Er du til countrymusik?

Jeg havde kun hørt Amazing Grace sunget på en gammel Mahalia Jackson-lp, af een person live eller i kirke i USA før, det har været nogle mere svingende versioner. Lige nu fik jeg den på hjernen og var jo så nødt til at slå teksten op, fordi jeg kun kunne første vers, og det kunne jeg så ikke engang rigtig, viste det sig. (http://www.constitution.org/col/amazing_grace.htm)

Men så faldt jeg over denne version på youtube (http://www.youtube.com/watch?v=uG3Xd7ENuyk) og nu føler jeg mig pludselig meget klogere på genren country, sangerindens version her virker meget oprindelig og gammeldags, og knækket over i rand som hun laver ved “I once” i tredje linje er bare SÅ country.

Men jeg kan godt lide det!

Egentlig kender jeg kun lidt til Dolly Parton og sådan lidt Dixie Chicks og nogle andre som jeg ikke kan navnene på. Men sætte mig ned versionere en sang til country-stil tror jeg ikke jeg ville kunne, hvis jeg da ikke lige hev Jolene frem. -tihi

Kan du lide Country?

Jeg vil SÅ gerne ha nogle tip til nogle gode country-sangere og -sange. -hopla

Her står den på Radio & Podcast fra DR – Hør netradio & podcast her | DR LYD og så et klik på country - hele dagen-danse

Min måde at lade op til, at tilride min hest “in westernstyle” til foråret -tihi

Hvor godt!

Og her har jeg lige siddet og svaret på DR-panelets undersøgelse at jeg aldrig lytter til radio på nettet!

Tusind tak for tip. Den er hermed tændt. (Men det lyder dog som lidt af en underlig blanding det de spiller lige nu - hmmm) Der kommer nok snart noget, som jeg kan bruge. -hop

puha
der er jo et hav af gode country-sangere
men her kommer lige et par stykker

patsy cline
reba mc entire
alan jackson
travis tritt
kenny rogers
doug supernaw
wade hayes
waylon jennings
john michael montgomery
tracy byrd
george strait
terry clark
carlene carpenter
the judds
brooks and dunn
vince gill
billie jo spears
ricky van shelton
johnny cash
ricky skaggs
george jones
mark collie
tammy wynette
hank williams
willie nelson

ku blive ved meget længe

et godt sted at lytte til country er på denne netkanal
www.cmt.com

der kan man klikke ind på flere forskellige kanaler og der er kun country-musik

Ja det er en pusseløjerlig blanding, men det gør jo bare, at man kommer vidt omkring i genren, så man kan finde det man kan li :smiley:

Navnet på sangeren/bandet står der jo. Så hvis fusserne ik kan stå stille, tårene triller eller glæden bobler over, så fat pennen og skriv ned -thumbs

[quote=Johnny;64530]puha
der er jo et hav af gode country-sangere
men her kommer lige et par stykker

patsy cline
reba mc entire
alan jackson
travis tritt
kenny rogers
doug supernaw
wade hayes
waylon jennings
john michael montgomery
tracy byrd
george strait
terry clark
carlene carpenter
the judds
brooks and dunn
vince gill
billie jo spears
ricky van shelton
johnny cash
ricky skaggs
george jones
mark collie
tammy wynette
hank williams
willie nelson

ku blive ved meget længe

et godt sted at lytte til country er på denne netkanal
www.cmt.com

der kan man klikke ind på flere forskellige kanaler og der er kun country-musik[/quote]

Ja der er rigtig mange gode her imellem. Elsker Willie Nelson, Tammy Wynette og mange af de andre.

Hold da fast der er meget derinde på CMT.

Og mange radiokanaler. http://www.cmt.com/music/radio/

Men den skriver at jeg må få lov at lytte til dem, fordi jeg ikke er i USA.

Hvordan kommer man omkring det?

Jeg elsker countrymusik og har et hav af CD´ere med mange forskellige kunstnere.

