Er du spirituel?

Og nu er der tilsyneladende et spøgelse der er enig i mit indlæg… :cool:

[QUOTE=Ann R;538150]Og nu er der tilsyneladende et spøgelse der er enig i mit indlæg… :cool:

[/QUOTE]

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

det kan altså seriøst kun ske her på kattegale…

Er jeg spirituel?
Hmmmm, jeg er meget åben overfor, at der findes mere mellem himmel og jord og har læst masser om dette emne samt besøgt nogle clairvoianter.

[QUOTE=Helene;537907]

Jeg har lige sakset lidt i Helenes indlæg.

Man hvad jeg ved 100% er, at vi IKKE ved noget!
Det er korrekt at vi ikke VED noget, men vi får af og til nogle indblik i den åndelige verden.
Der findes personer som er højere udviklet i deres bevidsthed.
Disse personer kan give os indblik i den åndelige verden.
Der er også personer, som har haft nærdødsoplevelser. De kan også give os et indblik.

Men det skulle da overraske mig meget, at der ikke skulle findes mere mellem himmel og jord end det øjet umiddelbart kan se.
Hjernen er jo et MEGA instrument som vi kun bruger en procentdel af, og jeg kan da godt tænke lidt dybere på, hvad dælen vi så bruger resten af hjernen til OG om man måske kan udvikle nogle evner som man reelt troede var ikke-eksisterende. [/QUOTE]

Det kan man spekulere meget over :slight_smile:

I “Sjælens Univers”, af Steen Kofoed & Steen Krarup, gives et billede på, hvorfor vi (endnu) ikke forstår :?
“Vores fysiske krops nervesystem er endnu ikke fuldt udbygget til at kunne bære og lede den kraftige udvidelse af bevidstheden …”
“Det vil svare til at sende 380 volt igennem ledninger, der kun er beregnet til 12 volt. Ledningerne / nervebanerne og vores hjerne ville simpelthen kortslutte”

Er man interesseret i litteratur om den åndelige verden, har Asger Lorentsen udgivet flere bøger, som er værd at læse.

“Sindets Energi” af Betty Shine er interessant, hvis man vil læse om healing.

Hvis man virkelig vil udfordres på sin evne til at filosofere, så prøv at læse “Den Udødelige” af J.J. Dewey.

Som I nok kan regne ud, er dette et emne der interesserer mig meget.
MEN jeg forholder mig kritisk til diverse informationer.
Jeg lader mig gerne inspirere, men holder også mine ben godt plantet på jorden.

Jeg har stor respekt for sindet, og den kraft der ligger deri.
Derfor vil jeg aldrig bevidst gå med til at lade nogen “manipulere” med min underbevidsthed, hverken via hypnose, stoffer eller trancer (rejse i tid for at opleve tidligere inkarnationer)

En sidste ting :slight_smile:
Jeg tror ikke på, at der er en mening med alt.
IMHO bruger alt for mange den term til at forklare mangt og meget - og dermed undlade at forholde sig til “livet”
Jeg tror på, at kun 2 ting er sikre = vi fødes og vi dør … alt derimellem er valg/muligheder :ok:

Jeg betragter ikke mig selv som spirituel. Jeg tror dog på, at der er mere mellem himmel og jord end logik kan forklare!

Jeg tror på skæbnen - i den forstand, at man langt henad vejen selv former den. Jeg er blevet håndlæst nogle gange - og hver gang har jeg på flere områder faktisk tabt kæben af forundring over hvor præcist udsagn om fortid kan ramme rigtig. Og nej, der er ikke tale om gængse udsagn eller gengivelse af begivenheder, der kan kobles på “mængden”. Nej, det har været helt specielle udsagn og oplevelser, der netop kun er oplevet af mig, som er kommet fem via håndlæsning. Så ja, jeg tror på at nogle har den form for evner.

Men desværre er der også en del platugler, der slår mønt på vores nysgerighed om fortid og fremtid! Så pas godt på der ude! Og husk at leve dit eget liv - åben de døre du synes bør åbnes og luk dem der bør lukkes - som sagt så former vi selv vores skæbne - og det gør vi ved de valg vi dagligt træffer :slight_smile:

Knus Gitte