Er du nærig

Efter min bedste overbevisning er penge til for at blive brugt! :høhø:
Jeg bruger hvad jeg har-dog heller ikke mere. Elsker at shoppe og købe ting af god kvalitet.
Men er bestemt ikke velhavende ( 1stk lærerløn blir man ikke rig af ).
Jeg deler gerne ud af det jeg har, både penge og ting. Kunne ikke drømme om at tage penge for ting jeg ikke selv skal bruge mere.
Penge der er brugt, bekymrer eller ærgrer jeg mig heller ikke over. Det er livet for kort til.
Nogle af mine venner synes jeg er noget letsindig i min omgang med penge :uha: -dem om det.

Hilsen Jette.

[quote=Makenski;271942]Ja, jeg betragter mig selv som nærig. :slight_smile: Jeg bruger helst ikke af mine penge, selvom jeg har masser af dem. Derfor er jeg heller ikke i besiddelse af hverken iPod, iPhone, Mp3-afspiller eller den nyeste mobiltelefon - jeg gider ikke købe det, når det, jeg har nu, virker så ganske udmærket. :slight_smile:

Men til andre er det en lidt anden sag. Gaver er jeg knap så nærig omkring. :)[/quote]

jeg har ikke meget at tilføje - Maiken har sagt det så fint !

Jeg bruger ikke flere penge end jeg har. Men har været på SU i 7 år, og det sidder i en - selvom jeg nu tjener en del mere… Men der er punkter jeg ikke vil spare på, ligemeget hvad… og der er min kæreste heldigvis enig:
Vores katte (De har ikke selv valgt os jo!) og vores venner og familie.

Jeg elsker at “finde ting” billigt - og er dygtig til det… Går ofte på marked og til udsalg. Fx har vi herhjemme både fladskræm, stationære, smarte mpobiler og et par bærbare…

Men tjah - er nok lidt SU nærig endnu!
At nærighed i penge hænger sammen med nærighed i forhold til følelser, tror jeg ikke passer.

Tror at det kommer an på hvad det drejer sig om :slight_smile:

både ja og nej…

Jeg er vist typen som nærmest betaler sin dyrlæges løn. Men vi køber sjældent noget til os selv til fuld pris…

Mine forældre er f.eks. stadig misundelig over at jeg fandt et sofa sæt til 2000 som ellers koster 12000 i den butik de stod. Butikken havde ikke plads til sættet og derfor fik vi det billig
Jeg plejer ikke at prutte om priser, jeg har bare meget god tid til at finde det rigtige…

Som Brita vil jeg sige, at der ikke vil være noget i lommerne på mit sidste sæt tøj, men som enlig husejer er jeg nogengange nødt til at trække en streg.

Jeg køber glad og gerne tøj og ting både til mig selv og til kattene - og giver gaver, hvor jeg enten skal eller har lyst - men f.eks. har jeg over det sidste år tabt mig en hel del og har derfor været nødt til at skulle købe en masse nyt tøj. Det er en dyr affære, så nu prøver jeg så vidt muligt at strække noget af sommertøjet henover i hvert fald efteråret og også gerne vinteren (for der skal også være plads til en ny vinterjakke).

Da min far fyldte 80 måtte jeg bruge oceaner af tid på at finde et firma, der leverede champagne til Mallorca til en lavere pris end den, jeg havde fundet - fordi min “kære” søster syntes, det var for dyrt. Tilsidst fandt jeg en pris, hun kunne godkende og så havde vi hver sparet knap 100 kroner. Ikke noget med, hvad min tid havde kostet :doh::doh::doh: Heldigvis blev min far dog glad for gaven :thumbup:

Endnu en både og…

Når det gælder ting jeg ved jeg kommer til at bruge i længere tid, så giver jeg gerne ekstra for dem (eks. tv 12.000 kr, pc 13.000 kr, ps3 3.000 kr, server 4.700 kr)

Men kan godt synes andre er nærig, hvis de køber 3 jakker eller 10 par sko. hehe! o O (måske dumt at nævne på et kvinde dominerede forum :stuck_out_tongue: )

Niks, familiens nordjyske næriggen er sprunget over mig… min fillisofi er:…Er der noget tilbage, når jeg dør…Så har jeg sq regnet forkert-what

Men der er ting jeg ikke bruger penge på, fordi interessen ganske simpelt ikke er der, ting som sminke, tøj, møbler(kattemøbler undtaget:tihi:), nipsenutter(fatter ikke, hvad man skal med de støvfangere)

Man kan vist godt sige mine penge bliver spænderet på mine egne katte og på nogle, der ender med at blive andres:høhø:…hvis der er noget tilbage når misserne har fået deres…fint nok, de skal nok få ben at gå på…hvis ikke…nåhh ja, så smager Spaghetti ganske udmærket:rock: