Er I til boksning?

Er I til en boksekamp.

Jeg er ikke.
Jeg kan slet ikke lide at se det.
Jeg synes, at det er ækelt - og at det skulle forbydes.

Bokserne bliver jo hjerneskadede - og hvad er egentlig formålet :?

Formålet er vel, at bokserne ved succes kan tjene til livets ophold…altså en livsvej i mine øjne…om end jeg ikke forstår den.

Jeg er ikke bokse fan - og bliver det heller aldrig! Og ser det heller ikke!

Knus Gitte

[quote=GSA;365298]Formålet er vel, at bokserne ved succes kan tjene til livets ophold…altså en livsvej i mine øjne…om end jeg ikke forstår den.

Jeg er ikke bokse fan - og bliver det heller aldrig! Og ser det heller ikke!

Knus Gitte[/quote]

Jeg er godt klar over, at det er et håb om en levevej. :slight_smile:
Men klamt er det.
Hvad er pengene værd, når hjernen er skadet. :frowning:

jeg er helt klart til boksning, syntes faktisk det er en nobel og en rigtig gentleman sport og når alt kommer til alt det altså de færreste der får hjerneskader el for den sags skyld andre varrige skader, det er kun et spørgsmål om at stoppe mens legen er god.
der findes rigtig mange sportsgrene hvor der er betydelig flere varrige skader osv.
jeg har selv bokset en hel del som yngre og har haft fornøjelse at ha ha sparet(boksetrænet) med flere af de store danske boksere.
har dog aldrig nogensinde bokset kampe, og det pga af det temperament jeg havde dengang, det var absolut ikke egnet til ringen.

[quote=Johnny;365302]jeg er helt klart til boksning, syntes faktisk det er en nobel og en rigtig gentleman sport og når alt kommer til alt det altså de færreste der får hjerneskader el for den sags skyld andre varrige skader, det er kun et spørgsmål om at stoppe mens legen er god.
der findes rigtig mange sportsgrene hvor der er betydelig flere varrige skader osv.

Det er jeg ikke enig i. :slight_smile:

Ingmar Johansson er så skadet, at han ikke engang ved, hvem han er. :frowning:
Den danske Tom Bogs er også skadet i sin hjerne.
Hans korttidshukommelse er væk.

Jeg er ikke til boksning. Jeg forstår ikke reglerne - Hvis der altså er nogen :?

[quote=Mona Jensen;365305][quote=Johnny;365302]jeg er helt klart til boksning, syntes faktisk det er en nobel og en rigtig gentleman sport og når alt kommer til alt det altså de færreste der får hjerneskader el for den sags skyld andre varrige skader, det er kun et spørgsmål om at stoppe mens legen er god.

Hans korttidshukommelse er væk.[/quote]

jamen kære Mona, det er jo flere årtier siden de boksede og dengang i 60erne og 70erne var boksning noget helt andet end det er idag.
nu ka det så være jeg husker forkert, men jeg mener nu at ku huske at den gode tom bogs valgte ikke at lytte til lægernes råd og fortsatte med at bokse selv efter adskillige advarsler fra de hvide kitler.

der er masser af regler i boksning og de er endda ganske enkle og nemme at forstå.

Ohhh jo, jeg har skam nydt nogle boxekampe, men det er få :høhø:

Det er ikke en sport som interessere mig særlig meget så jeg ser det kun i meget specielle tilfælde. Kampen med Kessler er ikke en af dem :slight_smile:

Jeg ser på boxning som en sport på lige fod med mange andre.

Kigger vi på sygdomme så er både håndbold og fodbold ramt på mange måder, det er måske ikke lige hovedet det går ud over, men så får de så mange andre skader så de måske udsætter sig for andre tidlige gener.

Deres valg af livsstil, og den skal jeg da ikke blande mig i blot fordi at jeg syntes at det er tåbeligt :tihi:

jeg forstår udmærket jer der syntes boksning er en ækel sport, for det ser barbarisk og grimt ud for udeforstående.
de fleste af de slag man får mærker man faktisk ikke.
men går et slag rent ind skal jeg lige love for man ser sol, måne og stjerner og man er altså væk i nogle sekunder.

Nej. Boksning er ikke mig…

Synes virkelig det er for tåber - det er faktisk den eneste sport som jeg synes er direkte uintelligent. Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man på nogen måder kan synes det er “smart” at smadre hinanden og risikere sit liv på den måde… :venter:

Jeg er ikke til boksning. Hvis jeg SKAL se noget så skal det være UFC. Der er lidt sejere “regler” end til boksning :smiley:

se det syntes jeg så er en tåbelig sport, jeg bryder mig ikke om sportsgrene hvor fænomenet sudden death er det “sporten” drejer sig om

Det er nok bare mig så :):tihi:

Tjaaa, jeg synes bare det er sjovere at se på. I boksning slår de bare. I UFC lægger de hinanden ned, slår, sparker osv :slight_smile:

Jeg er både for og imod… for selve sporten - imod dem der ikke forstår hvad det handler om…

jeg ELSKER en rigtig god boksekamp… det gør jeg virkelig… da den der gigantiske russer
vladimir klichko og hans tvillingbror skulle i ringen - der var jeg på, for de forstod virkelig det Johhny taler om med en god kamp…

deres kampe var flot kæmpet og når der var en sejr, så var det fordi de virkelig var bedre og havde kæmpet reelt og med talent…

