Er hun i løbetid?

En af mine hittemisser er det sidste stykke tid blevet anderledes. Hun er ca. 6 mdr nu…og det begyndte for en månedstid siden… Hun ruller rundt konstant…som hun er kronisk påvirket af katteurt…hun jamre og miaver … hun kommer op at toppes med sin søster …er det bare en klassisk læbetid? Men er det ikke for tidligt? Og hvorfor er hendes søster ikke i løbetid…?

Det lyder godt nok som løbetid. At hendes søster ikke er i løbetid er vel helt naturligt vil jeg mene. Som os kvinder er katte også forskellige, nogle er tidligt på den og andre lidt senere. Hvis jeg var dig ville jeg få dem neutraliseret begge to snarest muligt :slight_smile:

Men det er da ret vildt at hun allerede nu (hvis hun boede i naturen) ville kunne få killinger …men hvis hun stadig boede i naboens stald, så var hun vel ikke kommet i løbetid før til foråret pga vejret…eller hvad…

Det er tidligt - men ikke meget unormalt tidligt :slight_smile:

Min Nuka kom også i løbetid første gang da hun var et ½ år. Min anden hun kat nåede ikke at komme i løb før hun bliv neutraliseret da hun var 7 måneder.

Kitekat- Det er ikke til at sige om hun var det eller ej :slight_smile: Jeg har oplevet udelevende katte få killinger på uhensigtsmæssige tidspunkter af året :slight_smile:
Men ja, det lyder som en løbetid. Rigtig god idé at få dem begge kastreret snarest.

Jeg vil vente med at få dem steriliseret til de begge er raske…de døjer stadig med katteinfluenza…dyrlægen mener det måske er blevet kronisk…men jeg synes der er lidt bedring…

Men er det strengt nødvendigt at sterilisere dem…de er jo inde katte?

Jeg har ladet mig fortælle at hun katte kan blive en del forvirret over at blive ved med at gå i løb hvilket de vil gøre måske hver 3-4 uge. At sætte dem på p-pille kan vist forandre deres humør og kan give kræft i det lange løb.

Der skal nok være nogle der er klogere på dette felt der kan svare dig bedre.

Kitecat - Absolut :slight_smile: Det er ikke sundt for en hunkat at gå i løbetid efter løbetid. I modsætning til hunde der kun gør det et par gange om året, så kommer en hunkat i løb efter løb hvis hun ikke bliver parret. I nogle tilfælde så slemt at hun går i én lang løbetid.
Det vil være stressende for hende - mange hunkatte spiser heller ikke ret meget når de er i løb, og hun kan derfor også risikere at tabe sig betydeligt. :slight_smile: Endvidere kan fertile hunkatte begynde at strinte rundt omkring :slight_smile:

Der vil derudover nok også være stressende og irriterende for dig…

[quote=kitecat;313085]
Men er det strengt nødvendigt at sterilisere dem…de er jo inde katte?[/quote]

Jeg ville lade dem neutralisere.
Du får roligere og kærligere katte.

De behøver ikke tænke på det andet køn.
Derfor slapper de af - og bliver gladere katte. :hjerte: :hjerte: