Erfaring med vandfontæner

[QUOTE=Theomilou;906460]Hej Yvonne.
Hvis du er interesseret i at sælge din Raindrop, så vil jeg gerne købe den:)[/QUOTE]
Hej Maja
Du skal være velkommen, sender dig lige en besked.
Mvh
Yvonne

Jeg har før beregnet:

[QUOTE=Theomilou;906460]Hej Yvonne.
Hvis du er interesseret i at sælge din Raindrop, så vil jeg gerne købe den:)[/QUOTE]

Øv, hvor var du hurtig :slight_smile: Det var lige min tanke! :tihi:

Den der har jeg også overvejet :slight_smile: Den er faktisk lige nu 10 kr BILLIGERE på den danske Zoplus end på den tyske. Det har jeg godt nok ikke oplevet før L

Jeg har så tidligere oplevet flere gange at den Danske Zooplus er billigere mht. enkeltproduker end f.eks. .uk eller .de. Det er sjældent det sker, og man skal altid huske om der er fragt involveret, eller om der ikke lige er en enkelt vare eller to man kan bruge for, at komme over minstebetalingen, og få det fragtfrit leveret.

I dag får jeg dog leveret Zooplus produkter via en hundeopdrætter i Sverige og får dermed del i den rabat hun som opdrætter opnår, dog med levering af sine indkøb her hos os. Utroligt at det med broafgift stadigvæk kan betale sig for en Svensker at få hundefoder på den måde. Men sådan er det bare. Så derfor kigger jeg ikke længere så meget på de forskellige sider og sammenligner priser.

Med så mange frygtløse misser som du har, og det gode tilbud der lige er “her og nu” på 360’eren på den Danske, ville jeg da slå til Trekkie. Dine missere ville have en ren fest med det badekar, med op til fire vandfaldsstråler der lander nede i et meget stort kar, og den kan indstilles til megen HØJ splaskens hvis det ønskes, og ejer ellers kan holde ud, at høre på lyden, og ikke får trang til at rende på toilettet af lyden hele tiden. Men nu ved jeg jo, at I har akvarie og som tidligere stor akvarist, så er vandets rislen nok ikke det største problem, at overkomme i hverken dit eller vores tilfælde :tihi:

Vil sige vores står på den laveste indstilling, det er rigeligt til vores prinsesse:fin: af en mis, der bestemt har sine forbehold overfor vildtfossende vand, men alligevel er blevet omvendt til, at drikke af et stort “kar” i forhold til en fritfaldende vandhaneståle. De forbehold tror jeg ikke dine skønne har spradebasser har :muhaha: Ville helt klart nyde en video af Ib, Stevie og co. i badeland med en opgivende :besvimer: misseejer, der kun kan bruges til, at tørre op efter deres leg med vandet :cool:

En enkelt anden “anke” jeg har med hensyn til 360’eren kontra Raindrop er filtretnes holdbarhed. Mener Raindrop kun skal udskiftes en gang pr måned, hvor 360’erens filter kun holder i 14 dage.

En væsentlig forskel efter min mening. Men nu er der jo andre brugere herinde, der simpelthen kører deres 360’ ere helt uden filter uden problemer, og det har jeg faktisk selv overvejet om hvad der mon ville ske ved det, hvis jeg gjorde det.

Men nu får vi se. Det “store” vandland har indtil videre fanget vores mis, så hun i dag egentlig slet ikke bruger strålerne. Jeg var rigtig glad for Raindrop især fordi den er nem og handy, at håndtere rengøringsmæssigt, kan gå i opvaskemaskinen osv. i forhold til den nye. Men hvad der fungerer optimalt for den ene mis, gør det ikke nødvendigvis for en anden, og jeg kæmper gladeligt med rengøring, lettere larm og rislen osv. af “badelandet” som jeg i dag kalder 360’eren for, fordi lige vores mis synes den er den bedste.

At hun får nok væske er for mig det vigtigste, og det har de to typer af fontainer vi indtil videre har afprøvet helt sikkert hjulpet med til. Jeg render ikke længere rundt dagligt og tjekker 5-6 vandskåle og hvor meget er der mon er forsvundet fra hver enkelt. Vores “badeland” står i hendes naturlige “rute” mellem køkken alrum/stue (ikke efter mandens ønske må jeg dog indrømme), men vi kan hele tiden se hvor tit hun er oppe og drikke, det har i de sidste par måneder været en befrielse, at se hun indtager masser af vand hver dag. Selv manden har bemærket, at katten faktisk drikker vand af en af de maskiner jeg har fastholdt, skulle indkøbes. Ja ja ofte skal man som mand se tingene for, at tro på at de rent faktisk virker :klapper:

Mvh
Yvonne

Jeg har en Raindrop vandfontæne.

