Et kærligt gensyn - in loving memory

ja nogle synes måske det er noget sentimentalt noget osv., men ikke desto mindre er det en del af min bearbejdelse af tabet af Devouee…
Hun satte et aftryk jeg aldrig havde troet en kat kunne - “en bedste ven” dækker ikke det hun var for mig… utroligt hvad nogle katte kan gøre og være for en…
desværre opdager man først virkelig hvor meget de betød, den dag man siger farvel…

i dag tog jeg mig endelig sammen - at gennemse mine billeder i galleriet af min første hunkat, min første burmeser - min sjæleven, som fra det øjeblik jeg mødte hende vidste vi hørte sammen! Hun sprang op i favnen af mig og gav ikke slip før jeg var helt overbevist om, at hun skulle med hjem…

hun vil altid have en særlig plads i mit hjerte - og en minde billedetråd som siger lidt om, hvad hun var for en kat, har hun vist fortjent!
Billeder siger jo tit mere end ord, så here goes - lidt af de billeder jeg fik skrabet sammen på de 3½ korte år jeg og Yasha nåede at have med den skønne Devouee, som kun skulle være i denne verden i 6 korte år…

et af de allerførste billeder af min trunte - få dage efter hun flyttede ind

Yasha i armene på sin yndlings Devouee

og selvom Yasha blev større end Devouee - så var det stadig her han fandt sin støtte

og hjælpe med lektierne var hun også mester i

som en sand burmeser elskede hun solen og varmen

… og sin elskede ven Yasha

… en løve i katteklæder

og smuk som bare fanden

Jeg ved hun nåede at få mindst to sønner - må hendes fantastiske minde leve videre i de to smukke hankatte…

jeg vil aldrig glemme hendes stemme, hendes helt særlige lyd, hendes milde øjne og til tider socialt krævende personlighed - hun var helt igennem fantastisk… hun har omvendt 3 kattehader - de har i dag kat… Hun kunne et eller andet, så alle forelskede sig i hende - og for det skal hun husket for altid…

herhjemme er hun stadig savnet - og vil være det længe endnu… :ked:

Hvor var hun smuk - dejlige billeder af en dybt elsket og meget savnet kat.

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

De sætter altså deres poteaftryk i vore hjerter de små pelsklædte, man glemmer dem aldrig.

:inlove::inlove::inlove::inlove:

Syntes ikke der er noget i vejen med at være sentimental når det kommer til at mindes noget man har haft så kært.
Jeg vil til en hver tid være glad for at se billeder af den smykke smykke Devouee.

Jeg kan godt forstå, du har behov for at mindes hende på den måde :slight_smile:

Hun var meget smuk og for os, der har fulgt hendes liv hos dig, har der aldrig været tvivl om, at hun også var meget meget elsket :hjerte::hjerte:

Nu du nævner hendes sønner, så kan jeg da fortælle dig, at Anne Marie Bjelke’s “Stjärnviks Kisses of Fire”, som har klaret sig ganske godt på udstillinger - og stadig udstilles - er barnebarn af Devouee. Så hvis du en dag møder Anne Marie på udstilling og “Kisses” er med, synes jeg helt klart, du skal hilse på :smiley:

Kære Pia.

Tak fordi du ville dele disse billeder af din smukke Devouee, som helt tydeligt formåede at sætte uudslettelige poteaftryk i dig i jeres dejlige tid sammen her på Jorden.

Hvil i fred Devouee

:lys:

og :kram:til dig.