer til mig selv, men jeg frådser gerne til andre :ups:

Behøver jeg skrive julen er en dyr tid for mig :fløjte:
Jeg elsker at give andre, noget de ikke vil/kan spændere på sig selv.[/quote]

Hvor skal jeg sende min ønskeseddel hen???

:wehu::wehu::wehu:

[quote=Eva;271993][/color]

Hvor skal jeg sende min ønskeseddel hen???

:wehu::wehu::wehu:[/quote]

:fløjte::fløjte::fløjte:

Jeg ser mig selv som prisbevidst - og så sammenligner jeg udfra princippet “Pris og værdi”. Hvis værdien svarer til prisen eller jeg føler, at den er højere end prisen, så er jeg ret ligeglad med, hvad tingene koster. I perioder hvor der ikke er så meget at gøre med (udover at trække på opsparingen) tænker jeg en ekstra gang inden jeg bare “pjatter” pengene væk. Men man kan altså også komme til at give formeget, ved at købe for billigt, hvis kvaliteten følger prisen. I visse tilfælde køber jeg hellere en god brugt ting til samme pris som en ny ting i dårligere kvalitet.

Jeg er meget nærig! Hvis der er en ting der koster fx 20 kr et sted men 25 kr et andet sked, så tager jeg hellere det sted hvor det er billigst, selvom jeg skal have 10 andre ting det andet sted. Det har ejg fået et par ekstra cykel-ture ud af!!