Den blev købt særligt med henblik på vores yngste-mis, der elsker vand - hun kan finde på at vælte en vandskål bare for at skabe sig en soppe-pøl.
Yngstemissen tog den til sig med det samme … hvorimod ældstemissen holdt sig på behørig afstand.
Hun bryder sig, ligesom din Oliver, heller ikke om vand udenfor vandskålen og en vandskål med indbygget springvand? Nej tak!
I hvert fald de første to uger…
I dag drikker de begge to kun af vandfontænen. Jeg kan kun anbefale en fontæne - jeg har en fornemmelse af, at de drikker mere og de “savner” den tydeligvis, når den af den ene eller anden grund ikke står på sin vante plads i stuen. :slight_smile:

[QUOTE=Kiwa;906616]Jeg har så tidligere oplevet flere gange at den Danske Zooplus er billigere mht. enkeltproduker end f.eks. .uk eller .de. Det er sjældent det sker, og man skal altid huske om der er fragt involveret, eller om der ikke lige er en enkelt vare eller to man kan bruge for, at komme over minstebetalingen, og få det fragtfrit leveret.

I dag får jeg dog leveret Zooplus produkter via en hundeopdrætter i Sverige og får dermed del i den rabat hun som opdrætter opnår, dog med levering af sine indkøb her hos os. Utroligt at det med broafgift stadigvæk kan betale sig for en Svensker at få hundefoder på den måde. Men sådan er det bare. Så derfor kigger jeg ikke længere så meget på de forskellige sider og sammenligner priser.

Med så mange frygtløse misser som du har, og det gode tilbud der lige er “her og nu” på 360’eren på den Danske, ville jeg da slå til Trekkie. Dine missere ville have en ren fest med det badekar, med op til fire vandfaldsstråler der lander nede i et meget stort kar, og den kan indstilles til megen HØJ splaskens hvis det ønskes, og ejer ellers kan holde ud, at høre på lyden, og ikke får trang til at rende på toilettet af lyden hele tiden. Men nu ved jeg jo, at I har akvarie og som tidligere stor akvarist, så er vandets rislen nok ikke det største problem, at overkomme i hverken dit eller vores tilfælde :tihi:

Vil sige vores står på den laveste indstilling, det er rigeligt til vores prinsesse:fin: af en mis, der bestemt har sine forbehold overfor vildtfossende vand, men alligevel er blevet omvendt til, at drikke af et stort “kar” i forhold til en fritfaldende vandhaneståle. De forbehold tror jeg ikke dine skønne har spradebasser har :muhaha: Ville helt klart nyde en video af Ib, Stevie og co. i badeland med en opgivende :besvimer: misseejer, der kun kan bruges til, at tørre op efter deres leg med vandet :cool:

En enkelt anden “anke” jeg har med hensyn til 360’eren kontra Raindrop er filtretnes holdbarhed. Mener Raindrop kun skal udskiftes en gang pr måned, hvor 360’erens filter kun holder i 14 dage.

En væsentlig forskel efter min mening. Men nu er der jo andre brugere herinde, der simpelthen kører deres 360’ ere helt uden filter uden problemer, og det har jeg faktisk selv overvejet om hvad der mon ville ske ved det, hvis jeg gjorde det.

Men nu får vi se. Det “store” vandland har indtil videre fanget vores mis, så hun i dag egentlig slet ikke bruger strålerne. Jeg var rigtig glad for Raindrop især fordi den er nem og handy, at håndtere rengøringsmæssigt, kan gå i opvaskemaskinen osv. i forhold til den nye. Men hvad der fungerer optimalt for den ene mis, gør det ikke nødvendigvis for en anden, og jeg kæmper gladeligt med rengøring, lettere larm og rislen osv. af “badelandet” som jeg i dag kalder 360’eren for, fordi lige vores mis synes den er den bedste.

At hun får nok væske er for mig det vigtigste, og det har de to typer af fontainer vi indtil videre har afprøvet helt sikkert hjulpet med til. Jeg render ikke længere rundt dagligt og tjekker 5-6 vandskåle og hvor meget er der mon er forsvundet fra hver enkelt. Vores “badeland” står i hendes naturlige “rute” mellem køkken alrum/stue (ikke efter mandens ønske må jeg dog indrømme), men vi kan hele tiden se hvor tit hun er oppe og drikke, det har i de sidste par måneder været en befrielse, at se hun indtager masser af vand hver dag. Selv manden har bemærket, at katten faktisk drikker vand af en af de maskiner jeg har fastholdt, skulle indkøbes. Ja ja ofte skal man som mand se tingene for, at tro på at de rent faktisk virker :klapper:

Mvh
Yvonne[/QUOTE]

:klapper: Jeg har en fornemmelse af at jeg skal lokkes til at købe den så jeg kan blive til gri :wink:

:tihi: Problemet er faktisk ikke engang de tre rødder, men Adelie, som jeg faktisk kun ser drikke vand når hun får overtalt mig til at åbne vandhanen på badeværelset. Jeg håber da hun drikker alligevel, for hun er jo “tørfoderfanatikeren” her i huset…
Mnen jeg tror hun ville synes godt om sådan en løbende vand-fætter. Om det så skal være den her eller den der minder om den jeg har… den hedder noget med Platinum, og jeg kan se den fås med et 5-liters reservoir… Hvilket nok ville være en fordel for de BÆLLER, gør de. Den jeg har kan der vel være 1-2 liter i tanken på, og den løber tom på under 2 dage O.o

Hm… jeg vil se om jeg kan finde plads til en i budgettet… det halter lidt, efter først vores TV faldt på gulvet og gik i stykker, og jeg har knækket en tand… DEJLIG måde at holde ferie på :frowning: NOT!

Vandet bør da alligevel skiftes oftere end det :slight_smile:

Vi har ikke mindre end 3 Drinkwell Platium her, har prøvet andre. Men det er det kattene vil have, så det får de. Nogle af vores drikker af strålen, andre drikke der hvor vandet løber igennem.
De kan vaskes i opvasekmaskine, men så skal man være sikker på ikke at ikke kommer over 60 grader, for så går det galt(har prøvet). Ann-Dorrit, har en underskål, der passer til den. Den er guld værd, hvis man har katte der leger lidt med vandet.

Ja, jeg prøver selvfølgelig at huske at skifte det hver dag :slight_smile: Men skulle det glippe er det nu rart at vide at den ikke løber tør :slight_smile:

Det er nemlig Manden der fodrer og han rører ikke ved vanddimsen hvis han kan blive fri L Derfor KAN det smutte :slight_smile:

Tak fordi I gerne ville dele jeres erfaringer :slight_smile:

Det lyder som om der skal en vandfontæne med, når der skal købes stort ind af foder næste gang. Alfie er jeg ikke spor bekymret for. Han drikker meget, men Oliver ser jeg ikke drikke lige så tit. Han tisser som han skal, så der kommer uden tvivl noget ned, men jeg så gerne han drak lidt mere :slight_smile:

jeg “stjæler” lige denne tråd. :slight_smile:

vil i mene at en raindrop i stål eller keramik er bedst. Her i huset har vi desværre meget hård vand fyldt med okker bl.a., så vil gerne finde en vandfontæne, hvis det overhovedet er en god ide med en, som er bedst til det hårde vand vi har her.

[QUOTE=Mijv;1209916]jeg “stjæler” lige denne tråd. :slight_smile:

vil i mene at en raindrop i stål eller keramik er bedst. Her i huset har vi desværre meget hård vand fyldt med okker bl.a., så vil gerne finde en vandfontæne, hvis det overhovedet er en god ide med en, som er bedst til det hårde vand vi har her.[/QUOTE]

Jeg har ingen idé mht hårdt vand. Selv har jeg den i keramik, og ville til en hver tid vælge keramik frem for stål. :slight_smile:

Det er totalt en smagssag, de skal afkalkes lige meget. Keramik er betydeligt tungere end stål.

okay tak for svar begge to…

nu fik jeg købt vandfontænen. Det blev den i stål, så er jeg fri for, hvis jeg skulle tabe den ved et uheld, at den går i smadder med det samme.

Jeg tænkte på, de filtersæt som passer til raindrop-fontænen og kan købes via. zooplus,.de/dk, kan de ligeledes købes i nogle fysiske butikker.
Jeg handler som regel alt kattemad jeg køber på zooplus, men med kun 2 katte og ofte 7-10 kg kattemad, som bliver købt ind pr. gang, går der langt imellem når jeg handler derinde. Og jeg synes egentlig kun det kan betale sig at bruge zooplus, hvis man handler for mange penge, så man på den danske side i hvert fald,kan undgå fragten

Jeg har pillet filtrene ud af mine - de er ret dyre og når man alligevel gør fontainen rent ofte kan jeg ikke helt se meningen med filtre. Spil af penge IMO.

hvor ofte gør du din raindrop ren,og i hvad? Er det eddike, som mange bruger, bruger du så ren eddike, eller blander du med vand. Og hvad er blandingsforholdet så?

Jeg har simpelthen været ude og købe vand på flaske og puttet i den nye fontæne, fordi vores vand er så hårdt og fyldt med okker, da det er fra egen brønd." Jeg vil, hvis jeg puttede vores eget vand i, ikke lave andet end gøre den ren :slight_smile:

[QUOTE=Mijv;1211023]nu fik jeg købt vandfontænen. Det blev den i stål, så er jeg fri for, hvis jeg skulle tabe den ved et uheld, at den går i smadder med det samme.

Jeg tænkte på, de filtersæt som passer til raindrop-fontænen og kan købes via. zooplus,.de/dk, kan de ligeledes købes i nogle fysiske butikker.
Jeg handler som regel alt kattemad jeg køber på zooplus, men med kun 2 katte og ofte 7-10 kg kattemad, som bliver købt ind pr. gang, går der langt imellem når jeg handler derinde. Og jeg synes egentlig kun det kan betale sig at bruge zooplus, hvis man handler for mange penge, så man på den danske side i hvert fald,kan undgå fragten[/QUOTE]

Jeg brugte kun filter i min de første par måneder, så gad jeg ikke det mere. Den kører lige så fint uden filter som med. :slight_smile: