Er du også tosset?

:thumbup:Jeg er og jeg er stolt af det.

Et eksempel var da Tara for snart to år siden var hos dyrlæge. Hun havde et operationsbrok, som skulle fikses - da vi skal gå, så står jeg med katten i kassen og venter - og klinikdamen siger, at dyrlægen har bedt hende sige, at Tara er for tyk.

Jeg himler op" Øjeblik" og haster med katten ud i bilen.

På vej retur kommer jeg i tanke om, at Tara som er en dame jo bestemt ALDRIG vil afsløre sin sande vægt - derfor har vi aftalt, at hun vejer 1,2 kg BASTA. Jeg beslutter mig for at stå fast - for Divaens skyld.

Inde igen siger jeg “Ja jeg måtte jo gå ud med katten - Der er sandelig grænser for, hvad en Diva skal høre på!”

De ser allerede nu mærkelig på mig.

Så siger jeg, at jeg ikke synes, at hun ser tyk ud - nix det er hun heller ikke at se på - man skal åbne maven for at se det - det er derfor rigtig farlig fedt!

Hvortil jeg svarer - fordi Tara og jeg en gang lavede den aftale og jeg holder mine aftaler med mine kræ! - “Jamen katten vejer jo kun 1,2 kg!”

Nej siger klinikdamen - “hun vejer næsten 7 kilo”

Jeg overhøre med vilje og svarer: Så hvis hun taber sig så vejer hun kun 200 gram!"

På dette tidspunkt giver de op:ok::tihi:-høhø

Siden gik jeg hjem og satte Tara på kur - og hun tabte faktisk et kilo - Nogle vil måske mene, at katten i dag vejer mere, fordi hun er ældre - men nej: se selv - 200 gram:

Jeg synes måske at et helt kilo var i overkanten - når nu katten i forvejen vejede så “let”-engel

Og ham her - påstod jeg en gang hårdnakket i en dyreklinik i Viborg - var bestemt heller ikke tyk! Hans ben var bare for korte!:tihi:-høhø-høhø-høhø

I skal se dyrlæger i hovedet, når sådan en kattetosse møder op:ok:

Korte ben er genetisk - de kan tydelig ses her! Der er ingen tvivl. Nemo fortalte mig det selv!:ups:
Og når han ind imellem faldt og landede sådan her, så kunne han ikke selv rejse sig - hvorfor? Ja pga de korte ben jo! tsk tsk tsk… utroligt at dyrlæger ikke ved den slags…-ass

Vimmer og jeg giver dig helt ret :thumbup:

Vejede Vimmer forleden dag, fordi jeg syntes, “vinterpelsen” fyldte lidt rigeligt.

Men han vejede da også kun 1,2 kg (7) -høhø

her i huset ejer vi ikke en vægt, støstedelen af beboerne her er jo små yndige damer, så hvad skal man da med sådan en?

Min mors hunkat (en alm. huskat) lider også af for korte ben og en meget kraftig pels…(8 kg), at pelsen så vokser mere til siden end lige op i vejret har jo udelukkende noget med hendes naturlige frisure at gøre…

Ej lige så tosset som dig bliver jeg nok aldrig, men det kommer da tæt på engang imellem :tihi:

er er der allerede - jeg er HELT sikker på at Ramses MAX vejer 1,5 kg… (7,8)

mine gæster har faktisk den fine funktion at de fortæller mig når mine katte er blevet større, jeg synes stadig de er mine små søøøøøde pus…og ninja og my kan stadig sidde i hånden på mig…(krøllet sammen og lænet op ad mor, men de KAN…gggg)

Mufti er da også kun et fint lille myr på 1,5 kg - præcis som Battlestars’ Ramses -høhø
Fnug har jo hvepsetalje og vejer kun 500 g (3,5)

Jeg er nok også tosset - jeg vil også til enhver tid prøve at holde alle løfter jeg afgiver til mine kæledyr!

