er der nogen af jer der har erfaringer med flagyl
jeg har beretninger om katte der er faldet døde om af denne medicin…
og alligevel er de fleste dyrlæger varme fortalere
hvad er jeres erfaringer ?
er der nogen af jer der har erfaringer med flagyl
jeg har beretninger om katte der er faldet døde om af denne medicin…
og alligevel er de fleste dyrlæger varme fortalere
hvad er jeres erfaringer ?
Det er meget interessante observationer, som jeg aldrig har hørt om før.v Men nu har jeg heller ikke sat mig ind i brug af Flagyl, da vi aldrig har haft brug for at anvende det.
Er det noget du har en kilde på? Ikke fordi jeg ikke tror dig, men skal man genere fagfolk med observationerne er det rart at ha noget dokumentation at henvise til.
Jeg har brugt det engang for nogle år siden - uden problemer.
Men jeg har, som du, hørt om døde katte (killinger) fra en anden opdrætter. Ved dog ikke nærmere om situationen, såsom dosering m.v.
Jeg ved slet ikke hvad det er og hvad det hjælper på.
Flagyl er et antibiotika, der hjælper på de såkaldte anaerobe bakterier (bakterier i hulrum).
Tak for dit svar
Jeg kender da op til flere, der har brugt det - også til killinger - til behandling af især Giardia, og det har ikke givet problemer.
Min lille Chuppa Chups (killing) får det lige nu - hun løb ind i noget tynd mave og dehydrerede meget hurtigt.
Hun får Flagyl mixtur, og har fået 2 dage nu - hun er igen i hopla…
Men… at få det i hende er en kamp. Det smager meget syntetisk af vanilie, og det er altså ikke lige en smag der passer damen.
Hold op en løveunge hun bliver, når sprøjten kommer frem:prut:
Så der er noget af en kamp.
[QUOTE=Poly-Cats;101905]Min lille Chuppa Chups (killing) får det lige nu - hun løb ind i noget tynd mave og dehydrerede meget hurtigt.
Hun får Flagyl mixtur, og har fået 2 dage nu - hun er igen i hopla…
Men… at få det i hende er en kamp. Det smager meget syntetisk af vanilie, og det er altså ikke lige en smag der passer damen.
Hold op en løveunge hun bliver, når sprøjten kommer frem:prut:
Så der er noget af en kamp.[/QUOTE]
Det er derfor jeg aldrig gider mikstur!
Jeg får altid tabletter - de kan knuses og blandes i lidt a/d - det gider alle mine nemlig spise
Ja - det har jeg osse lært til næste gang.
Indtil videre må jeg kæmpe det i hende 3 dage endnu…
Jeg har også været Flagyl turen igennem for snart 3 år siden, i en længere varene periode, og det var uden problemer.
Jeg har også brugt metronidazol “Actavis” uden problemer. Det er vist er til mennesker, men indeholder metronidazol ligesom flagyl…
Hun fik 1/4 tablet~25 mg/kg pr dag.
Hun er heldigvis supernem at gi’ piller
Burde dyrlægen ikke også informere om så alvorlige bivirkninger?
Flydende Flagyl - GLEM DET - og pillerne er også meget bitre.
Fordelen ved Flagyl er især hvis f.eks. der er infektion i tarmen hjælper det - men det er der også andet der gør. Jeg har ikke hørt om nogen der er faldet døde om - jo ejeren af kampen med katten/ne:-)
Stig fortalte mig, i forbindelse med artiklen jeg skrev til KM i forbindelse med Giardia, han ville prøve noget nyt “sukkervand” næste gang der var en klients kat der skulle behandles med Flagyl. Aner ikke om han har afprøvet det - egentlig burde han jo selv være smagsdommer:-)
Jeg har stadig Flagyl hængende i loftet - rifterne på hænderne er dog helet op.
Jeg har smagt på det - det er ikke så slemt. Fatter ikke hvorfor katten tér sig som hun gør. Hun kan Bestemt ikke lide det.
Men have det skal hun altså ( næste gang …hvis en sådan kommen…bli´r det piller eller et andet preperat)
Så jeg er rigtig ond.
Jeg har klippet foden af en sportsstrømpe - og den får hun over hovedet, og får forbenene ind i.
Det synes hun er meget hyggeligt INDTIL jeg kommer med sprøjte. !
Men i denne sokmondering, kan hun ikke stikke af, eller flå mig.
Og så er jeg glad for der kun er 3 dage tilbage… Og håber hun tilgiver mig
Men bortset fra det …
Sådan et “rygte” med et præparat, mon ikke det er startet med at en frygtelig syg kat har fået det og efterfølgende er død - så giver man måske præparatet skylden fremfor den sygdom katten led af?
Da Blonde havde problemer med tynd mave og dyrlægen prøvede alt var vi også på Flagyl. Katten kunne bestemt ikke lide det, men ellers var der ingen problemer med det.
Vivi.Det.kunne.lyde.meget.plausibelt
Prøver lige at spørge det andet sted jeg hørte rygtet …