Er Hans smoke?

Efter fødslen af en vis killing :fløjte: har jeg læst lidt op på smoke/sølv-fænomenet. :slight_smile: Jeg er stadig en anelse forvirret, særligt fordi min dejlige 11 gamle chokolade-Hans faktisk er ret lys i bunden. Men skyldes det hans nuance af chokolade, eller skyldes det at han i virligheden er (blevet?) smoke? :slight_smile:

Også lige et billede af hele Hans (minus halen, der er lidt lysere end resten af kroppen).

Det kan man da vist roligt sige han er

Ja, det vil jeg også mene han er :høhø: … hvis Fritzz er smoke vil han jo stadig have hans skinnende sorte ydre men kæler du den forkerte vej så vil han være hvid i bunden ligesom Hans :slight_smile:

NB … Nu er Hans langhåret derfor skjuler han det lidt bedre end en korthået ville

Min allerførste kat - Victor - var sortsmoke med hvidt:inlove:

[QUOTE=dkkorat;1280586]Min allerførste kat - Victor - var sortsmoke med hvidt:inlove:

[/QUOTE]

Og han gik når der kom gæster

Ja. Han kom fra en familie med 3 vilde drenge - han hadede mænd! Gæster generelt brød han sig ikke meget om - han gik som oftest en halv times tid, inden gæsterne kom, for at vende hjem igen 3 timer efte gæsterne var gået. Han var en kat med stærke meninger.

Tusinde tak skal I have. :tak: Så blev jeg også lidt klogere i dag. Skønt! :tihi:

Hmm ud fra hans tavle så nej… Der er intet sølv i hans linjer

Se, det er netop også det, der jo forvirrer mig; på tavlen står han som OLH b. :slight_smile: … Og altså, jeg er jo ligeglad med Hans’ farve. :tihi: Han er i forvejen alt for langhåret :stuck_out_tongue: og blev kun valgt fordi han er så evigt dejlig. :wehuu: Men jeg blev nysgerrig fordi han er så lys i bunden og derfor ligner de beskrivelser, jeg har fundet af smoke. :slight_smile:

Jamen, kan det være andet … udfra den lyse bund?

Det er sandsynligvis bare ulden, der er farveløs. Han ser ikke sølv ud på min skærm, det ligner bare lys underuld. Chokolade er en lidt træls farve - som at male med gult, det dækker ikke altid specielt godt :wink: Og han ligner ikke en sølvkat set herfra. Hvad sker der, hvis du skiller pelsen nede på et forben eller lige bag ørerne? Der ville jeg hellere se et billede fra :slight_smile:
VH
Susanne

Hvad hedder Hans, sådan officielt?

Ja nu er jeg jo Hans opdrætter, så der må jeg skuffe, han er ikke smoke.
Katia har han været meget i jeres dejlige have,her i forårs solen??

Hans navn på papir er Dk Davisi’s Han Solo

hvis nogen er interesseret i at se tavlen så ligger hans kuld søster på Pawpeds : Dk Davisi’s Yaddle

[QUOTE=Vibeke J;1280623]Ja nu er jeg jo Hans opdrætter, så der må jeg skuffe, han er ikke smoke.
[/QUOTE]
Så behøver vi ikke se flere billeder :slight_smile:
VH
Susanne

DK Davisi’s Han Solo :hjerte:

[QUOTE=Vibeke J;1280623]Ja nu er jeg jo Hans opdrætter, så der må jeg skuffe, han er ikke smoke.
Katia har han været meget i jeres dejlige have,her i forårs solen??

Hans navn på papir er Dk Davisi’s Han Solo

hvis nogen er interesseret i at se tavlen så ligger hans kuld søster på Pawpeds : Dk Davisi’s Yaddle[/QUOTE]

Tak, Vibeke. :slight_smile: Jeg har også lige pløjet tavlen igennem og kan godt se at der ikke er noget smoke/sølv at hente der… Og ja, Hans er vældig glad for haven. :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1280625]Så behøver vi ikke se flere billeder :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Tak, Susanne. Som skrevet er det med sølv/smoke helt nyt for mig. Da jeg for 8 år siden gik på opdrætterkurser havde jeg fokus på birmagenetik. :slight_smile:
Da jeg læste dit indlæg pillede jeg lidt mere i Hansemand, og hans hår bag ører og på ben er ganske rigtigt helt chokoladefarvede.

Og! Tusinde tak til jer alle. :tak: Det her med farver og genetik er vældigt spændende (og svært). :tihi:

Ja, som Susanne også skriver så snyder nogle farver helt vildt, fordi pelsen (underulden typisk) er lys. Jeg var inde på blå tidligere, men har også set det hos andre farver. Jeg så billederne på min ipad i morges, og tænkte, hmmm, det må jeg hjem og se på en PC skærm. For han ligner til forveksling, men jeg synes måske det ser lidt for brunligt/farvet ud til at være rigtig smoke. Og stamtavlen indeholder jo så ikke spor af sølv/smoke :slight_smile:

Her er i øvrigt et godt eksempel på en knivskarp blå smoke. Så godt som intet at se på katten - indtil man løfter i pelsen… :slight_smile:

Her er billede af mor og søster.

Foto snyder :smiley: Jeg var helt sikker da jeg så ham, men der fik han os - typisk katte! Nanoq (smoke) ligger her og griner i sit skæg :høhø: Men han er en flotter fyr uanset farve :hjerte: