Et spørgsmål om hjemmesider

Jeg syntes at mange af jer laver nogle kanongode hjemmesider men for mig mangler der ofte et emne…nemlig noget om jer selv…

En ting er at i viser jeres flotte katte, men hvis jeg ikke kan se jer og læse om jer selv…ja så har jeg altså svært ved at danne mig et lille indtryk af den person der er bagved de ofte meget smukke katte…

Jeg ved ikke om det kun er mig der har det sådanne…måske er det bare min utrolige nysgerighed der kommer til syne her… :smiley:

Jeg er helt enig i det du skriver og har også selv gjort en del ud af at beskrive vores lilel familie på min hjemmeside -thumbs

nej det er ikke bare dig…

da jeg skulle søge efter killinger - der brugte jeg laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid på at søge og søge og søge og så søge lidt mere på MCO opdrætter hjemmesider.

Billeder af killingerne var selvfølgelig vigtige og billeder, stamtavle ect. på forældrene var da også i høj kurs. Men det jeg allerførst læste om - det var opdrættet, familien, omgivelserne, deres indstilling til hvordan man opdrætter, råd, vejledning, deres valg af relevante links og sidst men ikke mindst - billeder af hvordan misserne var intergreret i familielivet…

Hvad jeg fik med af katteudstyr og cd’er og alt mulig andet marketing-guf - det var mig inderligt ligemeget… en opdrætter der gjorde mere ud af at fortælle om alt det jeg kunne få med i “killingepakken” blev sorteret fra… for mig er det at vide noget om at jeg får killingen det rigtige sted fra meget meget mere vigtigt end alverdens ting man kan købe i MaxiZoo

meeeeen - det er jo bare mig :slight_smile: - men da Birthe og jeg jo nok ikke er de eneste - så er det da en klar opfordring til at skrive mere om jer selv på siderne. Udover at være hyggelig og varm læsning - så er det også købers garant for at man får killingen fra et sted der tager sig selv seriøst og som ikke har noget de ikke vil fortælle…

det betyder meget - i hvert fald for mig :slight_smile:

Jeg synes selv, at det er vigtigt, at have et punkt med omkring hvem vi er. Det har vi selv altid haft.
Men jeg ser også som I at det er en mangelvare på mange hjemmesider.
Jeg selv er derimod slem til at huske at lavet opdateringer -rulleøjne
Det skyldes nok, at det er mandens område :stuck_out_tongue:

Altså - jeg har da fået skrevet en smule om os selv, men det var altså også en “kamp” - synes det er sindsygt svært. Vi er/laver jo ikke noget særligt eller specielt - er jo bare 2 mennesker der står op om morgenen, passer vores arbejde og vores dyr, og derudover er der jo ikke noget “spændende” ved os, og så er jeg heller ikke ski…god til at få den slags skrevet så det er værd at læse. Nogen er jo fantastiske til den slags og kan få en hel og underholdende historie ud af at fortælle, at de har været i Brugsen og handle - og jeg er dødmisundelig.

Men i har ret - der SKAL stå noget om hvem man er - jeg bliver heller ikke ret længe på en hjemmeside, hvor der hverken står noget om hvem opdrætter er eller hvad målet med opdrættet er. At jeg så i mange tilfælde er “ligeglad” med deres mål er noget andet. Deres formål med en bestemt parring (eks. større ører) kan jo være noget helt andet end det der gør, at jeg gerne vil have en killing fra netop det kuld (eks. længere hale)…
Men alligevel vil jeg gerne vide hvem folk er - og jeg foretrækker da også, at de i det mindste har tænkt over hvorfor de laver killinger -lyside

nej det er ikke bare dig…

da jeg skulle søge efter killinger - der brugte jeg laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid på at søge og søge og søge og så søge lidt mere på MCO opdrætter hjemmesider.

