Er politikere også "bare" mennesker?

Idag har der været en del i nyhederne om vores statsminister.

Han er blevet kritiseret for at tage på ferie med sin familie blandt andet - altså uden for folketingest fastsatte ferie.

Ud over det bliver der nævnt et eksempel hvor statsministeren aflyste et møde med 80 ambassadøre, fordi hans datter havde forstuvet sin fod - er det okay?

Hvad synes du?

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det med ferien, jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt har sat mig ind i om der er noget kritisk han skal tage sig af eller se til.

Men jeg synes ikke det er i orden det med hans datter. En forstuvning kommer man ikke engang på skadestuen med. Man bliver ikke hjemme fra skole eller arbejde. Det gør møgondt ja! Men jeg synes lidt det er noget pjat at aflyse et møde med 80 mennesker over.

Det synes jeg altså er mangel på respekt for alle de mennesker der er kommet langvejsfra for at diskutere vigtige politiske ting.

Jeg vil nok sige at hvis man vælger at være politiker og kommer højt op i heirakiet, så må man vel indse at der ER tidspunkter hvor ens arbejde må gå ud over familien på nogle punkter.

Er jeg helt ude i hampen her?

Jeg må indrømme at jeg er af samme holdning. Han har jo valgt os, folket. af sin egen frie mening. Så må han også træffe de valg der gør at han er en leder. Lige pt. efter min mening er han bare en dansker. Ikke en leder. og heller ikke en værdig kandidat af at være statminister.

I betragtning af længden på folketingets sommerferie, så synes jeg han kunne tage at holde sin ferie der.

Og enig med dig mht. datterens forstuvede fod.

Det er et krævende job at være minister, men det vidste han på forhånd

:thumbdown: sikke en gang vrøvl i kommer med …

Syntes han gør et kanon job den kære Løkke. Kan godt for stå han siger trænger til en ferie , med alle de timer han er på.

Bliver virkelig vred med alle de ting man hører i pressen, som vi snakket om her hjemme i aften hvis man ville finde negativ ting så kan man det også.

Syntes lige man glemmer og se på betalings balanchen aldrig har den set så fin som den gør nu. Syntes der er mange andre ting som de har gjort godt. Det er ikke en nem tid han er i med den finas krise.

Men lad endelig S, SF of enhedslisten komme til så får vi road price, flere afgifter, højer skatter, landbruget bliver helt kvalt , bilerne bliver dyre.
Som en skrev så fint på Tv2 hvis Helle kommer til så ser vi som den gang Anker Jørgensen sad på tronen.

jeg kan også kun give dig ret gry.
bare tænk på en topchef i erhvervslivet, gjorde han/hun det samme så var de da fluks forhenværende topchef…

Jeg ønsker ikke en helle lort t. på tronen.
Alt jeg ønsker er at vores statminister gider at få hånden ud af hans røv og lede.
Cmon. Lad os indse det. Ja måske er vores betalings balanchen fin og på rette kurs…
Men, han er jo ingen leder. Han er alt for dansk og almindelig til at kunne lede dette land.

[quote=bazan;334223]Jeg ønsker ikke en helle lort t. på tronen.
Alt jeg ønsker er at vores statminister gider at få hånden ud af hans røv og lede.
Cmon. Lad os indse det. Ja måske er vores betalings balanchen fin og på rette kurs…
Men, han er jo ingen leder. Han er alt for dansk og almindelig til at kunne lede dette land.[/quote]

Det er at han er dansk og alm er godt for så er han på øjn højde med folket en god leder er en som er i øjn højde med sin med arbejder …

Han har lavet fejl , men har så sandelig gjort et stort arbejde og det glemmer for at se …

Problemet er at der er en fin grænse mellem at være almindelig og være FOR almindelig. Der er jo INTET det udstråler lederskab fra hans side!

Han var jo aldrig en leder fra start af.

Skeem du får det til at lyde som om at vi bare bedømmer ham baseret på de seneste hændelser, og lader os rive med på det der sker på Tv… Havde du spurgt om det samme for et halvt års tid siden ville mit svar stadig være at Lars Løkke simpelthen er for svær at tage seriøst i den rolle som han har påtaget sig. Og tja… på det allersidste har det altså mere eller mindre udviklet sig til et klovne-show alt sammen. Så come on. Han er sikkert et rigtigt fint menneske, men i modsætning til hans forgænger er det ikke kun hans udseende og sjove engelsk, men han har haft lidt for meget trouble på så kort tid :stuck_out_tongue:

Hey venner - vi må jo ikke diskutere politik generelt så hvis ikke vi holder os til trådens emne så bliver det bare lukket igen.

