Espressomaskine?

Jeg er temmelig træt af min kapselmaskine, ikke mindst fordi kapslerne er under mafiaen :muhaha: (læs = aldrig på tilbud), og det irriterer mig at være afhængig af at købe kapslerne.

Jeg vil derfor gerne have en espressomaskine - velvidende, at jeg kan købe RIGTIG mange kapsler til den pris, en ordentlig maskine har :ups: Så det er nok endt ud i en principsag for mig :høhø:

Min nye espressomaskine skal også kunne lave almindelig kaffe og forskellige kaffe-mælkevarianter, være nem at rengøre og betjene, og den må gerne være pæn :fin:

Jeg har set på en, der også kan lave chokolade -savle …den koster så 10.000 kr., så måske det ikke er nødvendigt med chokolade :tihi:

Jeg har været omkring en del mærker og test, som jeg har fundet på nettet, og to mærker har især været med i opløbet Delonghi og Siemens. Jeg er mest varm på Siemens og de maskiner, jeg er mest varm på koster mellem 5.000-7.000 kr. Mange penge, men …det giver de fleste af os vel for både fladskærme og computere, så hvorfor ikke for kaffenydelse? Ja, ja, jeg forsøger at overbevise mig selv og min omverden :høhø:

Er der nogen, der har erfaringer med espressomaskiner, som de vil dele med mig? :slight_smile:

Hvis du vil have en god kaffe med mælk, så anbefaler jeg en maskine med en rigtig steamer…
Så kan du også selv styre både temperatur og skummængde på mælken meget bedre…
Men en rigtig espressomaskine skal du være opmærksom på om den har kaffekværn, ellers skal du have en kværn der kan kværne meget fint…

Og med en steamer er det skam let at lave kakao - man smider bare hakket chokolade ned til mælken inden man steamer - eller også steamer man mælken og kommer det i bagefter, og lader det smelte under omrøring :wink:

Er ret vild med denne her http://www.skousen.dk/koekkenudstyr/kaffe-espresso/espressomaskine/product/siemens-te717209rw/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner?utm_source=pricerunner&utm_medium=prissammenligning&utm_campaign=prissammenligning&utm_content=TE717209RW se under produktinformation.
Har fundet den til 6.299 kr. på WhiteAway …men det er jo også en slags penge :gruble: :kaffe:

Helt klar Miele . Har hørt flere sige det er godt . Har selv en Miele
Shop online Espressomaskiner online | Miele . Jeg har deres indbygnings system og det er stort set det sammen
Shop online Espressomaskiner online | Miele .

Simens har jeg kun hørt skidt om ellers tag et kig på den her side http://www.rigtigkaffe.dk/

[QUOTE=Charlotte Oeh.;1250070]Er ret vild med denne her http://www.skousen.dk/koekkenudstyr/kaffe-espresso/espressomaskine/product/siemens-te717209rw/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner?utm_source=pricerunner&utm_medium=prissammenligning&utm_campaign=prissammenligning&utm_content=TE717209RW se under produktinformation.
Har fundet den til 6.299 kr. på WhiteAway …men det er jo også en slags penge :gruble: :kaffe:[/QUOTE]

Hvis du virkeligt elsker kaffe og har pengene - do it! Det er jo ikke fordi den skal skiftes ud hvert eller hvert andet år :slight_smile:

Det kommer an på hvad det er du vil.

Jeg vil helt sikker vælge Siemens, har selv for nogle år siden haft en Delonghi og det var ikke det bedste bekendskab.
Det du skal kikke på er hvor mange bar den arbejder med, her er 14 bar det mindste for både at kunne lave espresso og skumme mælk.

Jeg kan anbefale http://kaffeagenterne.dk/

Mieles apperat presser med 15 bar .

Den, jeg har fundet, presser med 19 bar.

[QUOTE=hmm;1250077]Helt klar Miele . Har hørt flere sige det er godt . Har selv en Miele
Shop online Espressomaskiner online | Miele . Jeg har deres indbygnings system og det er stort set det sammen
Shop online Espressomaskiner online | Miele .

Simens har jeg kun hørt skidt om ellers tag et kig på den her side http://www.rigtigkaffe.dk/[/QUOTE]

Jeg har kigget meget på www.rigtigkaffe.dk :slight_smile:

Jeg har også haft kigget på Miele. De siger, at de har testet maskinen til en levetid på 20 år (hvordan man så end, gør det med en ny model :gruble: ). Men så vidt jeg har kunnet se, så har den stålkværn og ikke keramisk, og igen - så vidt jeg har forstået, ret mig gerne - så er keramisk bedre, fordi bønnerne kan komme til at smage brændt ved at blive kværnet med stål, når det bliver varmt.

