Er jeg en hacker !?

:uha::uha::uha::uha:

Er jeg en hacker ?!

(og i så fald, hvad kan jeg så bruge det til) :tihi:

Når jeg bruger min nye bærbare, popper der med jævne mellemrum et lille gardin op med en lille guide til trådløst netværk.

:øhmm:

Og dér kan jeg se, når min underbo, skråt underbo, bagnabo og et par andre i nærheden er i Nettet ??

:øhmm:

Jeg er ikke selv trådløs endnu, bruger min ledning fra væggen til den bærbare…

Men hvorfor pokker kommer mine naboer ind til mig og omvendt ??

:uha:

Din computer undersøger bare, hvilke andre trådløse netværk, der er i
området. Sandsynligvis kræves der password for at logge på - de fleste
har i hvert fald af sikkerhedsmæssige grunde sat kode på.

Så nej - du er ikke hacker endnu.

Nej, du er ikke hacker - men måske en smule dement :tihi:, jf. anden tråd.

Meeen hvis du vil have besøg af de der unge, jyske betjente du nævnte, så skal du bare fortsætte liiidt længere…:fløjte: :høhø:
VH
Susanne

-LOL-LOL-LOL

Har desværre ikke evnerne til at hacke noget som helst

:øhmm::øhmm:

Du skal blot være god til at gætte :slight_smile:

Det er faktisk meget let at gætte de fleste password på trådløst netværk :slight_smile:

Ikke nednu, men du skal nok få det lært. :klapper:
.

Ikke nednu, men du skal nok få det lært. :klapper:
Jeg véd ikke, om hacking indebærer ‘dobbeltposter’. :tihi:

[quote=Tante Tut;436244]
Jeg er ikke selv trådløs endnu, bruger min ledning fra væggen til den bærbare…

Men hvorfor pokker kommer mine naboer ind til mig og omvendt ??

:uha:[/quote]

Sandsynligvis fordi dine naboer ikke har nogen særligt effektiv firewall, eller ikke har indstillet den rigtigt.
Min firewall (ESET) kan man i hvert fald indstille til at skjule ens eget netværk for andre, trådløst eller ej.

NP

Du har i hvert fald muligheden med mindre de har kode på.

Jeg oplever en gang i mellem at her er et trådløstnetværk men det må være når vor herre er på nettet da der er laaangt til naboerne.

Nu har jeg flettet trådene sammen så der ikke er to om samme emne :slight_smile:

:høhø::høhø::høhø:

Tak for jeres svar.

Jae… det kniwer stadig med finmotorikken på den her bærbare fætter - bare jeg TÆNKER på at gøre noget - SVISHJ !!! - så har den gjort det for mig.

:uha::uha:

Jeg vil end ikke prøve at klikke på mine naboer/underboers navn - det undrer mig bare, at jeg kan se deres navn poppe op på min Pc - men nu ved jeg hvorfor.

:tak:

PS : hvis der i nær fremtid dukker nogle spøjse indlæg op fra mig, så er det KUN fordi jeg har tænkt på dem - for det er åbenbart nok for den hér følsomme Pc…

:fløjte::fløjte:

PS : hvis der i nær fremtid dukker nogle spøjse indlæg op fra mig, så er det KUN fordi jeg har tænkt på dem - for det er åbenbart nok for den hér følsomme Pc…

:fløjte::fløjte:[/quote]

Det bliver meget spændende…:høhø:

Tutten :slight_smile:

Fik lige snakket med min bror, det er desværre til playstation 2 det harry potter spil jeg har :frowning:

:fløjte::fløjte::fløjte::fløjte:

Muligvis…

Tutten kan vel ikke få nogen form for advarsler/kort eller banning :uha::uha: … når det er min Pc der fører mine tanker ud i virkeligheden, vel ???

:cool:

[quote=Bazan;436612]Tutten :slight_smile:

Fik lige snakket med min bror, det er desværre til playstation 2 det harry potter spil jeg har :([/quote]

:ked::ked:

Hulk…

[quote=cæsar;436277]Du skal blot være god til at gætte :slight_smile:

Det er faktisk meget let at gætte de fleste password på trådløst netværk :-)[/quote]

Vil du uddybe det ?
Er det fordi en masse stadig er så uopfindsomme, at de bruger noget der ligner 12345-metoden?:slight_smile:

[quote=Lindvig;436645]Vil du uddybe det ?
Er det fordi en masse stadig er så uopfindsomme, at de bruger noget der ligner 12345-metoden?:)[/quote]

jaaa eller kæle dyrets navn :slight_smile: Eller sønnen, eller datterens.

Jeg gættede mit pizzarias kode, den var pizza112 ><

[quote=Lindvig;436645]Vil du uddybe det ?
Er det fordi en masse stadig er så uopfindsomme, at de bruger noget der ligner 12345-metoden?:)[/quote]

jep eller den standardkode der fulgte med Routeren. Folk er ikke særlige opfindsomme når det kommer til password, og der er stadigvæk en hel del netværk som ikke er låste -what.

Her hvor jeg bor kan jeg pt finde hele ulåste netværk.

:øhmm::øhmm::øhmm:

Hmmmmm… det er lidt sjovt, for der står også hvor meget styrke der er på de andres trådløse netværk… altzå her hos mig… og det er meget svag styrke - - selvfølgelig ikke hos dem, men hos mig…undtagen min underbo’s - der er fuld power på.

:):slight_smile:

Men jeg vælger nu bare at bruge min ledning fra PC til mit stik i væggen, jeg gidz ikke at have sådan en Ruth stående i stuen.

:høhø::tihi::rock: