Er du utryg?

Lidt misvisende overskrift og prefix…

Men er du utryg i kbh?

Vi hører om flere og flere overfald og skyderier, og det går ikke kun ud over bandemedlemmer eller rockere, men også politifolk, hundene, og civile.

Helt ærligt så er jeg ved at blive utryg!

Skyderierne på nørrebro, amager og nu også sydhavn - jeg føler jeg bor midt i krigen. To unge drenge i bil er blevet skudt efter, efter de havde været på nørrebro for at besøge deres familie - de flygtede i deres bil så hurtigt de kunne.

Jeg tror jeg havde tisset i bukserne! Helt ærligt!

Jeg håber ikke de har tænkt sig jeg skal starte på adhd-skole igen for det ligger på indre nørrebro, og jeg har ikke lyst til at være derude! Jeg er bange. Bange for hvad der kan ske med min familie.

Min mor kører på cykel hver nat fordi hun arbejder som vikar på plejehjem om natten - tænk hvis hun bliver ramt af en forbier?

Tænk hvis min 14 årige fætter bliver ramt af noget fordi han måske har noget tøj på så han bliver fejlopfattet som nogen der har noget at gøre med banderne?

Jeg er bange på mine kæres vejne. Det må jeg sgu indrømme. Hvordan har du det?

"Hvordan har du det? "

Jeg er glad for jeg bor på lolland :wink:

[quote=Natascha;244824]"Hvordan har du det? "

Jeg er glad for jeg bor på lolland ;)[/quote]

Det kan jeg fandme godt forstå! :S :uha:

:slight_smile:
Jeg føler mig hverken mere eller mindre utryg.
Jeg følger de retningslinier, jeg way back when lærte på et kursus hos Joan-søstrene, og ja, jeg føler mig utryg, når jeg færdes i nattelivet. Jeg passer på, og jo færre mennesker, der er i området, jo mere påpasselig skal man være.
Øde områder kl daggry eller før, 03 - 06 stykker, det er der, overfald sker. Jeg synes ialtfald, at det er det, jeg ser af de nyheder, jeg læser.
Ikke fordi man kan forvente hjælp, hvis der er folk, der færdes, selv ikke, hvis man råber om hjælp (det siges dog at være mere effektivt at råbe ‘Brand!’ end noget andet, fordi det kan gå ud over folk selv, og SÅ reagerer de!). Men en vis færdsel og menneskemængde kan afholde evt. gerningsmænd fra at handle. Kan, siger jeg.
Måske har der været flere skyderier, men der sker langt flere trafikulykker og andre farlige ting.
Så det er det, jeg føler mig utryg ved, og ofrer ekstra påpasselighed :slight_smile:

Nææ,er ikke utryg.

Bor på Amager og tømmer på Nørrebro(er skraldemand)Jægersborggade 3 gange om ugen… ikke noget problem… nogen gange er der lidt politi,men ser aldrig noget ballade ,

Gry, lev dag for dag og tag det som det kommer. Det nytter ikke noget at gå og være bange hele tiden.

Vi har levet med mordtrusler, bomber og andet der er meget værre.

Det værste du kan gøre er at gå i panik. Tag dine forholdsregler så godt du nu kan og lev så dit liv :slight_smile:

De skyderier, der har været de seneste måneder, har nu ikke været hverken i øde områder eller midt om natten. Det, der mest har fået folk op af stolen er netop, at det foregår ved højlys dag eller tidlig aften, hvor “alle og enhver” teoretisk bevæger sig i gadebilledet.

Når det så er sagt, så hverken kan eller vil jeg lade den slags gøre mig utryg. Jeg har altid gået, hvor det passer mig, når det passer mig og har bl.a. boet i London, da IRA var meget aktive i 80’erne. Hvis det sker, så sker det, men intet af den slags får lov til at styre min hverdag.

Jeg går heller ikke og tænker på det hver dag - men frygten rammer mig når jeg hører om det.

Som inden for den seneste uge der har der været 3 skyderier mere i kbh - så rammer frygten mig og jeg bliver bange på mine kæres vejne.

Og det som der skræmmer mig mest er også at det netop kan være alle der havner i krydsilden.

Brødrende på 17 og 18 år kørte i bil på nørrebro kl. 20. De havde besøgt familie og var på vej hjem hvorefter de blev forfulgt af en på cykel og en til fos der begge skød efter dem - altså hvad sker der for det?!

Og så bliver der skudt på nyhavn ved højlys dag - hvor mange gange har man ikke siddet på nyhavn som barn og nydt en is eller sodavand?

Man kan jo ikke beskytte sig - det er det der er problemet. Du kan ikke sige eksempelvis “Hvis jeg holder mig fra nørrebro mellem 23 og 05 så er jeg sikret mod det værste” for der spreder sig i byen og på tidspunkter og alle er potentielle ofre, for enten misforståelser eller vildfarne kugler.

