Er I til boksning?

[quote=Coon Danica;365371]Jeg er ikke som sådan til boksning, men i aften skal jeg ud til min søn og se Mikkel Kessler.
Han har inviteret mor til at spise og se boksekamp, flinker søn hi hi
Hilsen Lisbeth[/quote]

Din søn er så kanon-flot, at hvis jeg havde været 35 år yngre - havde jeg også takket ja - jeg kunne jo altid sidde med en pude for ansigtet. :stuck_out_tongue:

[quote=Battlestar;365367]
Og man kan jo ikke tage fra dem at de er lidenskabelige nok til at acceptere nogle bitre konsekvenser for at gøre det de elsker - nemlig at presse sig selv og deres fysik til den yderste grænse…[/quote]

Jeg er enig langt hen ad vejen.
MEN det ækle er for mig, at de skader deres hjerne.

Det har jeg svært ved at kapere. :frowning:

Jeg er absolut ikke til boksning, men hvad andre gør, blander jeg mig ikke i - så længe jeg ikke behøver at deltage.

Der findes altså nogen, der synes det er fedt at slå på hinanden - hvorfor så ikke gøre det organiseret i form af boksning? Alternativet ville måske have været, at de var gået på gaden og havde slået på en tilfældig?

Der skal nok være den slags sport, så den type kan få afløb for deres aggressioner.

Jeg har altid godt kunne li’ at se boksning. De eneste kampe jeg ikke ser, er dem, hvor min søn deltager. Men jeg ser som regel kampene på video bagefter - hvis han har vundet:)

Mick har gået til boksning i 8 år nu on/off. Jeg er så glad for, at han gør det. Han går meget op i sin krop og sundhed. Han har ikke rørt alkohol - bortset fra den dag, han blev student.

Måske er der en risiko for, at han kommer til skade, men jeg tror risikoen for at han kommer til skade er langt større, hvis han gik i byen i weekenderne og drak sig beruset.

Boksningen har også gjort, at han vil til Kbh og læse til biokemiker…så lad os håbe, at hovedet holder:høhø:

Det er da også en skam at du ikke er det, det kunne jo have været endt med at du blev min svigerdatter så :tihi:

[quote=Vivi_Fletcher;365382]Jeg er absolut ikke til boksning, men hvad andre gør, blander jeg mig ikke i - så længe jeg ikke behøver at deltage.

Der findes altså nogen, der synes det er fedt at slå på hinanden - hvorfor så ikke gøre det organiseret i form af boksning? Alternativet ville måske have været, at de var gået på gaden og havde slået på en tilfældig?

Der skal nok være den slags sport, så den type kan få afløb for deres aggressioner.[/quote]

hvis du tror at boksere er nogle voldelige eksistenser som kun bokser for at komme af med deres agressioner så skyder du meget langt ved siden af.
de fleste boksere jeg kender er faktisk utrolig sympatiske og søde og rare mennesker og en stor del af dem er endda utrolig inteligente.
de typer der ellers ville ha gået på gaden og banket tilfældige folk ned holder som regel ikke længe i en boksering eller for den sags skyld i en bokseklub, for disse typer vil man nemlig ikke ha sådanne steder.
det positive ved det er så at mange af de uheldige typer bliver omvendt og istedet er positive og glade.

boksning er nok osse en af de bedste former for motion du kan få, du får med garanti brugt samtlige muskler i kroppen.
man kan osse som jeg gjorde det dengang bare bruge boksning som alm motion og så ellers bare hygge bokse lidt i trænings-lokalet

[quote=Mona Jensen;365364]Kære Johnny. :slight_smile:
Jeg ved fra min søn, som er overlæge og speciallæge i neurologi, at bokserne får en hjernerystelse, hver gang de bliver ramt i hovedet, og mange små blodkar springer.
Migræne er næsten et must hos boksere.

En hjernerystelse er ikke at spøge med. :frowning:
“Alle” boksere har i dag ligesom tidligere konstant hovedpine, jævnlige hukommelsestab m.m.

Jeg kan ikke se noget gentleman-agtigt i det.[/quote]

din søn har helt sikkert ret, hver gang man får en ordentlig en på hovedet får man mindre hjernerystelse, men det er jo så bare dne risiko man må tage hvis man vælger den sport.

prøv så at tænke på alle de alm sportsgrene som alle betragtes som folkesports, fodbold, håndbold og for den sags skyld tennis.
der djøjer stort set alle profferne med skader i muskler,sener osv og de får med garanti store problemer med det senere i deres liv