Boksere med psykopatiske træk - for nu at tage Mike Tyson som eksempel - synes jeg ødelægger sporten, for det er ikke boksning de laver - det er gadekamp. Og der er meget stor forskel… boksere som ham har taget den der “mano-a-mano” engelske gentlemanness ud af sporten… de slår urent, de overholder ikke de retninglinier de får af dommeren og i Tysons tilfælde gik han jo så langt som at bide øret af en modstander…

Det er ikke boksning… og det er som Mona siger klamt… på flere niveauer… for uden regler er det vold… og vold er ikke ok

At folk går ud og slår sig halvt fordærvet - med regler - det rører mig en papand… de er klar over risikoen… og det er 100% deres valg. For skulle man forbyde sportsgrene hvor folk kan komme alvorligt tilskade - så ville der være mange sportsgrene der blev forbudt… fx. styrtløb på ski… 125 km/t ned af glatte bakker… et styrt og man dør eller risikerer skader for resten af livet… bobslæde, tårnspring, tae-kwondo… listen bliver meget lang…

Jeg synes i stedet man skal vende den om… værdsæt den enkelte sportsgren som den er tænkt… ikke som den sommetider udføres… for boksning er tænkt som en “kamp mellem gentlemen” og det er det faktisk når de overholder reglerne…

Ja - de stædige af dem bliver til bankekød… fordi de ikke stopper… men sæt pris på deres stædighed, deres styrke, deres evne til at fortsætte selv med store smerter… det er imponerende i sig selv… ja de bliver ikke så kønne… men pyt… de har reelt nogle kvaliteter som få af os kan præstere…

Så jeg er FOR boksning i sig selv… men imod når boksning ikke er hvad den er tænkt og forvandler sig til streetfight.

[quote=Mona Jensen;365293]Er I til en boksekamp.

Jeg er ikke.
Jeg kan slet ikke lide at se det.
Jeg synes, at det er ækelt - og at det skulle forbydes.

Bokserne bliver jo hjerneskadede - og hvad er egentlig formålet :?[/quote]

HELT enig med dig Mona, kan slet ikke se formålet med sådan noget !! -what:thumbdown::blegne:

[quote=Mona Jensen;365305]

Hans korttidshukommelse er væk.[/quote]

Kære Johnny. :slight_smile:
Jeg ved fra min søn, som er overlæge og speciallæge i neurologi, at bokserne får en hjernerystelse, hver gang de bliver ramt i hovedet, og mange små blodkar springer.
Migræne er næsten et must hos boksere.

En hjernerystelse er ikke at spøge med. :frowning:
“Alle” boksere har i dag ligesom tidligere konstant hovedpine, jævnlige hukommelsestab m.m.

Jeg kan ikke se noget gentleman-agtigt i det.

[quote=Mona Jensen;365364]Kære Johnny. :slight_smile:
Jeg ved fra min søn, som er overlæge og speciallæge i neurologi, at bokserne får en hjernerystelse, hver gang de bliver ramt i hovedet, og mange små blodkar springer.
Migræne er næsten et must hos boksere.

En hjernerystelse er ikke at spøge med. :frowning:
“Alle” boksere har i dag ligesom tidligere konstant hovedpine, jævnlige hukommelsestab m.m.

Jeg kan ikke se noget gentleman-agtigt i det.[/quote]

jeg tror det er nødvendigt at skelne mellem repressalier og så selve sporten…

for bokserne bokser ikke FOR at gøre hinanden skade… det er slet ikke det sporten handler om. Det handler om at man har taget “bandekrig” og “gadekamp” og indført regler hvor skaderne minimeres og hvor det ligeså meget handler om disciplin og udholdenhed som det handler om at vinde over sin modstander…

Alle kan gå hen og slå en mand ned bagfra med en flaske… det skal der hverken strategi eller talent til… MEN - at vinde ærligt og redeligt over en værdig modstander uden feje tricks og uden snyd… DET er gentleman agtigt…

Du har ret i at der er repressalier i form af hjerneskader og hukommelsestab ect… … men der er konsekvenser ved alle sportsgrene… NFL spillere slider deres led op og har gigt og ender ofte i rullestole, skiløbere skal have nye knæ og ankler og mange mister en del af førligheden i benene når de bliver gamle…

Næsten alle sportsgrene der dyrkes på eliteplan har sin pris… hvorfor er boksning værre? Alle kampsportsudøvere har denne risiko… det er jo et valg de træffer…

Og når de gør det bevidst og ovenikøbet synes det er det værd - så er det jo et valg man må respektere… det er det offer de bringer for at kunne dyrke deres sport… det er jo ok…

Og man kan jo ikke tage fra dem at de er lidenskabelige nok til at acceptere nogle bitre konsekvenser for at gøre det de elsker - nemlig at presse sig selv og deres fysik til den yderste grænse…

Jeg er ikke som sådan til boksning, men i aften skal jeg ud til min søn og se Mikkel Kessler.
Han har inviteret mor til at spise og se boksekamp, flinker søn hi hi
Hilsen Lisbeth