Et hverdagsdrama

[B]
Scener fra hverdagen

[/B]
[ul]
[li]Kat kommer ind ad kattelemmen med fugl i munden[/li][li]Fugl slipper fri[/li][li]Kat smides udenfor[/li][li]Kat 2 benytter lejligheden til at jage fugl[/li][li]Kat 2 sendes ud[/li][li]Fugl søger tilflugt under kommode[/li][li]Kat 1 og 2 (:gruble:) hvæser ad hinanden foran kommode[/li][li]Kat 1 og 2 smides ud igen - kattelem kontrolleres[/li][li]Fugl er væk :?[/li][li]Kat 1, 2 og 3 (!) kigger interesseret under kommoden (hvordan f… kommer de ind? :venter:[/li][li]Fugl flyver op på gardinstang[/li][li]Kat 1-3 lukkes ud[/li][li]:lys-ide: Altandør lukkes :dokdok:[/li][li]Kat 4 lukkes ind af uforstående teenagesøn[/li][li]Kat 4 interneres på badeværelse[/li][li]Fugl forsøges lokket til at flyve ud[/li][li]Fugl flyver op på næste etage[/li][li]Kat 1-2 stirrer ind ad vindue fra altan[/li][li]Fugl flyver direkte mod ruden[/li][li]Kat 1-2 åbner simultant munden og kradser på ruden[/li][li]Fugl er paralyseret og bæres ud i have[/li][li]Kat 1-4 er grounded i løbegård & hus[/li][li]10 minutter senere: Fugl bevæger hovedet og ser sig om[/li][li]20 minutter senere: Fugl er væk[/li][/ul]

Tak for et godt grin Else :thumbup: (Og godt at I fik reddet pips, så anstrengelserne ikke var forgæves)

Jeg kan lige se hele situationen for mig. :høhø:
Den ville være rigtig god til en tegneserie :tihi:

Er enig med Dorthe:høhø:

Det var godt nok hyle skæg læsestof:LOL:

Jeg kan godt lide at det er skrevet i punktform.

Og kattene bnævnes som kat 1 og 2 og 3 :smiley:

Skøn historie med en god afslutning - for fuglen.

Håber dog, at misserne blev kompenseret for tabet af en lækker fugl. :smiley:

Haha… Det minder mig om en scene hjemme hos min søster.
De havde 2 hunde på det tidspunkt, som elsker at jage alt det bevæger sig hurtigt. Og 2 katte.

Vi sidder oven på, og ser tv. Det er varmt, så vinduet er heldt på halv… Så der er 50/50 åbent foroven og neden. Der er så en solsort der får forvildet sig ind i stuen. Også vågnede alle 4 dyr. Min søsters kæreste, min søster og jeg, kæmpede så en brag kamp med at få fuglen ud… Vi løb rundt og jagtede den, for at hundene ikke skulle få den, eller kattene… Da vi så efter 30 minutter, endelig fik den på rette kurs, over mod vinduet… Den fløj og fløj, med 2 hunde, 3 mennesker og en enkelt kat efter sig… Og lige som den når til ruden… Springer Laban og og siger HAPS … Desværre, så var det spildte krafter for vores side… Fuglen overlevede ikke, og vi følte os rigtigt dumme bag efter, at have jagtet den, også nupper katten den bare foran os.

:høhø::høhø:

Rigtig godt beskrevet - det var som at være der selv.

Jeg har også en lidt anderledes fuglehistorie :

Min mor ringede og sagde, at der var faldet en fugleunge ned bag hendes klædeskab !

Så sønnen og jeg drog derhen, bevæbnet med hans fiskenet for at redde fuglen ud.

Da vi kom, kunne vi dog straks høre at det ikke var en fugl - det var min mors røgalarm, der var røget ned fra loftet - om bag skabet - og nu lå og pippede, fordi den manglede nyt batteri.

:tihi::tihi:

Endnu en historie om fuglefangst: Mine svigerforældres dobermann klappede lige kæberne sammen om deres undulat, da den kom flyvende. Hale og hoved stak udenfor. Da svigerforældrene råbte “Thello!!!” - så åbnede hunden gabet, og fuglen fløj videre…:høhø:

Hånden på hjertet.
Du burde oversætte og sende teksten til Simon Tofield…han ville kunne få mindst 1 knaldgod film ud af det :klapper:

:smiley: Super beretning…kender ingen der kan beskrive sådan en episode, som dig :smiley:

HAHAHHAHAHAHHAHAHHA, åhhhhhhhh så herligt!:lol::lol: Det er sq heller ikke nemt med de der katte. De kan jo komme ind OVERALT og specielt når deres selskab er mindst ønsket! Godt du hjalp den lille fugl. Håber bare ikke det blev så stressende for den, at den faldt om med stress hjerte:brist:

Og I andre - HAHAHHAHA - For fiiiiiiiiiilan da altså:LOL:

[QUOTE=kamikaze;628163]Hånden på hjertet.
Du burde oversætte og sende teksten til Simon Tofield…han ville kunne få mindst 1 knaldgod film ud af det :klapper:[/QUOTE]

Jeg tænkte præcis det samme.
Mens jeg læste beretningen, kørte der lige en Simon’s Cat film i mit hoved.

Godt og sjovt skrevet Else :høhø:

[QUOTE=Marianne;628222]HAHAHHAHAHAHHAHAHHA, åhhhhhhhh så herligt!:lol::lol: Det er sq heller ikke nemt med de der katte. De kan jo komme ind OVERALT og specielt når deres selskab er mindst ønsket! Godt du hjalp den lille fugl. Håber bare ikke det blev så stressende for den, at den faldt om med stress hjerte:brist:
:[/QUOTE]
Altså, fuglen var fuldstændig paralyseret i lang tid. Den stod op, men fuldstændig stille. På et tidspunkt hoppede en anden fugl rundt i nærheden (begge er solsorte), og så begyndte den i det mindste at dreje hovedet lidt. Vi så den igen i formiddags (dens hale blev lidt skæv i går, så den er til at genkende :ups:) - så indtil videre har den overlevet.

I øvrigt var det slet ikke mig, der kæmpede den hårde kamp mod kattene - det var min stakkels mand. Jeg var i bad, og fik løbende rapporter…:smiley:

Det gør bare historien endnu bedre - dig i bad med en mand der afgiver rapporter og tager imod kommandoer! Eller sådan ser jeg det i mit hoved :stuck_out_tongue:

Der mangler bare Johnny i lædertøj:wink:

Skkøøøønt hverdags drama!! Jeg begyndte at små klukke omkring “altandør lukkes” :stuck_out_tongue: og så forsatte det … stakkels kat der har siddet der med åben mund og regnet med en snack!!