Er min nye hun killing en almindelige huskat?

Jeg har for ca. 2 uger siden fået mig denne vidunderlige hun killing.
Hun er så skøn og virkelig blevet en kæmpe del af min hverdag…
Elsker hendes meget markante af tegninger i ansigtet og hendes plettede pels på maven…
Men vil lige høre jer derud hvad for en race blanding i vil tro hun er…

Jeg er bare nysgerrige…

Hun er en ualmindelig smuk lækkermås af en huskat at være :heart:

Hun er en rigtig smuk sort spotted tabby huskat :slight_smile:

Alle tabby (stribede/mønstrede) katte har pletter på maven og et “M” i panden, og det uanset om de er huskatte eller en eller anden racekat :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1184733]Hun er en rigtig smuk sort spotted tabby huskat :slight_smile:

Alle tabby (stribede/mønstrede) katte har pletter på maven og et “M” i panden, og det uanset om de er huskatte eller en eller anden racekat :)[/QUOTE]

Men tabby er ikke en race. det er det mønsteret kaldes ik?

Nemlig, tabby fortæller at katten har striber. Hvilken slags beskrives så af ordet foran tabby. En kat kan være spotted tabby, makrel tabby, blotched tabby/klassisk tabby eller ticked tabby. Sort fortæller så er grundfarven er sort med brunlige striber (nogle gange grålige). Derfor er din kat “sort spotted tabby” i sin fulde farve betegnelse :slight_smile:
Du kan se billeder af nogle af de mange forskellige farver her http://europeklubben.dk/omracen.html

Hvor er hun dog yndig og fin :wehuu:
Det er lidt svært at se på billederne, men måske er hun det man kalder makrel-tabby. (Hvis hun er mere stribet end plettet på siderne er hun makrel.)

Hold da op hvor er hun en rigtig smuk huskat:yikes:

Jeg håber at du bliver glad for at deltage herinde
:welcome:

En fin husmis :slight_smile:

Vi har ingen almindelige huskatte her på forum. Alle katte - hvad enten det er huskatte eller racekatte - er noget særligt hver især :cool2:

Så ja, det er en rigtig fin huskat, men almindelig - nej, bestemt ikke :slight_smile:

Kunne ikke være mere enig :slight_smile: Jeg møder jævnligt folk på udstillingerne, som næsten helt undskyldende nævner at deres kat derhjemme jo “bare” er en almindelig huskat. Men der findes ingen katte, der bare er en kat - de er hver især unikke; de er lige så forskellige som mennesker :slight_smile:
VH
Susanne

:velkommentilkg:

[QUOTE=Susanne W;1184821]Kunne ikke være mere enig :slight_smile: Jeg møder jævnligt folk på udstillingerne, som næsten helt undskyldende nævner at deres kat derhjemme jo “bare” er en almindelig huskat. Men der findes ingen katte, der bare er en kat - de er hver især unikke; de er lige så forskellige som mennesker :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]
Jeg har en 14 årig huskat…og hende kan ingen bimser hamle op med i skønhed og styrke. Den dejligste kat nogensinde …Brita har haft fornøjelsen af at se hende :slight_smile:

Billede! :venter:

Skal nok se om jeg kan få et hvor hun gider lade være at stikke snuden ind i kameraet…fotogen det er hun ikke :smiley:

Nej hun er bestemt ikke en alm. huskat… Det er fart over feltet med hende :slight_smile: Men gud hvor jeg elsker den lille diva…
Hun er på en eller anden måde stribet på den ene side og plettede på den anden… Så glæder mig virkelig til hun vokser så man rigtig kan se hendes farve nuancer.

Jeg kan tælle frem til at hun har 5 forskelige farver… Ved ikke hvor men har læst at den er usædvanligt at en europens kat har 5 farve nuancer?? Er det rigtig??

Og mange tak for alle der har skrevet

[QUOTE=0ochristinao0;1185390]Nej hun er bestemt ikke en alm. huskat… Det er fart over feltet med hende :slight_smile: Men gud hvor jeg elsker den lille diva…
Hun er på en eller anden måde stribet på den ene side og plettede på den anden… Så glæder mig virkelig til hun vokser så man rigtig kan se hendes farve nuancer.

Jeg kan tælle frem til at hun har 5 forskelige farver… Ved ikke hvor men har læst at den er usædvanligt at en europens kat har 5 farve nuancer?? Er det rigtig??

Og mange tak for alle der har skrevet[/QUOTE]

Ja, de kan godt være lidt assymetriske i deres mønster, så de ser plettede ud på den ene side og stribede på den anden :slight_smile:

De 5 forskellige farver er nok bare nuancer af det samme. Genetisk er hun sort med brunlige striber :slight_smile: Så vil hun f.eks. være lys på hagen og brystet, men det er ikke fordi hun har en unik farve ekstra, bare fordi alle tabby (stribede) katte ser sådan ud :slight_smile:
Hun er super smuk, men hendes farve er en af de mest typiske hos huskattene og der er ikke noget usædvaneligt over de nuancer hun har i sin farve. :slight_smile:

Hun er godt nok smuk. Og meget nuttet på sovebillederne. :hjerte: