Et spørgsmål om håndværkere?

Nu er det sådan at min ejendom er igang med at få renoveret deres vinduer suk

Så jeg har prøvet alt hvad jeg kunne at få fat i firmaet der er hyret til opgaven og snedkeren og maleren men pga. den stramme tidsplan og bygningernes opdeling kan de desværre ikke tage min lejlighed imens jeg er på ferie, men bliver nød til at tage det som det kommer (POKKERS!).

Det betyder at min lejlighed og vinduer skal stå åben for håndværkere i 1½ uge fra midten af august - det ville jo ellers have passet perfekt hvis det kunne have været i den uge hvor Willow blev paset af min mor…møg møg møg.

Så nu er jeg sådan lidt…hvad pokker gør jeg?

Skal jeg håbe på at missen klare støjen selvom han før har vist af han er super støjsensitiv, og så prøve at se om det går at have ham her? Eller skal jeg prøve at se om jeg kan få ham passet et sted (ikke hos mor for der har hun fået Warwick), eller skal jeg spare en milliard sammen og sende ham på katte-pension hvor han kan få det godt og rart?

Jeg er lidt i syv sind - og meget irriteret på tidsplaner der ikke kan være flexible. Men man kan jo ikke vinde hver gang. Øv!

Åh hvor uheldigt… typisk =(
Har du ikke nogle søde venner der kan tage ham i perioden?:slight_smile:

Men det kan vel ikke tage 1½ uge bare for at få din lejlighed lavet, kan det ???

[quote=Rimmen;224469]Åh hvor uheldigt… typisk =(
Har du ikke nogle søde venner der kan tage ham i perioden?:slight_smile:

Men det kan vel ikke tage 1½ uge bare for at få din lejlighed lavet, kan det ???[/quote]

Jeg citere lige hvad der står i brevet:

Til samtlige beboere i Abildgården !!

Vedrørende snedker/malerrenovering af vinduer

Arbejdet er nu gået igang, men vi kan konstatere at der er beboere der ikke sørger for at aflevere nøgler og åbne for hasperne således at vinduerne kan åbnes.

Alle er blevet varslet med 6 uger i henhold til lejeloven, i bliver varslet igen af malerfirmet 3 dage inden arbejdet igangsættes i Jeres lejemål.

Af malerens varsling fremgår det at håndværkerne skal have adgang til vinduerne i ca. 1½ uge. Det skyldes at vinduerne først skal gennemgåes af snedkeren. Efterfølgende skal maleren slibe og grunde vinduerne, og efterfølgende skal de have 2 gange maling, og da der er tørretid mellem hver lag maling betyder det altså at håndværkerne skal bruge 1½ uge på vinduerne, selvfølgelig kun hvis vejret holder.

Det betyder også at i hver morgen i varslingsperioden skal sørge for at hasperne er åbne således at vinduerne kan åbnes udefra.

Hvis en beboer skulle undlade at følge varslingen betyder det at arbejdet bliver forsinket. Det betyder igen en merudgift som KAB´s juridiske afdeling vil opkræve hos den enkelte beboer.

I yderste konsekvens vil KAB´s juridiske afdeling ophæve lejeaftale således at beboeren skal fraflytte lejemålet.

Så gør venligst de ting der fremgår af varslingerne fra maleren, de er skrevet i henhold til gældende regler.

med venlig hilsen

Bo Amdisen / Carsten Klausen

Driftchefer i KAB

Ja ok… der er vist ikke så meget at gøre… :S

Men har du slet ikke nogle venner han kan bo hos imens??:slight_smile:

Hvad skal håndværkerne lave i din lejlighed?
Har du mulighed for at lukke Willow af vejen, fx i soveværelset eller stuen, sådan at han ikke kan komme til at smutte ud?
Husk at sætte en seddel på den lukkede (og helst låste) dør, sådan at håndværkere bliver mindet om, at der er en kat på dan anden side… man kan ikke forlange at håndværkere skal kunne huske at lige præcis denne ene lejlighed ud af mange andre er speciel! Men man kan forlange, at de er i stand til at læse og respektere en seddel…
Det er sådan at de fleste klarer håndværkerbesøg…
At han er sensitiv… tja… han overlever nok - også uden at blive alt for stresset… Især, hvis du lader være med at pyldre :wink:

Edit; Har lige set dit indlæg med brevet til lejerne…
Nu kender jeg jo din lejlighed, og jeg ville simpelthen lade Willow være i entreen og toilettet i dagtimerne… selvfølgelig med dørene lukket ind til køkken og stuerne, så han ikke kan smutte ud. Jeg ved godt at han kan åbne døre, men du må sørge for at få dem gjort Willow-sikre, evt vende håndtag eller låse dem med en krog

[quote=Rimmen;224480]Ja ok… der er vist ikke så meget at gøre… :S

Men har du slet ikke nogle venner han kan bo hos imens??:)[/quote]

Det skal jeg undersøge. Det ville jeg helst, for 1½ uge på en pension er en mindre formue for mig :S

[quote=Ann K;224481]Hvad skal håndværkerne lave i din lejlighed?
Har du mulighed for at lukke Willow af vejen, fx i soveværelset eller stuen, sådan at han ikke kan komme til at smutte ud?
Husk at sætte en seddel på den lukkede (og helst låste) dør, sådan at håndværkere bliver mindet om, at der er en kat på dan anden side… man kan ikke forlange at håndværkere skal kunne huske at lige præcis denne ene lejlighed ud af mange andre er speciel! Men man kan forlange, at de er i stand til at læse og respektere en seddel…
Det er sådan at de fleste klarer håndværkerbesøg…
At han er sensitiv… tja… han overlever nok - også uden at blive alt for stresset… Især, hvis du lader være med at pyldre ;)[/quote]

Jamen de skal have adgang til lejlighed og vinduer i 1½ uge. Så jeg skal have pillet mine katte-rammer af, og hvis snedkeren dømmer det en ommer, så skal de pille alt træværk ved vinduespartierne af og sætte nyt op før maleren går igang og glarmesteren til sidst kommer og putter nye ruder i.

Så jeg kan ikke rigtigt sige hvad de skal - det kommer helt an på hvad de dømmer.

og jeg pylre altså ikke min kat! Ikke når det kommer til lyde. Der ignorere jeg ham - bortset fra der hvor jeg troede min overbo var færdig med at bore og jeg nussede ham og jeg blev kviteret med flænger ned af låret.

Så jeg tror det bedste ville være hvis han ikke er hjemme der i den 1½ uge. Jeg ville græde snot og dø hvis han slap ud.

Angående håndtag så er de allerede vent - men jeg kan ikke lukke døren i stuen grundet mit computerbord der ikke kan rykkes grundet mit sultan kradsetræ - og så var der en håndværker der smadrede hele låsemekanismen til køkkendøren så der har jeg ikke engang et håndtag!

Det går jeg stadig og venter på…har gjort det i 6 måneder. men det er åbenbart noget specielt der skal ind i døren, for hele den der låsedims er pillet ud - der er et kæmpe hul ind i døren.

lige nu er jeg knap så glad for håndværkere…!

Er enig med Ann K. Luk ham af vejen hvis du kan og lad være med at pylre om ham (ved godt, at det kan være svært). Sådan som jeg læser det, så vil der være larm i perioder og ikke konstant i den 1½uge (det larmer jo ikke når man maler :tihi:). Jeg ville tro, at det var mere stressende at være hjemmefra i perioden end at der var “lejlighedsvis larm”. (Just my oppinion)
Hvor “super støjsensitiv” er han? Er det sådan at han “går helt agurk” eller er han som de fleste andre katte? (igen, det bliver værre når man pylrer)
Håber at du finder ud af noget :slight_smile:

[quote=Itzy Bitzy;224487]Er enig med Ann K. Luk ham af vejen hvis du kan og lad være med at pylre om ham (ved godt, at det kan være svært). Sådan som jeg læser det, så vil der være larm i perioder og ikke konstant i den 1½uge (det larmer jo ikke når man maler :tihi:). Jeg ville tro, at det var mere stressende at være hjemmefra i perioden end at der var “lejlighedsvis larm”. (Just my oppinion)
Hvor “super støjsensitiv” er han? Er det sådan at han “går helt agurk” eller er han som de fleste andre katte? (igen, det bliver værre når man pylrer)
Håber at du finder ud af noget :)[/quote]

Jamen altså der er konstant larm ovre fra den anden bygning hvor de er igang nu. de hamre og banker og sliber og borer og gør ved.

og Willow gik helt agurk over overboen der kun borrede i et interval på 30 minutter.

Vi taler strittende rygpels og flaskerenser-hale. Jeg tror det er fordi han ikke kan SE hvad der larmer. For mine venner der har haft sat ting op ved at bore, har Willow blot stået og kigget på imens de var igang.

Han bliver bange når han ikke ved hvad der foregår. og jeg pylre altså ikke! :thumbdown:

Ikke med lyde. Måske med alt muligt andet. om ting han spiser osv. men ikke med lyde. jeg pakker ham ikke ind i vat.

Men en kat der pisker frem og tilbage i lejligheden med kæmpe øjne og tyk hale og strittende rygpels og vælter alt på sin vej fordi han tydeligvis er bange - er for mig ret svært at ignorere.

[quote=Gry Gressbakken;224489]Jamen altså der er konstant larm ovre fra den anden bygning hvor de er igang nu. de hamre og banker og sliber og borer og gør ved.

og Willow gik helt agurk over overboen der kun borrede i et interval på 30 minutter.

Vi taler strittende rygpels og flaskerenser-hale. Jeg tror det er fordi han ikke kan SE hvad der larmer. For mine venner der har haft sat ting op ved at bore, har Willow blot stået og kigget på imens de var igang.

Han bliver bange når han ikke ved hvad der foregår. og jeg pylre altså ikke! :thumbdown:

Ikke med lyde. Måske med alt muligt andet. om ting han spiser osv. men ikke med lyde. jeg pakker ham ikke ind i vat.

Men en kat der pisker frem og tilbage i lejligheden med kæmpe øjne og tyk hale og strittende rygpels og vælter alt på sin vej fordi han tydeligvis er bange - er for mig ret svært at ignorere.[/quote]

Ok, så er han vel i kategorien “går helt agurk” og så ville det da være synd for ham. Tag det ikke ilde op, når jeg skriver “pylre”, jeg ved jo hvor højt du elsker Willow-drengen og ved fra mig selv, at man ikke bare kan sidde passivt og se på, når ens lille skat er bange (selv om man sidder stille, så kan man alligevel påvirke dem :()

Det er en rigtig ØV situation, håber at en af dine venner vil lege slave for ham :slight_smile: (hvis de har set ham, kan de så sige nej til charmøren?:?)

[quote=Itzy Bitzy;224490]Ok, så er han vel i kategorien “går helt agurk” og så ville det da være synd for ham. Tag det ikke ilde op, når jeg skriver “pylre”, jeg ved jo hvor højt du elsker Willow-drengen og ved fra mig selv, at man ikke bare kan sidde passivt og se på, når ens lille skat er bange (selv om man sidder stille, så kan man alligevel påvirke dem :()

Det er en rigtig ØV situation, håber at en af dine venner vil lege slave for ham :slight_smile: (hvis de har set ham, kan de så sige nej til charmøren?:?)[/quote]

Bare rolig - ingen ild-hed hos mig :slight_smile: Og jaj eg elsker ham herfra og til månen, og retur igen :inlove:

Så det ER skide hårdt at sidde der og lade som om man ikke ligger mærke til at han panikker. Det gjorde ondt langt ind i maven at se min store flotte hankat prøve at mase sig med vold og magt ind under sofaen for at gemme sig, for 5 sek. efter at løbe ind i soveværelset og gemme sig under sengen, for derefter at løbe hen over bord og sprede alt på hans vej for de fire verdenshjørner, i forsøg på at komme væk fra det unævnelige “farlige” noget der larmede.

Det er meget hårdt at skulle sidde der og ikke kunne gøre noget. Synes jeg. Jeg tog ham også først op d jeg troede det var slut…som det så desværre ikke var. Men det tog mig 2-3 timer at få ham ned på jorden igen med snak og nus og guf. 3 timer før han ikke for sammen når jeg rørte ved ham. av mit hjerte.

Selv om jeg ggodt kan se det upraktiske i det… Kan du evt spørge om Willow, kan få lov at bo hos din mor i den periode? Selvfølgelig lukket af vejen i hendes soveværelse eller lignende - det er nok ikke så smart at han og Warwick mødes :wink:

Og ellers kender vi da begge et par, som har en aflukket kælderafdeling, hvor du måske kan få lov at sætte en seng og kattebakke op i ca 1 uges tid :slight_smile:

På en del cafeer og pubber må man have sin hund eller kat med - spørg ad.
Jeg kender flere hyggelige og fredelige steder i mit nabolag, hvor jeg ville kunne tilbringe hele eller halve dage over en kop te og avisen, med katten i lukket kurv, med sele og flexiline, hvis den vil se sig lidt om (under konstant opsyn, naturligvis). Det ville være en mulig løsning i mine øjne, når du kun har een kat og ikke flere.

Det er så let at sige, at kattens nerver skyldes ejerens ditto. Den har jeg også fået hevet i hovedet af erfarne venner efter udstilling, hvor Gia har været mindre glad. Og jeg køber den ikke helt. Det kan godt være, at du og jeg er følelsesmennesker, Gry, men jeg tror, at vi begge to har en god “radar” for vores dyrs stemninger, og for at berolige, hvor det er muligt. Et dyr i panik er bare ikke sådan lige at dæmpe ned, desværre. Da er det bedst at flytte dyret væk fra stress-faktoren :slight_smile:

Nu er der jo ikke så forfærdelig meget larm, når der skal males :wink:
Det undrer mig, at han er så ekstrem følsom overfor støj hjemme hos dig - det har han aldrig været her …
Men uanset hvad, ville jeg holde ham hjemme. Det er langt mindre stressende end at han skal bo alle mulige andre steder - og efter kl 15 er der jo ingen håndværkere, der arbejder og I kan være sammen som sædvanligt.

Det er jo ikke noget problem, eftersom Gry er hjemme hos ham hele dagen og kan holde øje med, når der bliver åbnet vinduer og dermed kan lukke ham fra.

Jeg har renoveret et helt hus med huset fuld af katte - og ja … det kan være besværligt, men det er ikke et uløseligt problem :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;224553]Nu er der jo ikke så forfærdelig meget larm, når der skal males :wink:
Det undrer mig, at han er så ekstrem følsom overfor støj hjemme hos dig - det har han aldrig været her …
Men uanset hvad, ville jeg holde ham hjemme. Det er langt mindre stressende end at han skal bo alle mulige andre steder - og efter kl 15 er der jo ingen håndværkere, der arbejder og I kan være sammen som sædvanligt.

Det er jo ikke noget problem, eftersom Gry er hjemme hos ham hele dagen og kan holde øje med, når der bliver åbnet vinduer og dermed kan lukke ham fra.

Jeg har renoveret et helt hus med huset fuld af katte - og ja … det kan være besværligt, men det er ikke et uløseligt problem :-)[/quote]

Mjae. det ved jeg så ikke om jeg er. Det er jo i August jeg skal til samtale og skal finde ud af hvorvidt min sagsbehandler vil have jeg starter på skole igen eller vil forlænge min sygeorlov.

Gry, du har det med at gøre et kæmpe problem ud af de små dagligdags ting :sorry:

Hvor mange timer i august tror du, at du skal til samtale? :wink:

Samtlige andre jeg kender, har deres dyr hjemme, når der er håndværkere i huset. Jeg kan ikke komme i tanke om én eneste, hvor det ikke har været tilfældet.
Nok derfor jeg ikke lige fatter, hvorfor du vil sende Willow afsted uden ret megen kontakt i 14 dage - bare fordi der er en maler, der skal åbne dit vindue 2-4 timer 3 dage.
Havde han valget, sad han nok gerne i sin transportkasse de få timer det drejer sig om …