Jeg har en Nespresso Maestria D500WH. Den er super nem at bruge, og så smager det skønt. Den er også lidt billigere end de andre, du har kigget på - den ligger til omkring 2000 kr. :slight_smile:

Er det ikke en kapselmaskine?

Jeg har en kapselmaskine, og det er den, jeg er træt af.

Så har de ændret den. Min er 4 år snart 5 år gammel vi har IKKE skiftede en eneste del . Det med smagen kan jeg ikke kende noget til og folk slubre kaffe i kande vis her i huset når de kommer som de siger det er bare det bedste kaffe man for med jeres maskine

Glemte og skrive HVIS der går noget i stykker så er Miele en af de få hvor man kan reperaer / få dele til uden det koster spidsen af en jetjager.

Charlotte - hvilken maskine har du nu ? For der fås da uoriginale kapsler til mange af dem

Jeg har en dolce gusto circolo.

Jeg mente, at Siemens maskinen pressede med 19 bar :slight_smile:

Hvordan med Miele - kan den lave varm mælk, hvis man vil lave kakao/chokolade?

Siemens afhenter maskinen på din bopæl, reparerer og leverer den igen. Det lyder også dejlig nemt.

[QUOTE=Charlotte Oeh.;1250162]Jeg mente, at Siemens maskinen pressede med 19 bar :slight_smile:

Hvordan med Miele - kan den lave varm mælk, hvis man vil lave kakao/chokolade?[/QUOTE]

Vi har en knap der hedder varm mælk og det går fint til en kop varm kakao … Kan man til Simens købe en tillægs forsikring så du for mange års garanti på dyret . det valgte vi på vores Miele maskine. Vi er glade ved Miele ting og deres kvalitet. Mange har rystet på hovedet vi har givet så mange penge for en kaffemaskine, men som tiden er gået er jeg mere og mere glad for mit valg. Den glæde vi har ved den er svært og sætte ord. Men disse ord kommer tit når vi for gæster, for som de siger hold op en nydelse og drikke kaffe hos jer …

Nu ved jeg godt det ikke er det samme . Men vi var i sommer hus. Hold op jeg var skuffet over simens ting syntes slet ikke om det .

[QUOTE=hmm;1250169]Vi har en knap der hedder varm mælk og det går fint til en kop varm kakao … Kan man til Simens købe en tillægs forsikring så du for mange års garanti på dyret . det valgte vi på vores Miele maskine. Vi er glade ved Miele ting og deres kvalitet. Mange har rystet på hovedet vi har givet så mange penge for en kaffemaskine, men som tiden er gået er jeg mere og mere glad for mit valg. Den glæde vi har ved den er svært og sætte ord. Men disse ord kommer tit når vi for gæster, for som de siger hold op en nydelse og drikke kaffe hos jer …

Nu ved jeg godt det ikke er det samme . Men vi var i sommer hus. Hold op jeg var skuffet over simens ting syntes slet ikke om det .[/QUOTE]

Ja, man kan godt købe en tillægsforsikring, men slet ikke noget, der hamler op med de 20 år (svarende til 50.000 kopper), som Miele siger, at deres maskine kan præstere.

Hvad var det, du ikke brød dig om ved Siemens?

[QUOTE=Charlotte Oeh.;1250173]Ja, man kan godt købe en tillægsforsikring, men slet ikke noget, der hamler op med de 20 år (svarende til 50.000 kopper), som Miele siger, at deres maskine kan præstere.

Hvad var det, du ikke brød dig om ved Siemens?[/QUOTE]

Vi valgte Miele pga den helhed når man følte på tingene den måde de kørte /åbne på ( jeg har købt 2 varmer skuffer 1 stor ovn med damp skud, damp ovn , espresso maskine, køleskab , vaskemaskine, varmepumpetumbler og emhætte der fra )

Kan huske da vi var i sommerhus der tænkte jeg godt vi følte med hjerte og gjorde det. Opvaske maskinen eks syntes jeg virket la la, kurve kørte ikke godt, emhætte den knapper og funktion, komfur. Syntes bare ikke kvaliten var der vi fik tilbud fra både simens / miele da jeg fik jeg ny køkken og så meget forskel er der ikke i pris.

Vi har brugt de kursus Miele har haft for at lære vores maskiner og kende . Ja det koster lidt men hold op jeg har fundet ud af udnytte alt .