Jeg synes danmark er blevet et skræmmende land at bo i. Ikke på højde med usa og andre steder - men jeg synes vi nærmer os med lange skridt, and my heart is breaking :ked:

Både ja og nej, jeg tænker over hvor jeg færdes og hvordan jeg færdes, med det mener jeg, at jeg er opmærksom på mine omgivelser, men ikke at jeg kryber langs husmurene.
Nu bor jeg på Nørrebro, hvilket jeg faktisk er rigtig glad for, og der er nogle problemer i øjeblikket, men det nytter ikke noget at fokusere på dem i en sådan grad, at man ikke længere tør gå frit rundt. Men det er uden tvivl ubehageligt at alle og enhver kan blive fanget i en strid der ikke har noget med dem at gøre. Men er man på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt kan det ske, det gælder også bilulykker, terrorbomber etc., så jeg nægter simplethen at bruge “krudt” på det i min hverdag.

Jeg er faktisk ret utryg ved Copenhagen by night :S Jeg synes nærmest det hele er farligt og at der er gangstere alle vegne. :høhø:

Jeg har en ven der bor i Jægersborggade og når jeg skal hjem derindefra, tager jeg toget fra Nørreport Station. Og jeg er hunderæd når jeg skal hjem, selvom jeg bliver fulgt til toget…og er ikke meget for at indrømme det. :ups: Det er 50/50 om jeg tager bilen derind - faktisk synes jeg det er tryggere at sætte mig ind i min bil nede på gaden og køre hjem fra “den farlige by”. Nej, jeg er på ingen måde hjemmevant i København eller tryg i byen.

Begge gange der har været skyderier i Jægersborggade har min ven været på gaden umiddelbart før skudene faldt, stået ved sin cykel hvor det efterfølgende viste sig et af skudene havde ramt. Han har været lidt rystet over det, og glad for at han ikke var 30 sekunder senere inden for sin gadedør.

Da de ryddede ungdomshuset, blev han uforvarende fanget mellem to grupper mennesker og politiet, da han var på vej hjem til sig selv på sin cykel. Det var han selvfølgelig også ret ked af. :S

Men…jeg ved jeg ikke skal spørge om han overvejer at sælge sin andel. Det tror jeg ikke umiddelbart kan komme på tale. Han elsker sin by og sin bolig og sin gade.

Fuldstændigt enig - det har jeg også altid praktiseret :slight_smile: Men man kan også være opmærksom på sine omgivelser uden at signalere “offer” (som jo kan give nogle andre problemer end lige at blive fanget i skudlinien).

Jeg føler mig ikke utryg i København K, V og Ø. Men jeg føler mig ikke tryg på Nørrebro og der er områder i København NV, hvor jeg ikke har lyst til at opholde mig! Trist at det er blevet på den måde, at der er områder man ikke ønsker at færdes i :frowning:

Bor i Odense - 3 km fra Vollsmose, og der er der lige så meget “gang i den” som i KBH for tiden. Men nej, jeg NÆGTER at være bange. Hvis jeg først viser frygt, så er kampen tabt. MEN, jeg tænker mig om, når jeg - desværre - bliver tvunget igennem området der (transport)

Jeg må indrømme at jeg har det bedre i København end i Jylland, når jeg stiger ud af toget i København fyldes jeg med en indre jo. Er sjældent jeg er i dårlig humør der ovre. Jeg føler mig bare … ja. jeg føler mig hjemme. Og der er ingen tvivl om at jeg skal flytte til Kbh på et tidspunkt:)

Selvfølgelig er der nogle steder jeg vil holde mig fra og især på bestemte tidspunkter af dagen, men det er der nu også i Århus:)

Jeg arbejder på Nørrebro, og jeg kan heldigvis sige, at jeg ikke føler mig
utryg derinde :slight_smile:

Der er stadig større risiko for at komme til skade i trafikken, på
arbejdspladsen eller i sportshallen, end der er for at blive ramt af en kugle
på gaden.

Jeg ville ikke gå om aftenen i København. -what

Jeg ville være meget utryg…:frowning:

[quote=Charlotte Oeh.;245221]

Der er stadig større risiko for at komme til skade i trafikken, på
arbejdspladsen eller i sportshallen, end der er for at blive ramt af en kugle
på gaden.[/quote]

Kære Charlotte :wehuu:
Jeg er enig i det sidste;
men det er 2 forskellige ting.

[quote=Mona Jensen;245583]Kære Charlotte :wehuu:
Jeg er enig i det sidste;
men det er 2 forskellige ting.[/quote]

Enig, men man kan let komme til at lade sig styre af sin angst, og derfor
skrev jeg det for at sætte tingene lidt i perspektiv. Der er vel ikke ret
mange af os, der frygter en tur i trafikken eller at møde op på et arbejde,
hvor man teoretisk kan få en på hovedet. De risici har vi valgt at leve
med, uden at de som sådan styrer os og vores færden.

Jeg bor i København City og er ikke tryg ved at færdes der sen aften/nat. Der kan være meget agressive toner, især fredag og lørdag, hvor mange kommer til byen udefra.

Jeg er tryg ved KBH. Er der jo tit når jeg er på skole.

Til gengæld synes jeg, at det var rart at politiet satte en bremser for Jønkes forsøg på at leje en gård uden for Viborg for leden.
De tror i hvert tilfælde, at det er spoleret og det håber jeg da.

MVH