Jeg er nok mest til den “gammeldags” countrymusik - men måske skulle man give de nævnte radioprorammer en chance.

En af mine store favoritter er Marty Robbins, som desværre ikke lever mere.

Prøv at høre denne - jeg får gåsehud!

Hvor skønt at høre, at andre også kan lide countrymusik - kom med nogle af jeres favoritter! :smiley:

[quote=Sheer;64548]Hold da fast der er meget derinde på CMT.

Og mange radiokanaler. http://www.cmt.com/music/radio/

Men den skriver at jeg må få lov at lytte til dem, fordi jeg ikke er i USA.

Hvordan kommer man omkring det?[/quote]

har ikke været derinde længe og var så lige derinde og ja ganske rigtigt, man kan ikke lytte hvis man bor udenfor usa-sorry, sådan noget pjat-mai

det her er en af mine absolutte favoritter

det er en sang fra filmen pure country, som forresten er en god og sød film

tammy wynette stand by your man - YouTube Tammy Waynette

Willie Nelson - Always On My Mind - YouTube Willie Nelson

- YouTube Dolly Parton

Country road - YouTube John Denver

John Denver - Annie´s Song - YouTube John Denver

John Denver er nok en af dem der står først. Han er helt sikkert en af de første jeg som ung blev fan af. Han vil altid stå som noget helt specielt for mig.

[quote=birtheras;64601]tammy wynette stand by your man - YouTube Tammy Waynette

Willie Nelson - Always On My Mind - YouTube Willie Nelson

- YouTube Dolly Parton

Country road - YouTube John Denver

John Denver - Annie´s Song - YouTube John Denver

John Denver er nok en af dem der står først. Han er helt sikkert en af de første jeg som ung blev fan af. Han vil altid stå som noget helt specielt for mig.[/quote]

John Denver er også en af mine favoritter - skøn stemme.
Synd at han skulle gå bort så tidligt.

Jeg lyttede ikke til andet for 10 år siden - idag er det ikke så meget. Men dengang stod den på

Carlene Carpenter
Vince Gill
Garth Brooks
Trisha Yearwood
Clint Black

og mange mange flere

[quote=Johnny;64591]det her er en af mine absolutte favoritter

det er en sang fra filmen pure country, som forresten er en god og sød film[/quote]

Smuk sang -blomst

[quote=Johnny;64591]det her er en af mine absolutte favoritter

det er en sang fra filmen pure country, som forresten er en god og sød film[/quote]

Også country fan og hører det meste. Ja ham dér måtte da også gerne synge lidt for mig -tihi

jeg kan så anbefale jer at se filmen pure country, den er fyldt med masser af lækker country musik og har bare den dejligste handling.
er det forresten nu jeg skal fortælle at jeg er opkaldt efter en af de helt store country sangere, nemlig johnny cash

[quote=Johnny;64755]jeg kan så anbefale jer at se filmen pure country, den er fyldt med masser af lækker country musik og har bare den dejligste handling.
er det forresten nu jeg skal fortælle at jeg er opkaldt efter en af de helt store country sangere, nemlig johnny cash[/quote]

Det kan du godt være stolt af - Johnny Cash var en af de helt store.

:D:D:D:D:D:D

[quote=Johnny;64755]jeg kan så anbefale jer at se filmen pure country, den er fyldt med masser af lækker country musik og har bare den dejligste handling.
er det forresten nu jeg skal fortælle at jeg er opkaldt efter en af de helt store country sangere, nemlig johnny cash[/quote]

Øjjj Johnny så kan du forhåbentlig også synge lige så godt :smiley: Så må du altså komme og optræde til min næste fest hvis det er tilfældet :smiley:

Johnny Cash var også super skøn - der har været en del udsendelser med ham i TV.

Kenny Rogers er også god

ja det skal så kun være hvis du lige står og mangler en pauseklovn-LOL