Er ferietid - Smid dyrene ud tid?

Hvor er det altså grusom læsning, man bliver rystet år efter år, når man læser at folk bare kyler deres kæledyr ud - I år er ingen undtagelse :frowning:

Øv. Får så ondt i maven af den læsning.

Hvordan kan gøre det? :confused:

Jeg fatter ikke den ligegyldighed over for et levende væsen…

sjovt nok talte jeg lige med blokkens katte dame (hun har 6 katte selv og fodre trofast evt tilløbere i området) og hun siger at internaterne har flere i år end de har haft i lang tid.

Internat er dog at foretrække fremfor hvad der skete i vores opgang hvor en simpelthen flyttede fra sin store hun (den lille tog hun med sig) og lod staklen sulte ihjel i lejligheden (2 sal) De kom og brækkede døren op da underboen begyndte at mærke en sær lugt. Det var ikke et behageligt syn der mødte dem :frowning:

Det er ekstra forfærdeligt, når dyrene i den grad er misrøgtede inden de bliver kasseret - som hunden Steve :ked:

Jeg forstår altså ikke, at nogen har samvittighed til at behandle dyr på den måde - hvad går der galt for folk?

Er det dyr, de har fået gratis og som de derfor ikke regner for noget? I alt fald vil de ikke ofre ´penge på dem, det er sørgeligt.

Og jeg vil lige slå fast, at jeg ikke mener at alle, der får dyr gratis behandler dem dårligt - absolut ikke !

[QUOTE=LadyS;1190808]sjovt nok talte jeg lige med blokkens katte dame (hun har 6 katte selv og fodre trofast evt tilløbere i området) og hun siger at internaterne har flere i år end de har haft i lang tid.

Internat er dog at foretrække fremfor hvad der skete i vores opgang hvor en simpelthen flyttede fra sin store hun (den lille tog hun med sig) og lod staklen sulte ihjel i lejligheden (2 sal) De kom og brækkede døren op da underboen begyndte at mærke en sær lugt. Det var ikke et behageligt syn der mødte dem :([/QUOTE]

Jeg håber da, at de fandt frem til det afskum - menneske vil jeg knapt nok kalde vedkommende - føj for pokker :mad:

nej hun er long gone desværre. Folk heromkring , de få jeg taler med, er oprevet overdet og kan slet slet ikke forstå hvorfor hun gjorde det. Hvis hun ikke havde penge til at aflevere på internat (man skal betale ska man ikke, jeg har altså aldrig afleveret andet end en tilløber til Inges Kattehjem og de skulle ikke ha penge) så kunne hun ha bundet hunden udenfor tidlig morgen inden personalet møder ind, det ville være langt at fortrække frem for at lade hunden lide en langsom sulte død

Hos min dyrlæge blev der i sidste uge læsset en missemor med 4 killinger af i et møgbeskidt minkbur. Jeg så billederne på facebook, det var så ulækkert. Kattene der var helt tamme var heldigvis i god stand og blev afleveret til Dyrenes beskyttelse. Alle disse historier om dyr der bare bliver smidt ud gør mig vred men også ked af det. Man forstår bare ikke at nogle mennesker kan være så hjerteløse :frowning:

Endnu en historie : http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-07-25-efterladte-dyr-maddiker-kravlede-ud-af-levende-kat

Matoof - Den ene af min datters 2 katte blev sat af i en lukket plastikkasse under en motorvejsbro sidste sommer. Selv om den var øremærket og DB fandt ejeren, blev ejeren ikke retsforfulgt. DB var tilfreds med at ejeren bare overdrog Matoof til dem. Spocks tidligere ejere dumpede ham i en skov - og ville heller ikke have ham tilbage.

Måske var det på tide at den slags handlinger fik KONSEKVENSER for de pågældende og at man faktisk retsforfulgte dem !

Jeg har muligvis nævnt det sidste år, men en af mine kolleger kom ud i sin carport og fandt en kasse, hvor der stod på låget: Tillykke, du har fået kat.

