Igår aftes nyste prinsesse to gange
og idag har Bine nyst to gange også, jeg har aldrig oplevet dem nyse før, så bliver lidt begymret, kan de være blevet forkølet??
Igår aftes nyste prinsesse to gange
og idag har Bine nyst to gange også, jeg har aldrig oplevet dem nyse før, så bliver lidt begymret, kan de være blevet forkølet??
Ikke nødvendigvis…
Om vinteren kan nogle af mine godt nyse lidt -
men hvis de ellers er glade og spiser og drikker.
Så ville jeg da se tiden an.
Mange gode hilsner
-tænkekittyMona
Katte bliver ikke forkølede, men får divs andre sygdomme.
Har de bare nyst et par gange ville jeg ikke være bekymret
mine store drenge fejler intet - men i de første dage efter jeg har skiftet grus - der nyser de pga støvet… det holder op…
de nyser når jeg lige har taget underuld af dem…
og de nyser hvis jeg brugere krydderier i køkkenet (de kan sgi da bare holde næsen ude af cayennen)
så det skla du ikke tage så tungt sålænge der ingen andre symptomer er - men kig godt efter om mad/toilet og legevaner er de samme…
hvis de er det - så er det bare et lille nys
Så længe der ikke er flod fra øjne eller næse,så vil jeg ikke bekymre mig om et par nys om dagen.
Jeg har lagt mærke til at når vi har stearinlys tændt,så nyser Alberte tit.Hun bryder sig ikke om osen derfra.Så nu har jeg kun et par stykker tændt og det hjælper.
Mine nyser osse af og til…
Specielt når de har siddet og givet hinanden en god omgang pelspleje…
Lillebror kan få en omgang, hvor han nyser 8-10 gange, lige efter hinanden, meget kraftigt… Det har jeg så fundet ud af hvorfor… Lige under næsen, har han 2-3 hår, som ikke er knurrehår, men de er lange nok, og bukker opad, så de kan nå ind og kilde i næsen, når han vasker sig og så nyser han, så han er ved at trimle baglæns…
Det var tydeligt, at det generede ham, så nu sørger jeg for, at holde de enkelte hår nede, så han slipper for at nyse på den måde…
Men den dag, de væltede bøtten med stødt peber ned og låget gik af, der nøs de alle som en og øjnene løb… Der måtte jeg støvsuge godt og lufte ud… Det var synd for dem, men de kunne jo bare lade være…
Nanoq nyste en del en sommer - der sad et græsstrå i hans lille sorte næse
MVH
Jeg tror det er julenys, for mine har alle haft en dag hvor de nyste meget og jeg har ikke siden set eller hørt noget usædvanligt fra dem. De tog nyseturen lige før og efter juleaften.
Knus Elin, der tror det måske er gran de ikke kan lide.
jeg skiftede grus igår og tosserne skal som altid lege i det hvis jeg ikke lige får låget på med det samme-høhø
så det kan være det er derfor, de har rendt og leget som de plejer, prinsse mere end hun plejer faktisk fordi hun har fået lov at lege med LARMEKUGLEN hehe, en lille kugle med en klokke i som jeg hader at høre på men hun elsker den så nu fik hun lov at lege med den mens jeg gik og ryddet op hehe så hun fejler vidst ikke noget.
de har også spist og drukket og tigget min mad som de plejer hehe