Er Iams stadivæk et fy ord?

Jeg er blevet anbefallet Iams hairball af flere forskellige personer. Men når jeg nævner overfor andre at jeg vil købe Iams går der et forfærdet suk igennem rummet og de fortæller om grufulde dyrforsøg. Jeg ved der var en mass ballade for nogle år tilbage men hvordan ser det ud idag? Jeg syntes ikke jeg kan finde andet info end fra dem der er imod Iams. Hvor meget kan man stole på dem?
http://www.anima.dk/kampagner/forsog/iams/iams.htm

Iams har aldrig været et fy ord her - min katte gider bare ikke at æde det.
mvh Camilla

Det var det heller ikke her hjemme, jeg havde aldrig hørt historien før. Det er bare 3 forskellige personer der har gjort mig opmærksom på det nu og det var derfor jeg jeg ledte efter info.

Kan desværre ikke henvise til nogen steder online, men mener at have læst at de skulle have stoppet deres omdiskuterede forsøgsmetoder etc.

Men Iams vil aldrig blive in her i huset. Har dog lige nu noget til at ligge, men det er kun fordi det kostede gratis på en udstilling, og kom i små poser, og når det kommer i små pose, så er Buster altædende…,

Men vil ikke give penge for Iams, når man tænker på hvordan deres virksomhed har været.

Louise

Har desvæprre aldrig hørt om historien. Har selv afprøvet Iams, emn mine misser gider ikke rigtig spise det -sorry

Den historie har været debatteret SÅ mange gange siden den kom frem i 2002 og man kan i nyhedsgruppen dk.fritid.dyr.kat læse hvad det omhandlede. Og det er simpelthen “the never ending story” :frowning:
Det var IKKE IAMS men et laboratorie de havde samarbejde med, og da de fandt ud af det, lukkede de forbindelsen.
Hvorefter historien udlagt på 100 måder nu kører på 6 år [smilie=hate-boid.gif]

Prøv Google - vælg grupper - skriv dk.fritid.dyr.kat og søg på IAMS

Jeg har prøvet Iams og både Bella og Fernando elsker det… de får sommetider det i deres foder… jeg blander flere forskellige slags…

Tror nu ikke på at et så anerkendt fodermærke ville fortsætte, hvis det virkeligt var sandt…

Jeg er også blevet stoppet af personer på strøget i kbh, der ville fortælle mig hvor forfærdeligt det var med Iams og alt muligt andet… de gik helt i ekstremerne og det var nærmest en dødssynd at spise kød og drikke mælk… behøves jeg nævne hvilken organisation det var :? :?

Hmm ja så kan jeg ikke lade være med at tænke på hvor “populære” Whiskas er… og det er bestemt ikke foder der er værd at servere for katten…

Men vi har også haft Iams, men er gået væk fra det… Ikke fordi de ikke kunne lide det, husker ikke grunden… Nu får de egentlig kun RC i alle mulige varianter… Men kunne godt finde på at blande lidt Iams eller lignende i ind i mellem… :slight_smile:

LenaA… nu mente jeg af kvalitets foder…

Mine elsker Iams og det er et fint produkt -sorry

Det er absolut ikke noget at være ked af -hahaha
Desværre gider vores ikke tørmaden, men kun vådmaden. Vores tidligere misser og nuværende Somali har fået en blanding af Hills og Iams tørmad hele deres liv.

jeg bruger også Iams med god samvittighed.

og Whiskas som guf, også med god samvittighed :smiley:

Teksten under linket der minder mig om een af de anti-abort-kampagner (pro-life, pro-choice), som jeg som studerende blev bombardret med i USA. Forsøgsdyrene blev DRÆBT og SKÅRET OP og nu besvimer jeg snart.

For lige at være djævlens advokat: Det er sådan verden fungerer - vi mennesker dræber det som kan hjælpe os. Så vidt jeg ved får man dyrene til at lide så lidt som muligt på et laboratorium. Men ja, det er forfærdeligt, og virker unødvendigt. Men hvorfor var det lige nødvendigt at teste for fibre og nyrelidelser? Prøvede de at stoppe lidt fibre ind? Lidt for meget måske? Smagsforstærkere? Nu er der da plantet ideer i mit hovede, nu vil jeg da gerne vide om andres produkter kan skade mine kattes lever, knoglestruktur, nyrer og mave og hvad det ellers var, de testede for.

Men mine katte kan så heller ikke lide IAMS, så vi bliver i hvert tilfælde ikke forsøgsvæsener for IAMS.

[smilie=hate-tunz.gif]

alene det at det ligger på “Anima”, er nok for mig til at jeg ikke kan tage det seriøst, det de i tidens løb har foretaget sig er langt værre end det Iams samarbejdspartner stillede op med.

men skræmmekampagner virker åbenbart, se det er skræmmende !

Jeg har ingen samvittighedskvaler ved at give mine katte Iams, og de spiser det med stor fornøjelse [bigloony]

Birmaringen havde sidste år besøg af Iams/Eukanuba´s fast tilknyttede dyrlæge og forsker (han kommer igen i år :-)) han fortalte hvordan det hele hang sammen.

Altså:
PETA får bevirket, at de får et af deres medlemmer ansat på et forskningslaboratorie. Dette lab bliver på daværende tidspunkt brugt af rigtigt mange foderproducenter, blandt andet. Hills, Royal Canin Iams/Eukanuba osv. Der bliver taget nogle grufulde billeder af dyr der er udsat for meget grimme ting og lavinen ruller MEN, det var IKKE sjovt for PETA at gå i struben på RC, Hills og de små fisk, de var for små og for fattige, mens Iams/Eukanuba var verdens førende og meget rige. Dem gik de efter.

Med det samme at tilstandene på laboratoriet blev kendt af Iams/Eukanuba, stoppede de samarbejdet, men det forhindrede/forhindrer ikke PETA og deres undersåtter at fortsætte deres smædekampagner.

Man kan se mere her: http://iamstruth.com/iamstruth/en_US/jh … _US&pti=HP

Jeg kan så overhovedet ikke tage PETA og deres små kumpaner som ANIMA alvorligt…de er simpelthen kugleskøre -uha

Enig -thumbs

Enig -thumbs

Jeg kan så overhovedet ikke tage PETA og deres små kumpaner som ANIMA alvorligt…de er simpelthen kugleskøre -uha

Enig -thumbs

Tak og Enig -thumbs