Billeder af killingerne var selvfølgelig vigtige og billeder, stamtavle ect. på forældrene var da også i høj kurs. Men det jeg allerførst læste om - det var opdrættet, familien, omgivelserne, deres indstilling til hvordan man opdrætter, råd, vejledning, deres valg af relevante links og sidst men ikke mindst - billeder af hvordan misserne var intergreret i familielivet…

Hvad jeg fik med af katteudstyr og cd’er og alt mulig andet marketing-guf - det var mig inderligt ligemeget… en opdrætter der gjorde mere ud af at fortælle om alt det jeg kunne få med i “killingepakken” blev sorteret fra… for mig er det at vide noget om at jeg får killingen det rigtige sted fra meget meget mere vigtigt end alverdens ting man kan købe i MaxiZoo

meeeeen - det er jo bare mig :slight_smile: - men da Birthe og jeg jo nok ikke er de eneste - så er det da en klar opfordring til at skrive mere om jer selv på siderne. Udover at være hyggelig og varm læsning - så er det også købers garant for at man får killingen fra et sted der tager sig selv seriøst og som ikke har noget de ikke vil fortælle…

det betyder meget - i hvert fald for mig :)[/quote]

Puha ja i har jo ret alle sammen… Men må da indrømme at vi ikke har fået sat sådn noget på vores hjemmeside endnu… Synes det er svært… Men vil huske det - rart at høre hvorn kælekattekøber læser opdrætssider… :smiley: Tak… -thumbs Altid godt med råd der styrker ens opdræt… [bigloony]

Hej Jeanette
Og så var jeg jo nødt til at kigge :smiley:
Det tog mig lige lidt tid at finde det jeg ledte efter - gik ud fra, at HOme-knappen bare ledte til forsiden og ikke havde underpunkter :slight_smile:

Jeg er så én af dem der gerne havde set, at du havde skevet lidt mere om dig/jer selv. Bare ganske kort á la : jeg er kvinde, alder, bor sammen med, laver til daglig, har… børn, evt. noget om bo-form (hus, lejlighed etc) - det er den slags jeg synes giver mig bare et lille billede af, hvem det er jeg “snakker” (måske skal snakke) med - nok fordi vi allesammen har en eller anden forestilling om, at hviman vd disse ting - så er personen bag ikke længere en total fremmed, men én vi har nemmere ved at forholde os til og måske tage kontakt til. Din præsentation af opdræt ol. er helt fin, og jeg er rigtig glad for, at du har “synlige” kontaktoplysninger - jeg har det nemlig sådan lidt “øv” med at folk er helt anonyme den her “branche” - tænker umiddelbart på, om/hvad de evt. ellers har at skjule…
Men alt det her er min mening - andre har sikkert en anden :slight_smile:

Hej Jeanette
Og så var jeg jo nødt til at kigge :smiley:
Det tog mig lige lidt tid at finde det jeg ledte efter - gik ud fra, at HOme-knappen bare ledte til forsiden og ikke havde underpunkter :slight_smile:

Jeg er så én af dem der gerne havde set, at du havde skevet lidt mere om dig/jer selv. Bare ganske kort á la : jeg er kvinde, alder, bor sammen med, laver til daglig, har… børn, evt. noget om bo-form (hus, lejlighed etc) - det er den slags jeg synes giver mig bare et lille billede af, hvem det er jeg “snakker” (måske skal snakke) med - nok fordi vi allesammen har en eller anden forestilling om, at hviman vd disse ting - så er personen bag ikke længere en total fremmed, men én vi har nemmere ved at forholde os til og måske tage kontakt til. Din præsentation af opdræt ol. er helt fin, og jeg er rigtig glad for, at du har “synlige” kontaktoplysninger - jeg har det nemlig sådan lidt “øv” med at folk er helt anonyme den her “branche” - tænker umiddelbart på, om/hvad de evt. ellers har at skjule…
Men alt det her er min mening - andre har sikkert en anden :)[/quote]

Ihh vil du ikke også kigge min… thi kunne godt bruge noget brugbar kritik… Det du skriver til Jeannette kan jeg helt sikkert også bruge, da jeg jo som sagt ikke har specielt meget på min side om “os” - men det er rart lige at vide hvad der er smart at skrive - hvad der er indbyder købere og andre… heh

Personligt går der længe inden jeg tænker over at kontakte en opdrætter for evt køb eller lignende, da jeg godt kan lide at ligesom lære deres hjemmeside at kende rigtig godt - men ja springer dem over jeg synes er sjuskede eller mangler info - på trods af at jeg selv har svært ved det give den “indbydende” info… heh

Så kunne jeg da også godt tænke mig at vide om vi har nok stående: Vi har både på forsiden og under Information > Om os?
Hvis ikke, så vil jeg da få rettet til.

