Erfaring med Royal Canin's light produkter?

Er der nogen af jer der bruger Royal Canin’s light produkter? Tjalfe skal jo smide 500 gram i.flg. dyrlægen, og er sat ned i kost, men svært er det når Emil spiser ligeså lidt som en fugl. Nu er jeg begyndt at sætte maden væk, at ikke han forgriber sig på Emil’s mad. Dyrlægen sagde, at R/C er ved at lave noget nyt slankemad, da det de havde før gav problemer med hård mave. Jeg har nu i dag købt en lille pose ”light” hos dyrehandleren, og vil prøve at blande lidt i Tjalfe’s mad. Dyrehandleren havde ikke hørt det med maveproblemer. Har i erfaring med det? Jeg blander i forvejen Young Mail med Skin & Care og Indoor long hair til dem.

Hilsen
Anne-Lykke

det vil jeg også bare super gerne vide for min lille Ramses er ikke så lille mere - han vokser både i længden OG bredden… desværre ligehurtigt på begge ledder og det skal jeg ha’ gjort endnu mere ved end jeg gør i forvejen…

Ja det er et problem når man har katte der tager på, og ligeså med katte der ikke vil spise noget. Det er næsten lige svært, og jeg synes det er så synd at Tjalfe kigger efter maden når jeg fjerner den, men jeg kan se på vægten, at det går i den forkerte retning. Emil er jo aldrig sulten, og nu også kræsen, så det går rigtig godt her ; )

Light foder, tjaee - jeg har set mange katte der bliver temmelig kedelige pelsmæssigt at se på. Så begyndes der med at tilsætte extra olie og lignende - og så er vi lige vidt.

Bruger det ikke - det er kun mig der er fed :stuck_out_tongue:

En god metode at fordele en opdelt mængde foder er de foderautomater der har timer - de kan selv få deres natration - og de lærer hurtigt lyden at kende og ved på sekundet hvornår den lukker op. katte der har det med at foræde sig - for derfor at kaste op - har også stor glæde af “automaten” .

Vi har Mikkel på kur og han får r/d fra Hills som ikke bare er fiberrigt men også modkæmer blæresten og blærebetændelse - som i øvrigt ofte ses i forbindelse med overvægt…

Og så får han ind imellem lidt lakseolie i maden, men det er fordi han fælder - hans pels var skam helt fin inden vi begyndte på det :slight_smile:

Men r/d kan bestemt anbefales…

Ja, det problem har jeg også haft.
Jeg har løst det til en vis grænsen. Mea får lov til at spise på mit skrivebord. Der må Diego og May ikke komme. Da May fik slankemad fik hun det bare i en skål på gulvet.

Tak for svarene.

Håber ikke han bliver kedelig i pelsen af det. Gir dem i forvejen olie i maden. Måske skal jeg prøve Hills næste gang. Det er møjsvært med mad til de kære væsener. Især når den ene blir for tyk, og den anden ikke spiser ret meget. Det der med at holde dem hver for sig når de spiser kender jeg godt, om morgenen sætter jeg Emil op for enden af køkkenbordet, så jeg ser han får spist lidt.

Hilsen
Anne-Lykke

Min May tabte sig 500 gram i den periode det tog hende at spise 5 kg Hill’s m/d. Hun blev ikke kedelig i pelsen imens :slight_smile:

Gud det var flot med de 500 gram. Det er lige det Tjalfe skal af med, så må jeg prøve Hills når nu poserne der er købt i dag er fordøjet.

Hilsen
Anne-Lykke

Ja, det læste jeg, og kom til at tænke på at det var lige det May tabte.
Jeg var også lidt overrasket over hvor nemt det gik. Lige nu sidder hun på skødet af mig og prøver at stjæle min is ved at sætte poten op efter skeen :smiley: Hun er så madglad.

Hvor er fordelen ved light foder hvis man sideløbende skal give olie - jeg forstår det ikke :?