[quote=lenschow;99058]

Korte ben er genetisk - de kan tydelig ses her! Der er ingen tvivl. Nemo fortalte mig det selv!:ups:
…-ass[/quote]

Det er nemlig rigtigt…det er genetisk…og især for stribemisser med hvide sokker og hvid hagesmæk…nøjagtigt ligesom Ziggy

-LOL-LOL-LOL

Det er nemlig rigtigt…det er genetisk, især for stribemisser med hvide sokker og hagesmæk…sådan siger Ziggy også det er

:wehu::wehu::wehu:

Ja dyrlæger ved da heller ingen ting om katte :tihi:
Tara ser fin ud, hun må ikke tabe sig, så er der jo kun pels og øjne tilbage.
Nemo, jan han havde for korte ben.

Jeg tror, det har noget med dyrlægernes vægte at gøre - bare fordi det er en dyr fin vægt, er der altså ingen, der siger, at den vejer rigtig, vel :muhaha:

:D:D

JÆP !

Jeg er også tosset, og tilmed stolt af det.

En gang havde jeg gættet krydsord i et ugeblad - og for at øge chancen for at vinde, skrev jeg Silke’s navn på den ene kupon og mit eget på den anden.

Og så vandt Silke søreme 200 kr !!’

Jeg modtog en check på beløbet, gik ned i banken for at sætte den ind på min konto.

Det var en ny, ung mand ved kassen og han kunne se at navnet på checken og navnet på kontoen ikke stemte overens - så han spurgte, hvem Silke var ??

Det er min kat, svarede jeg.

Han blev så befippet, at han måtte kalde på en anden og mere erfaren medarbejder - alt imens køen bag mig voksede.

Og så måtte jeg lige forklare igen, at det var min kat der havde vundet i en krydsord.

Hendes ansigtsudtryk var ganske ubeskriveligt, da hun med himmelvendte øjne sagde ;
Ja ! men jeg ved ikke, om vi kan godtage den check når den står i et andet navn - men nu prøver vi at sætte den ind på din konto.
Hvordan kan du overhovedet finde på sådan noget !!!

Tjae, sagde jeg - det faldt mig nu ikke spor svært - det øgede jo min chance for at vinde - og det virkede jo !

-LOL Therese -tihi

Fra da af var du kendt i banken som “den skøre kattedame” -LOL

-LOL… sikken en kat , der kan løse krydsord , måske man skulle låne Silke , når man er ved at give op :thumbup:

helt ærlig alle sammen så tror jeg ikke vi er tosset eller skøre vi er bare sådan

jeg har en huskat som min dyrlæge ikke mener vejer for meget men ALT for men han meget han kalder hende for traktoren fordi hun vejer 8 kg og har stor knogle knogler
men vi mener selv hun vejer som hun skal og at det er pelsen hun er ude inde kat gg

frida kan overhovedet ikke lide dyrlægen han har aldrig gjort hende noget men at hun virkelig er ved at gå i chok når hun er der ude så hvad der kan behandles hjemme bliver det ellers får jeg noget beroligende at give hende inden vi komemr for som hun er løber hun baglæns op at vægene og det syntes min dyrlæge ikke er så sjovt for hun bliver meget ondskabsfuld på han og vil gerne gå til angreb

han siger så lene du er nødtil at bedøve hende inden du kommer for hune r en skingernde skør kat og jeg er ikke meget for psykopater jeg siger så at frida ikke er psykopat men bare ikke kan lide ham hvor han siger det er der da også andre dyr der ikke kan men de går ikke til angreb på mig for mig er hun tosset og det er du også hvis du siger hun er normal

så jeg er også tosset som min kat for hun angriber jo ikke mig ggg
jeg syntes frida er en super dejlig kat men der vil jo altid være delte meninger manne kalder hende psyko fordi hun også kan finde på at bide ham

så piger hvis jeres katte får at vide at de vejer for meget er jeg sikker på at det er dyrlægens vægt der er galt på den

JÆP !

Jeg er også tosset, og tilmed stolt af det.

En gang havde jeg gættet krydsord i et ugeblad - og for at øge chancen for at vinde, skrev jeg Silke’s navn på den ene kupon og mit eget på den anden.

Og så vandt Silke søreme 200 kr !!’

Jeg modtog en check på beløbet, gik ned i banken for at sætte den ind på min konto.

Det var en ny, ung mand ved kassen og han kunne se at navnet på checken og navnet på kontoen ikke stemte overens - så han spurgte, hvem Silke var ??

Det er min kat, svarede jeg.

Han blev så befippet, at han måtte kalde på en anden og mere erfaren medarbejder - alt imens køen bag mig voksede.

Og så måtte jeg lige forklare igen, at det var min kat der havde vundet i en krydsord.

Hendes ansigtsudtryk var ganske ubeskriveligt, da hun med himmelvendte øjne sagde ;
Ja ! men jeg ved ikke, om vi kan godtage den check når den står i et andet navn - men nu prøver vi at sætte den ind på din konto.
Hvordan kan du overhovedet finde på sådan noget !!!

Tjae, sagde jeg - det faldt mig nu ikke spor svært - det øgede jo min chance for at vinde - og det virkede jo !

:D:D[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Engang for mange mange år siden, var der en konkurrence i enten Hjemmet eller Familie Journalen… Jeg indsendt 3 kuponner fra 3 ens Hjemmet el Familie Journal, husker det ikk lige… Men ihvertfald røg der 3 afsted…

OG jeg vandt… Eller dvs min kat vandt… Heldigvis hed den Pedersen… Dog hed den jo Pedersen Jensen… Det har de nu nok grint over, på redaktionen…:tihi::tihi:

Men så det Pedersen vandt,var meget relevant…nemlig en stoor pakke, med fisk: Stegte sild, muslinger, marinerede sild, Kippers, Tun i vand og i olie og meget meget mere…

Behøver jeg at nævne den stoore interesse fra kattene, da jeg åbnede pakken for Pedersen:thumbup:

Skal da lige nævne, han delte pænt med slaverne…:tihi::tihi:

OG mht dyrlæger… Jeg er ret sikker på, at samtlige dyrlæger skal há skiftet deres vægte ud…

Da jeg fik vejet Horse sidst, havde jeg lige vejet ham hjemmefra… 3 fiiine kg her hjemme…og 8,5 hos dyrlægen…

Det fortalte jeg dyrlægen… Han syns nu at Horses korpus godt kunne minde om en 8,5 kg… Men jeg er nu overbevist om, at han trådte på vægten, da Horse var på den… Hrmpfffff

OG jo, jeg er osse kendt, som hende den “tossede kattemor” men jeg er nu stolt af det, for jeg ved det er kærligt ment…

Dog troede de i min bank at jeg var mere el mindre tosset, da jeg kom op og ville oprette “killingeopsparing” og havde 4 navne med, med fødselsdato på…-LOL-LOL Dem kunne jeg så ikk oprette… Så lige nu, er de ved at se på, om jeg kan oprette katteopsparing…-høhø

En dyrelæge (som jeg ikke bruger mere)fortalte mig ved et besøg, at en voksen huskat ikke måtte veje mere end 3 kg, og da Vagn jo vejede 4kg skulle han tabe sig mindst 1 kg. Hvilket jeg da kun kunne grine af og svare, så er det jo godt at han er Norskskovkat og kun er 8 måneder. Godt Vagn er døv så han ikke skulle høre på den r…

Det er da også hent hen i vejret, at have en standardvægt - og så specielt på en huskat!
De kan da - om nogle - variere utrolig meget i vægt.

I øvrigt tror jeg da de færreste huskatte skal veje 3 kg - det er da mere vægten på en abyssinier.

Her i huset bliver kattene ikke vejet, hvorfor skulle de det, de vejer præcis det de skal alle 7.
Min dyrlæge var ved at hviske lidt om Ottos vægt en dag, men Otto har altså korte ben og tyk pels såååå.
Min mand siger godt nok at Pussimors bagben ligner et par sælhunde der slås om pladsen, men hvad kender han til sælhunde. Derfor snakkes der ikke vægt her i huset, da alle både to og firbenede vejer præcis det de skal.
Knus Elin