Et lille dilemma

Min daværende stedfar har 4 katte… Laban, Bastian, Gizmo og Tiger…
Men nu er han kommet i klemme økonomisk… Sådan ca. Og så synes jeg, at de burde få ny hjem, da han ikke har fået dem kasteret eller noget. Det er kun Bastian der er det.
Min mor er ved at få overtalt ham til at gå af med Laban og Gizmo. De er nemlig ikke så gamle endnu…lidt over et år. Men det er jo svært at komme af med katte i dag. Så aflivning kan jo også komme på tale.

Min stedfar er bare så stædig, og jeg ved godt, han vil dem det bedste. Men synes ikke det er godt for dem, at de render rundt fertile. De er begyndt at strinte og lignende.

De er to dejlige og smukke katte. Måske ville nogle falde for dem?.
Overvejer at sætte annonce ind alligevel, og så aftale noget, hvis nogle er interesseret. Men alligevel ikke. Jeg føler mig ansvarlig, fordi Gizmo var min kat, da jeg boede sammen med min mor og stedfar.

Gizmo ville ikke kunne trives her, da han er udekat. I behøver ikke komme med kommentere på, hvor uansvarligt det er, at have en fertil hankat udenfor, for jeg VED det godt.

Der har været så meget l*rt i min mors og stedfars liv, at ingen af dem har kunnet tage ansvar for det. Næsten ikke engang sig selv. Det er dog blevet bedre efter de er gået fra hinanden osv.

Har I nogle gode råd?

Ja - lad være med at annoncere noget som helst, før din stedfar er afklaret
med, om han vil skille sig af med kattene, for indtil da er det da hans og
dermed hans ansvar, uanset hvor uansvarligt andre måtte finde det.

[quote=Charlotte Oeh.;511052]Ja - lad være med at annoncere noget som helst, før din stedfar er afklaret
med, om han vil skille sig af med kattene, for indtil da er det da hans og
dermed hans ansvar, uanset hvor uansvarligt andre måtte finde det.[/quote]

Det har du ret i…
Men synes bare lidt hårdt… :ked:

er der ikke nogle, der har nogle gode argumenter som jeg kan fortælle til ham?..

Hvis Gizmo egentlig var din kat, så burde du i mine øjne spæde til så han kunne blive kastereret, det ville hjælpe både din far og Gizmo meget er jeg sikker på, men ellers så syntes jeg bestemt ikke du skal annoncere noget før din far har taget beslutning der om

mvh
Gitte

[quote=GitteS;512296]Hvis Gizmo egentlig var din kat, så burde du i mine øjne spæde til så han kunne blive kastereret, det ville hjælpe både din far og Gizmo meget er jeg sikker på, men ellers så syntes jeg bestemt ikke du skal annoncere noget før din far har taget beslutning der om

mvh
Gitte[/quote]

Det har jeg gjort før - hvor pengene blev brugt på noget andet - -what hold da op, hvor blev jeg gal. De lovede endda at både Gizmo og Laban blev det. Ved ikke om jeg gav penge til begge dele… Det har jeg glemt…

okay, ja det var jo ikke smart - men ellers ville jeg hente mislingerne og få dem fikset og han så måske kan afdrage til dig eller dyrlægen evt ?

Bare en ide, det kunne måske være året jule/fødselsdagsgave

mvh
Gitte

[quote=GitteS;512316]okay, ja det var jo ikke smart - men ellers ville jeg hente mislingerne og få dem fikset og han så måske kan afdrage til dig eller dyrlægen evt ?

Bare en ide, det kunne måske være året jule/fødselsdagsgave

mvh
Gitte[/quote]

Hmm… Ja… Det kan du have ret i… Men jeg ved ikke, hvor godt han har det lige pt. Han har drukket nemlig, og så er han ikke særlig rar. Men vil jeg overveje. Skal bare lige have ordnet Missy og Charlie allerførst.

Der ligger en del følelser imellem alt det her. Min stedfar, mor og jeg. Derfor gør det alt sammen ret kompliceret…:(Derfor er jeg også nødt til at passe på. Fx. med at give han forhåbninger om at alt bliver det samme igen.

Men et eller andet sted, så synes jeg, at han burde skære ned i sine katte. Han har ikke overskuddet til det nu. Men jeg ved at kattene er ret stresset over flytningen, så at de skulle flyttes igen ville jo også være synd!

Jeg har jo allerede taget 9 katte fra min mor og stedfar (8 killinger og missemor)…
Jeg sørgede for ALT for dem. Jeg har fået dem solgt og har nu missemor, som nyder livet.

Jeg ville ønske, at både min mor og stedfar var mere ansvarlige, når det gælder katte. Dog tror jeg min mor er blevet klogere. Hun sørger ofte råd hos mig angående katte. Når hun har været oppe ved min stedfar for at ordne huset inden det blev solgt, har hun jo set, hvordan kattene har det og hvad de gør, hvorefter hun har spurgt mig til råds… Men alligevel:(

hvor er jeg ked af det på dine vejne og kender desværre alt til folk som ikke er de sødeste når alkoholen går ind, har desværre ikke nogen guldkorn til dig, men et kram

MVH
Gitte

[quote=GitteS;512331]hvor er jeg ked af det på dine vejne og kender desværre alt til folk som ikke er de sødeste når alkoholen går ind, har desværre ikke nogen guldkorn til dig, men et kram

MVH
Gitte[/quote]

Mange tak…
Kan dog forsikre om at kattene ikke lider nogle last, men synes stadigvæk de burde være kastreret!!! :frowning: