Et godt fredagsgrin ang. katteracer

Trænger du til et godt grin inden sengetid?

Så tag en tur igennem billedgalleriet (og husk billedteksterne) her og se hvad der sker :tihi:

Jeg tror vi er en del der skal føle os meget heldige at dele vores liv med de racer vi nu har derhjemme - i hvert fald i følge journalisten her :lol:

Jeg kan ikke se noget?
Linket står bare og arbejder og arbejder uden at der kommer noget frem…

Nøøj… :uha:
Nej de racer havde jeg aaaaldrig hørt om…
eller noget… :rulleøjne:
(havannafarvet? :gruble:)

Hehe :tihi:

har aldrig hørt om den der Tamkat før - ved i om de er svære at skaffe her i DK:confused:

Ja, holy crap (nå nej, holy birma) en masse racer, man ikke anede eksisterede … :hæhæ:

Tamkatten? Den er da ikke til at opdrive her i lille DK. Og den der maine coon der har jeg da aldrig hørt om før, for slet ikke og tale om at eje en! O_o

Jeg er til gengæld lidt bekymret over at ingen af mine åbenbart er tamkatte :yikes:
På den anden side, det forklarer måske noget :slem:

:lol: Jeg kan skrive under på at siam i hvert fald ikke er tamkat :lol:

Heheh Holy Birma… Holy cr…

Ja ja, det var da nogle søde billeder selvom en del af dem så ret spøjse ud… Hvad sher der for den CRX’s underkæbe? Og hvor er dens KRØLLER?! (ja ja de er der, men godt nok ikke i en ret god kvalitet… eller osse er det bare et dårligt billede…

Havanaen er sød… men den ligner netop en Havana og ikke en chokoladeorientaler… Eller er jeg den eneste der synes det?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;940387]

Havanaen er sød… men den ligner netop en Havana og ikke en chokoladeorientaler… Eller er jeg den eneste der synes det?[/QUOTE]

Det er da det samme? Chokolade orientalsk korthår = havana (gammel betegnelse). Ligesom sort orientalsk korthår = ebony.
Det jeg faldt over var betegnelsen “havana-farvet”. Det lyder bare forkert :wink:
Derimod findes der i USA er race kaldet Havana Brown, der er en “aflægger” af en tidligere version af orientaleren. Den har bl.a. knæk på næsen. Ligner i mine øjne mere en burmeser :gruble: Den findes vist ikke i Europa.
Katten på billedet ligner Greven og Creamy :hjerte:

Det er lidt efter hviffe kattebøger man kigger i, synes jeg. Jeg har et eller andet sted en bog hvor der, udover orientalerne, er både en de kalder Havana og så den amerikanske Havana Brown…

Men jeg tror så nok det også “bare” er en chokoladeorientaler :slight_smile:

Den ligner osse Banse :hjerte: men han var jo osse en havana :wink:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;940396]Det er lidt efter hviffe kattebøger man kigger i, synes jeg. Jeg har et eller andet sted en bog hvor der, udover orientalerne, er både en de kalder Havana og så den amerikanske Havana Brown…

Men jeg tror så nok det også “bare” er en chokoladeorientaler :slight_smile:

Den ligner osse Banse :hjerte: men han var jo osse en havana ;)[/QUOTE]

Hm… det lyder som noget rod…

Ved at google lidt fandt jeg sider for Havana Brown, hvor de bare kalder den Havana

Jeg tænker jo på den her, når man siger havana:

http://www.oriental-cat-breeder.co.uk/a-history-of-the-havana.php

Sprogligt rod, er det :regler: Nå!

Men det er da nogle gode billeder… :slight_smile:

Ja det er fantastiske billeder :slight_smile:

Og CRX hage tror jeg bare ser mærkelig ud, fordi den netop er meleret i farverne.

Hmmmm …Ingen billede af briten :slight_smile:

Hvilket må betyde at den enten ikke er en tamkat eller ikke eksisterer :yikes: :wink:

Tror dælme du har ret Ann …Lige nu har jeg en der hænger oppe under loftet, og ser ikke spor tam ud. ( Crazy jagter en stankelben, med stor iver :slight_smile: )

Sikke en fin Skaldepande UDEN PELS. :hjerte: :hjerte:

Sikken da en masse nye forskellige racer … mon de mener der seriøst ?