Den artikel, som Dorthe henviser til - der er nogen, der har stillet en kasse med marsvin og skrevet: Hej. Vil I være søde at tage jer af dem her. Var der ikke nogen af jer, der så den seddel? DB havde lagt den på FB den anden dag. Den blev sluttet af med en smiley…

Man får lyst til at proppe et større antal smileys i halsen på dem - eller måske endnu bedre op den anden vej :muhaha:

Og Thea - jeg tror ikke, den straf, man kan give den slags mennesker, står mål med omkostningerne ved at finde dem og størrelsen af den bøde, man i givet fald kunne afkræve dem. Så jeg tvivler på, at det er noget, politiet prioriterer :S

Så var det måske på tide at få strammet straframmen og opprioriteret sagerne…Så længe folk ved at det er straffrit at gøre det, vil det fortsætte :–(

Hvor er det underligt, jeg troede faktisk at sådan noget mere var noget som skete “i gamle dage”. En ting er at nogen anskaffer sig et dyr og så må af med det igen, men at man kan finde på at smide dem i en pose eller efterlade dem et sted hvor de næsten med garanti vil dø en langsom død, det er da uhyggeligt. Den slags mennesker må da mangle en eller anden forbindelse oppe i hovedet :frowning:
Fair nok hvis man ikke har 10.000 til at få ryddet munden på en hund, men alle har da 300 kroner til at få den aflivet hvis det er kommer til det.
Kan ikke lade være med at tænke på hvad det er for nogle mennesker, det må jo være nogens familie eller venner som gør den slags…

Alt andet lige, er det bedre for dyrene at blive afleveret hos nogen der vil tage sig af dem.
Selvom man bliver rasende over folks ligegyldighed, tror at man ville gøre dyrene en bjørnetjeneste ved at gøre det så risikabelt at aflevere dem, at folk istedet ville vælge at sætte dem i fx. en skov…:slight_smile:

[QUOTE=fugl;1190883]
Fair nok hvis man ikke har 10.000 til at få ryddet munden på en hund, men alle har da 300 kroner til at få den aflivet hvis det er kommer til det.
…[/QUOTE]
Det koster desværre de fleste steder over 1000 kr at få aflivet hund eller kat hos dyrlæge…så tror mange afstumpede ikke vil betale for det.

Så burde man ringe rundt og finde et billigere sted :smiley: Men ja, det må jo være sådan noget.

Jeg tvivler på, at man kan få det for 300 kroner nogen som helst steder - det er ikke den pris, der varierer mest hos dyrlægerne. Men det er jo tit folk, som anskaffer sig i dyr i den overbevisning, at de ikke kommer til at koste dem en krone. De kan vel leve af rester fra middagsbordet og behøver heller ikke blive neutraliseret, for det er jo dyrets natur at rende frit og formere sig.

Ok 300 er måske meget lavt det var det jeg gav for at få aflivet min kat da den fik fib, den er selvfølgelig også mindre end en hund. Men en hurtig søgning viser at 600 kr ikke er en unormal lav pris, og det må alle mennesker i dk kunne skaffe hvis man gider prøve, evt. kunne vente til efter den første :slight_smile:
Ellers er der jo muligheden som mange åbenbart også benytter sig af, at efterlade dyret uden for internat eller dyrlæge uden for åbningstiden. Stadig forkert, men da tusind gange bedre end efterlade dem et øde sted i en pose :slight_smile:

[QUOTE=fugl;1190942]
Ellers er der jo muligheden som mange åbenbart også benytter sig af, at efterlade dyret uden for internat eller dyrlæge uden for åbningstiden. Stadig forkert, men da tusind gange bedre end efterlade dem et øde sted i en pose :)[/QUOTE]

Måske ikke 1000 gange bedre, for jeg ved at Tingskoven i Århus har store problemer med at folk efterlader katte i papkasser eller lign. som katten så bryder ud af og render forvildet rundt i området derude, og ofte dør en langsom død af enten sult, kulde eller for de langhårede pga knuder - simpelthen fordi internatet ikke kan fange dem igen :frowning: (Og har da læst mindst en trist historie om en hund der blev bundet, men vred sig løs og blev kørt over). Vi er helt enige om at det er endnu mere forfærdeligt at efterlade dem i en pose til at dø eller en lejlighed til at sulte ihjel - men det andet er altså heller ikke en god løsning :frowning:

Her har nogle dumpet en smuk tabby killing med hvide poter - han mener han skal flytte ind her - klog kat - men det er skruen uden ende. Der skal strammes op som man gjorde ved hundene på kattesiden før der sker noget - og så skal der stilles krav før anskaffelsen