Jeg ville egentlig ikke diskutere Lars og hans parti og hans holdninger og hvad han har gjort i forhold til sine forgængere eller mangel på samme - jeg ville bare høre jer hvor i mener grænsen går.

Er det okay at være statsminister og prioritere sine børn fremfor embede, eller familie (og ferie) fremfor arbejde?

Er der nogle job hvor det er okay at gøre det og nogle job hvor det ikke er? Jeg synes egentlig det er en meget interesandt debat den her for det er lidt som at skulle tage stilling til om man er forældre eller embedsmand. Vælger man det ene fravælger man det andet - sådan GROFT set.

Ja jeg synes altså stadig det er noget frygteligt pjat det med datterens fod - og var foden så slem at den krævede forældrestøtte så mener jeg at moderen som “kun” er lære burde have taget fri.

FØR der nu er nogen der kaster sig frådende over mig ved at jeg skriver kun, så husk lige at jeg satte det i anførselstegn. Det jeg mener med det er at det er en HEL del lettere at finde en vikar for en folkeskolelære end det er at finde en “vikar” for danmarks statsminister.

Jeg synes Lars virkelig trådte i spinaten ved at blæse på det møde. Der havde han altså en helt forkert prioritering. Problematikken er at han repræsentere vores land, det danske folk, og når han så bare udebliver grundet noget så småt som en forstuvet ankel - ja så sætter det for det første ham selv i et utroligt dårligt lys, men jeg synes også at det kaster en skygge over danmark og dansk politik.

Jeg skammer mig altså lidt over den episode. At jeg kan sige jeg har en statsminister der blæser på ambasadøre grundet en forstuvet ankel. Jeg synes sgu det er pinligt.

Det må være en svær balancegang - hvornår det er børnene og hvornår det er arbejdet.
Hvis man har en grædende og utrøstelig datter i røret - så¨er det nok fristende at smide alt for at være sammen med barnet. Men det dilemma må alle forældre vel kende. Og vælger man barnet for meget - så er det vel fyring?

Jeg ser ikke - og har aldrig set - Lars Lykke Rasmussen som en god statsleder. Han er for vag i hans udmeldinger, han er FOR almindelig og så har han altså lavet et par MEGET uheldige brølere.

Den sidste brøler, hvor han brænder 80 topchefer/ledere af, fordi hans datter har forstuvet foden, det er bare ikke i orden. En ordentlig leder finder en til at tage datteren afsted, og kommer så lige så snart der er mulighed for det, når der er et stort møde på samme tid.
Tilføjelse: Det var jo en evaluering af klimatopmødet han brændte af - Klimatopmødet gik jo ikke som forventet - hvilket er MEGET uheldigt.

At han er taget på ferie med konen og børnene, hmm tjaa det kan jeg så ikke blive såå voldsomt harm over. Det er selvfølgelig ikke i orden at landets leder foregår som et uheldigt eksempel, men det er bestemt ikke det der er tungen på vægtskålen for mit vedkommende.

En god leder er i mine øjne meget tydelig - og det er Lykke bestemt ikke.

[quote=skeem;334220]:thumbdown: sikke en gang vrøvl i kommer med …

Men lad endelig S, SF of enhedslisten komme til så får vi road price, flere afgifter, højer skatter, landbruget bliver helt kvalt , bilerne bliver dyre.
Som en skrev så fint på Tv2 hvis Helle kommer til så ser vi som den gang Anker Jørgensen sad på tronen.[/quote]

Der er en fin grænse mellem denne tråds emne og det at debatere politik, dette indlæg krydser denne grænse, hold jer venligst til emnet, ellers bliver tråden låst

:slight_smile:

Nej, jeg synes ikke det er i orden, at passe en datter med forstuvet fod, fremfor at lede et stort møde. Pigen har vel en mor, der kunne ordne den sag?

Jeg synes heller ikke det er okay at rejse på ferie udenfor skoleferien, når undervisningsministeren for kort tid siden, har bedt øvrige forældre i Danmark om at acceptere skoleferien!

Når man vælger jobbet som statsminister vælger man samtidig en arbejdsuge, der ligger langt over 37 timer - men ærlig talt … det bliver man sgu også lønnet for!!!

På det private arbejdsmarked havde han fået sparket for længst.

Lars Løkke er jo ikke en leder valgt af folket.

Personligt synes jeg absolut ikke om ham. Han er en (s)vag person, som har trådt alt for meget rundt i spinaten. Han leverer bare ikke “varen” godt nok. Han er ikke en god repræsentant for vores land. Han er til grin i resten af verden for hans latterlige optræden. At hans datter har forstuvet en fod, det må der dælme være andre der kan tage sig af. Folketinget har så lang en ferie, så han må kunne planlægge efter det. Sådan må vi andre også gøre.

