Erfaring med denne sele?

Min datter skal rejse til USA med en kat for mig. Som ekstra sikkerhed havde jeg tænkt hun skulle have sele på under rejsen - jeg ville så træne hende herhjemme i at ha’ den på.

Jeg kan jo rigtig godt lide Puppia-selerne og bruger dem altid til transport.
MEN! Jeg anser dem ikke for at være sikre nok til, at jeg turde lufte mine katte i dem. Bakker de, så bakker de ud af selen.
Så, de er et ekstra hold på katten, men ikke en total udbrydnings-sikkerhed.
Amira på små 3 kg. bruger en XS. Deena på 4,5-5 kg. bruger en S.

Ja jeg har god erfaring med puppia sele til min burmeser. Hun kan absolut IKKE komme ud af den.
Min somali kan heller ikke komme ud af den, men hun har kun prøvet den een gang.

Tak skal I have. Selen er udelukkende for at så er der noget min datter kan holde katten fast i hvis de vil have hende ud i lufthavnen for at scanne tasken. Det bliver kun selen uden snor. Hun kommer godt nok til at have den på i lang tid, jeg får en fornemmelse når vi afprøver herhjemme om hvad damen siger til det

Jeg ville hellere bruge denne kaninsele i den mindst mulige størrelse http://www.4urpets.dk/images/kanin%20sele-%20dragt%20L-p.jpg

Vi har Puppiaselen. Vi har ikke brugt den til transport, men til luftning i haven. Piv er bakket ud af den flere gange, når hun pludseligt har villet ind.
Men den føles dejlig blød, og virker til at være behagelig at have på for katten.

Jeg har een, som Burmeser Oline ( en lille Burmeser) kan komme ud af hvis hun vil, men hun affinder sig meget, når der er “udgang” , - men ikke sikker her i husetCats og Conni:thumbdown:

Jeg er jo ikke begejstret for at læse at nogen er kommet ud af den. Syntes jo ellers den så tilpas behagelig ud - for hun skal have den på i lang tid - næsten et døgn fra vi tager hjemmefra

De vil helt sikkert have hende ud, det undgår I ikke. Jeg spurgte lige gemalen, det er ham der rejser når vi skal hente/aflevere kat, og han siger at bare man sørger for at man selv er “afklædt” og kun mangler katten, så går der alt fra 1 til 5 min hvor man står med katten i armene, så er katten tilbage igen i tasken. Han har ikke oplevet at kattene har reageret og ville væk fra ham, men det kræver man er forberedt og ikke står med bælte, mønter i lommerne mv.

Jeg kan være bange for at lige på det tidspunkt skratter højtaleren og katten hopper 7 meter i luften. Muligheden er også at bede om lov til at tage katten ud i et rum og holde den mens de scanner tasken. Har luret på at køre kat og taske gennem båndet, nogen der gør det?

Katten skal op af tasken, det er helt sikkert ikke til diskussion.

Jeg kan huske, at ‘hvad det nu er, hun hedder, der har opdrættet NFO og arbejder i Billund’ har sagt, at de godt må - og kan tåle - at blive i tasken, men at de ellers normalt giver tilladelse til, at man går i et særskilt rum med katten

Både kat og datter er, trætte men sikkert efter næsten et døgns rejse ankommet, nu i New Mexico.

Katten havde sele på, skulle ud i security check både i Kastrup og Washington. Sturdi tasken blev sat ind i et royal canin telt i Washington hvor der var fem timers ventetid. Her kunne hun gå på bakke, hvad hun ikke gjorde, men drak da lidt vand og spiste en smule af det laks Mia selv havde fået på flyet.

Mon ikke datter og kat sover nu:-)

Både kat og datter er, trætte men sikkert efter næsten et døgns rejse ankommet, nu i New Mexico.

Katten havde sele på, den på billedet (som er hende der nu er i USA), skulle ud i security check både i Kastrup og Washington. Sturdi tasken blev sat ind i et royal canin telt i Washington hvor der var fem timers ventetid. Her kunne hun gå på bakke, hvad hun ikke gjorde, men drak da lidt vand og spiste en smule af det laks Mia selv havde fået på flyet.

Mon ikke datter og kat sover nu:-)

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1057677]Min datter skal rejse til USA med en kat for mig. Som ekstra sikkerhed havde jeg tænkt hun skulle have sele på under rejsen - jeg ville så træne hende herhjemme i at ha’ den på.[/QUOTE] : Ja, jeg har een( den mindste), som jeg købte til Oline! Men hun kan bakke ud af den, gør det sjældent, da hun elsker at komme ud, Oline er jo en lille Burmeser, så jeg vil også mene, at det er en smal sag for en Aby, at smutte ud! Jeg vil foretrække en H-sele. der jo kan reguleres ret meget!
Cats og Conni