Erfaringer med kat og Roomba?

Eftersom min rengøringshjælp in effekt fyrede sig selv ved at levere sub-sub-standard, har jeg anskaffet mig en Roomba, som jeg håber, kan holde det værste fra døren i det daglige. Kattene er mildest talt ikke imponerede.

De er nysgerrige, men når den så ind imellem sætter kursen direkte imod dem uden tegn på at ville vige (hvilket den sikkert heller ikke ville), så bliver især Chili bange for den. Og så alligevel stadig lidt nysgerrig. Planen er jo, at den skal tusse rundt og gøre, hvad den nu gør, mens jeg er på arbejde, men det kræver nok lige noget længere tilvænning, før de bliver rigtige internetkatte, og jeg kan lade dem være alene med den.

@PiaB, jeg ved, du har (haft) en. Hvad er dine erfaringer med kattene?

Vores katte trækker væk fra den, men slet ikke i samme tempo og halvpanik, som ved den almindelige støvsuger. Vores skal sættes i gang manuelt, så jeg har ikke haft den til at køre, når jeg ikke er her, men jeg ville ikke have nogen betænkeligheder ved at gøre det :slight_smile:

Venligst
Dorthe

1 Synes om

Kattene herhjemme skulle også lige vænne sig til den, men der gik ikke længe, så var de ret ligeglade.
Dog synes den ene kat, at den var sjov at lege med nogle gange, men ellers så rykkede de sig bare :slight_smile:

Herhjemme er begge katte temmelig ligeglade med robotstøvsugeren, de flytter sig når den kommer tæt på, men i et roligt tempo.
Modsat med den almindelige støvsuger hvor specielt Donkey ikke skal nyde noget af at være på samme etage som den,

Vores er ligeglade, nogle tager en tur på den :slight_smile: ingen er bange for den.

Mine blev hurtigt ligeglade med den. Undtagen Kvik, hun lærte at den vendte rundt, når hun slog den foran. Så det gjorde hun ofte :tihi
Og når det gøres ofte non, så stopper den midt på gulvet og melder fejl :stuck_out_tongue:

2 Synes om

Hvis mine nogensinde når til at ville tage sig en tur på den, så tror jeg, de kommer til at slukke den. Det vil næsten være svært at ramme ved siden af tænd/sluk-knappen?

Men godt at høre, at der er håb for, at de kan lære at leve med den om ikke andet. Og Chili kan altid flygte ind i sin reol. Lige i første omgang lader jeg dog være med at udsætte dem for det, når jeg ikke er her.

hvilken type robotstøvsuger her i

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med type, for jeg kender kun den, jeg har. Hvlike typer findes der? Det er en Roomba, og den kan kommunikere på flere måder. Den snakker og spiller små jingles, og så kan den også sende sms’er.

I går fik jeg en: “Roomba har brug for din hjælp. Den er gået i stå nær ved trappen.” For det første har jeg ingen trapper. For det andet havde Roomba på det tidspunkt været tilbage i ladestationen i 20 minutter. En halv time tidligere var den dog gået i stå ved trinnet ud til haven (døren stod åben med en lille sprække), fordi den havde fået fat i fluenettet. Det havde jeg for længst reddet den ud af :joy:

1 Synes om

Der er jo et have af modeller og mærker, tænket det kunne være en ide til vores ønskeseddel

1 Synes om

Er der ikke også en pet version?

Vi har ikke en robotstøvsuger endnu, fordi jeg ikke har nerver til den kører alene. Hvad hvis en af kattene har brækket sig? :uha:

1 Synes om

Prøv at søge på youtube: dog poop + roomba ! Det er jævnt underholdende :slem:
VH
Susanne

2 Synes om

En ældre Roomba Pet model :slight_smile:

2 Synes om

Så gør man rent :hoho: Vores er uden timer, og det er fint for vi skal alligevel lige gå en runde og fjerne drillepinde mv., så det gør man på vej ud af døren og så tændes der :slight_smile: Jeg kan ikke holde ud at høre på den køre, så den kører kun når jeg/vi ikke er hjemme. På 7 år tror jeg kun en, max to, gange vi har oplevet at en har trukket en høm ud. Opkast kan jeg ikke huske problemer med

Det er lige sådan noget, jeg HAR set :face_vomiting:

Her tager Muffe vådfoder med rundt i huset, og efterlader det, han ikke kunne spise. Louis tager jævnt tit en klat efter bakkebesøg. Hugo hold opkastfest, fordi han bare ikke vil lade hårboller komme op… Jeg kunne lige se den ravage, de tre kunne lave :see_no_evil:

1 Synes om

Den slags har jeg ikke lige overvejet på forhånd. Men i de fleste tilfælde ville de nok være færdige med at kaste op, før jeg tog af sted. Det er jo gerne noget, der sker, fordi de enten har spist for meget eller har spist græs umiddelbart forinde :slight_smile:

Min er helt præcis sådan en her, dog billigere, da den var på tilbud.

Vi har lige købt en roomba igen da den gamle ikke kunne mere, for os betyder det at vi kan støvsuge alm. ca en gang om ugen, vi nyder at gulvene ikke knaser af kattegrus, og så er der sket meget på udviklenden på maskinerne, hvilke betyder at den ikke bumper ind i ting med fuld kraft men tager farten af, vores kørte selv den første uge, men vi besluttede at vi ville lige se gulvene efter før vi slipper den løs.
Der er en tæller på vores app er på over 1500 m2 (på ca 40 dage)


Og kattene flygter ikke, men de tager heller ikke en køretur på den.
Vi er meget tilfredse med den

3 Synes om

hvilken model har I?

Jeg ville da nyde kun at skulle støvsuge en gang om ugen og så lade robotten tage det grove resten af tiden

Roomba 966 tror jeg efter anbefaling fra En anden kattegal de havde købt en 960 som havde fået gode anmelderes forskellige steder.