Jeg havde (på en af mine første hjemmesider) en hulens masse til at stå om os, men folk sagde, at de sprang let og elegant over det, så nu er det der ikke. der er kun billeder af os, så folk kan se hvor “tåbelige” vi ser ud GGG

Jeg har ikke lige planer om at ændre det, for jeg holder en mindre pause fra opdræt, men når (hvis) jeg starter op igen, så vil jeg bestemt skrive mere på, så man kan læse hvem jeg er og hvad jeg står for…

Troldemor: Jo, det overså jeg, syntes ellers jeg ledte godt efter det - og det er jo lige det jeg gerne ville læse -sorry

Anette O: Ja, billeder kan jo nogen gange sige mere end ord [bigloony] og er da absolut også bedre end ingenting, og som jeg også skrev - det er hvad jeg leder efter - andre leder efter noget andet -thumbs

Jeg er så bestemt ikke enig med dig, Lotte. Jeg anskuer en hjemmeside helt, helt anderledes end du gør, for mig er den lig et butiksvindue; et sted hvor man samler “appetit” til at gå indenfor og kigge hvad der befinder sig derinde.

Jeg har hamrende svært ved at se hvad en killingekøber kan og skal bruge min alder, køn (navnet i sig selv afslører jo en del, hi…hi) og om jeg hr mand, børn, hus, bil og hvilken? til! Det er for mig noget der dukker op, når der først er skabt kontakt, og man er ved at lære hinanden at kende. Jeg får tværtimod direkte kvalme over beskrivelser a la det som du siger, og tænker at her er der vist en der har brug for at blive “flashet” …hvor er mon kattene henne i den prioritering.

Jeg skriver hjertensgerne om kattene, og om hvad jeg gør og ikke gør i forhold til dem, men beskrivelser af mig, mit hjem - det er det altså uanset at vi har opdræt, jeg er også en privatperson - og hvad jeg ellers går og foretager mig, det kommer absolut ikke alle ved.

Men smag og behag er forskelligt, ingen siger at det skal være enten eller…netop det at jeg har valgt som jeg har, viser jo også hvem jeg er ikke? :stuck_out_tongue:

Lena:
Jeg har selvfølgelig ikke nået at nærlæse din side, men det jeg har set ser godt ud -thumbs - du kommer ind på en masse gode punkter (også flere end jeg selv har nået at få på min egen hjemmeside) - der mangler faktisk kun lige det der med hvem i er…

Enig -thumbs

Ja, det er det jeg siger :smiley: vi ER alle forskellige. Du har da helt ret i, at du ikke bliver en bedre/dårligere opdrætter fordi du har/ikke har mand, børn, hus, bil - og det er heller ikke afgørende for, om jeg har lyst til at købe kat hos dig - alligevel vil jeg gerne vide det - kan ikke forklare det nærmere :?

Og til din sidste sætning - jo - det viser også lidt om hvem du er… :slight_smile:

Birgitte:
Det er lige det jeg gerne vil se - ganske kort om jer og alligevel virker det som om jeg allerede kender dig meget bedre :smiley:

Det var dejligt at høre… man skal nemlig passe på ikke at nedskrifle en hel roman, men lidt synes jeg selv høre til -thumbs
Tak Lotte fordi du brugte lidt tid -thumbs

Tusind tak… -forelsket Så vil jeg gå i krig snarest med at få kradset lidt ned om hvem vi er… hihi og ja jeg synes heller ikke man skal skrive en hel roman… thi

den slags og alt hvad man ellers har lys til at fortælle om hjemmet misserne kommer fra synes jeg er genialt… for mig handler det om at jeg vil købe killing et sted hvor jeg SELV gerne vil være killing - det ved jeg kun hvis jeg kan læse om hvem folk er…

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: nu er det lang tid siden jeg har skrevet det der står om mig…
Så jeg kan ikke lige huske hvad der står, eller retter sagt hvordan det står…

Jeg ved bare at de fleste killinge køber, har sagt, hvor er det dejligt at du skriver om dig selv…

Jeg har vist også skrevet en halv roman…

Der er da også en enkel eller 2 af dem jeg har købt kat hos som synes det var dejligt at jeg har skrevet sådan om mit liv…

Jeg er så også en af dem, der godt kan lide at danne mig et overblik over hvem det er der gemmer ssig bag siden…

Og ikke mist en indbydene forside, uden for meget… dingel dangel

Ups… jeg kunne da godt tænke mig at vide om der er noget jeg mangler, ud over nogen gode sider ang sygdum og sådan noget