Nej, jeg kan ikke lide ham!

Jeg synes ikke det er okay, nogen af de ting han har foretaget sig, taget i betragtning af at han er statsminister.

Hvis man ser det lidt i perspektiv, så er lidt ligesom Barak Obama (Godt nok har Barak Obama også rollen som ‘dronningen’ i USA, men stadig noget hen af det sammen) og han ville ikke aflyse et så stort møde.
Jeg tror bare Løkke er godt og grundigt under tøflen der hjemme, så et interview med konen i går og hun sad bare og grinte af det. Undskyld mig, men ved hun overhovedet hvad det er hendes mand laver. Hun er godt nok en kvinde med ben i næsen, som har en vand med en rygrad som en regnorm!

Nej, politikere er ikke ‘‘bare’’ mennesker men valgte repræsentanter for befolkningen og bør efter min mening, fremstå som et godt eksempel. :slight_smile:

Jeg mener, at politikere også “bare” er mennesker, men vel at mærke
mennesker som i en periode af deres liv har valgt - og er blevet valgt til -
at gøre en forskel og en særlig indsats for vores land.

Jeg mener, det forpligter at være folkevalgt - det er en tillid vælgerne har
vist en - til gengæld kan man også være sikker på, at der er kontant
afregning, hvis man ikke lever op til vælgernes forventninger.

Jeg synes, en statsminister skal signalere verdensmand, en der ved, hvor
vi skal hen, og ikke mindst hvordan vi kommer derhen. Han skal på den ene
side være en samler, en lytter, en taler og vigtigst af alt - han skal være
troværdig. Men på den anden side, skal han, for at være troværdig, ikke
fremstå som et “overmenneske” - hvad skal vi bruge et overmenneske til?
Alle har brug for at trække stikket ud - men selvfølgelig på det rigtige
tidspunkt :muhaha: - og der skal også være plads til familien.

Jeg tror på, at travle politikere (eller mennesker generelt) kan klare store
arbejdsmæssige pres ved at lade op og samle kræfter sammen med
familien. Han skal give den en skalde, når det gælder, og det gør det
nærmest hele tiden, men han skal også være et helt menneske, og det
bliver han ved at hente næring hos familien. Der skal også være et liv for
politikeren efter politikerkarrieren.

Men timing :høhø: Tak!

Jeg ved ikke, om jeg har været gravet ned eller noget her på det sidste :høhø:

• den der med den forstuvede fod er altså gledet forbi min opmærksomhed,
    men det lyder, som en underlig beslutning at brænde 80 mødedeltagere af
    på den bekostning. Og så får man (velfortjente) tæsk i pressen - og det,
    må Løkke også have vidst, ville ske.

Til gengæld har jeg fornemmelsen af, at pressen lugter blod, så ALT skal
vendes og drejes imod Løkke. Det, synes jeg ikke, er superlækkert at være
vidne til, men sådan er det game nu engang.

Jeg har aldrig fattet at så utroværdig en mand som Lars Løkke blev udpeget som statsminister. Når man financerer sine “fornøjelser” via staten, og dermed faktisk bruger vores skattepenge til at kunne hygge sig for, har man i mine øjne for lang tid siden vist sig som en person der ikke er sin opgave værdig.
Hvilket han til fulde fortsat viser i stor stil.
Nej, man lader ikke tingene sejle og tager på ferie eller bruger sin datters fod som undskyldning for ikke at turde stå ved det man har sagt eller gjort. Derved lader man sine “kollegaer”, Danmark og os i stikken.
Marina

Jeg er “kun” folkeskolelærer (ha ha Gry :stuck_out_tongue: ).
Men helt generelt - lige meget hvilket job du har, så har man altså et ansvar. Havde barnet været syg, eller ude for et uheld eller sådan noget - så fair nok at man lige vil afsted… Men en forstuvet fod… :thumbdown: Jeg havde taget den over telefonen med barnet - talt med barnet, og ved godt det ikke altid er nok - men igen, man har altså et ansvar.

Men jeg synes også der er forskel. Jeg kunne nok godt finde på at spørge om ikke vi kunne rykke et planlægningsmøde til dagen efter - men sad der 10 mennesker, hvor de kom fra hele kommunen til et møde så havde jeg altså ikke aflyst det… Medmindre det var noget alvorligt.

Men nej. Når du bliver politiker - især statsminister, så mener jeg ikke man kan sætte sit privatliv som det første. Det er jo netop det han er valgt til ikke at gøre - hans arbejde, den tid han er statsminister er at vælge og leve for DANMARK, uden at tage stilling til hans privatliv. Groft sagt :tihi: