Erfaringer med selvrensende bakker?

Er der nogen af jer derude der har prøvet de selvrensende bakker?

http://www.petdreams.dk/prisvindende_omega_paw_selvrensende_kattetoilet_large-p-502.html

Jeg lurer lidt - det lyder GODT nok smart :slight_smile:

Men det skal jo kunne bruges sammen med mit trægrus :slight_smile:

Selvrensende og selvrensende… det ligner nu ikke, at den selv smider sig om på ryggen :wink:
Jeg kan nu ikke se, at arbejdsbyrden på nogen måde er mindre end ved en alm. bakke. Tværtimod skal man have ret god plads, der hvor man gør det, den må da blive godt fyldt af kvast kattegrus hele vejen rundt, når man drejer den rundt, og det må være et mareridt at vaske den…
Jeg kunne lige se det for mig, til sådan nogle store sarte mænd, der ikke kan fjerne en kattelort uden at brække sig :smiley: Men jeg har til gengæld virkelig svært ved at se, hvordan de selv samme mænd skulle kunne holde ud at vaske den, så den bliver holdt bare tilnærmelsesvist hygiejnisk…

Jeg har prøvet en elektronisk rigtig-selvrensende ved kattepasning. Altså, det fungerede da helt fint. Men jeg synes man mangler fornemmelsen omkring at alt nu er i orden, når man helt overlader proceduren til en automatisk proces (ja, du ved jo selv hvor stor betydning det kan have at se fast afføring - apropos må den blive meeeget lækker ved tynd mave ;)).

ew…

Jeg tror sgu at jeg venter til 2’eren udkommer… der er alle fejl og ulemper fra 1’eren sikkert rettet :stuck_out_tongue:

Ja det har jeg, vi havde 2 af sådan nogle for et par år siden - de er som sagt smarte, hvis man vel og mærke bruger super klumpende kattesand og kattene IKKE har dårlig mave, hvis så når man ruller så sætter det sig fast i ribberne og det er ikke lækkert-brækkesig

Så vi har skrottet vores og købt helt almindelige kattebakker :thumbup:

/Birgitte

Ville da ikke være dårligt hvis man kunne få en selvrensende der virker. Jeg synes ellers det lød så godt så godt. Ville gerne have en:-)

Jeg må så sige at jeg elsker min.

Ikke fordi jeg har et problem med at rense kattebakker på den sædvanlige vis, men den er meget skæg.
Kan godt lide at man bare lige ruller den, tæsker den lidt på toppen (der så egentlig er bunden og så smækker den på plads igen. Kan også godt lide at hvis man har travlt kan man rulle den så klumperne ligger i skuffen og så bare ud af døren. Så har kattene stadig en ren kattebakke og jeg kan så i ro og mag tømme skuffen når jeg kommer hjem. :smiley:

Jeg er i hvert fald rigtig glad for min.

[quote=Opus1;421717]Jeg må så sige at jeg elsker min.

Ikke fordi jeg har et problem med at rense kattebakker på den sædvanlige vis, men den er meget skæg.
Kan godt lide at man bare lige ruller den, tæsker den lidt på toppen (der så egentlig er bunden og så smækker den på plads igen. Kan også godt lide at hvis man har travlt kan man rulle den så klumperne ligger i skuffen og så bare ud af døren. Så har kattene stadig en ren kattebakke og jeg kan så i ro og mag tømme skuffen når jeg kommer hjem. :smiley:

Jeg er i hvert fald rigtig glad for min.[/quote]

Det lyder smart, men tager det ikke lige så lang tid som at tømme en alm. kattebakke?

Selvrendende bakker? Jeg troede at det bare betød man havde fundet den rigtige arbejdsfordeling med gemalen…
VH
Susanne

[quote=Susanne W;429108]Selvrendende bakker? Jeg troede at det bare betød man havde fundet den rigtige arbejdsfordeling med gemalen…
VH
Susanne[/quote]

:tihi::tihi:

[quote=Susanne W;429108]Selvrendende bakker? Jeg troede at det bare betød man havde fundet den rigtige arbejdsfordeling med gemalen…
VH
Susanne[/quote]

Det er så noget af det eneste min ikke gør.
Men til gengæld laver han menneske-mad og er mine kattes bedste legetøj, og det må også tælle lidt :smiley:

Jeg synes da det tæller meget :ok:
VH
Susanne