Et virkelig godt genetik-kursus

Igår - d. 10.08.08 - holdt Maine Coon klubbens kreds fyn et genetik kursus. Det var grundlæggende farvegenetik/mønstergenetik og foredragsholder Pil Refstrup (hun hedder Pil her på kattegale) havde planlagt et underholdende program :slight_smile:

Kreds fyn havde planlagt lotteri med nogle meget lækre gaver og der var naturligvis forfriskninger til små penge og lækre lagkager.

Nu var programmet selvfølgelig maine coon farver, men bortset fra korthår, masker, chokolade/cinnamon farver samt nogle meget få detaljer - så er genetikken næsten ens uanset racerne.

At lære om alle farverne og hvordan de spiller sammen med sølv, hvidplettet, fortyndning, mønstre, køn og helt hvid var utrolig spændende.

I 4 timer lærte vi det mest grundlæggende og vi kunne sagtens havde brugte endnu længere tid, for der var mange spørgsmål og efterhånden som kursisterne oplevede logikken bag genetikken steg humøret og spørgelysten.

Dette kursus var utrolig lærerigt og kan meget varmt anbefales til alle der - uanset race - opdrætter/gerne vil opdrætte samt til alle der bare har lyst til at lære lidt om hvorfor vores smukke katte ser ud som de gør.

For 50 kr. for medlemmer og 70 for ikke-medlemmer fik vi en både sjov, lærerig, underholdende og særdeles informativ dag med rigtig godt selskab og masser af hygge.

Jeg glæder mig til Genetik II

Pil er GENIAL til at undervise i genetik.

Var selv på et af hendes kurser for et godt stykke tid siden, og de materialer jeg fik med, er nærmest min bibel i dag -thumbs -thumbs -thumbs

Jeg kan godt forstå du glæder dig til Genetik II

ja materialet er rigtig rigtig godt… sad og læste i det da jeg kom hjem - det er fremragende :slight_smile:

Genetikmøderne er super, jeg har selv været på, dog ikke hos Pil, men de er lærerige.
Og faktisk burde det være oblikatorisk tvungen når man skal være opdrætter -thumbs

Enig -thumbs

Det lyder da super med noget supergodt materiale. Måske ku vi få det i databasen herinde på kattegale.dk? Jeg ville da nødig gå glip af nogle guldklumper af den kaliber. :smiley:

jeg deltog også i det møde ,og som miss t beskriver så var det bare super godt,og jeg skal også med til genetik 2 det helt sikkert,jeg sugede bare til mig og pil er rigtigt god til at formidle stoffet videre i et forståligt tempo.og så var det jo ekstra hyggeligt at møde nogle andre skøre kattemennesker fra kattegale også. [bigloony] [bigloony] [bigloony]

Dejligt at høre -thumbs Jeg har selv været på flere af kurserne hos Maine Coon Klubben, og er jo også så heldig at kende genetik-nørden privat, så jeg kan spørge hende 170 gange om alt det jeg ikke fatter -høhø Det er et super spændende emne, og hvis det så også var krydret med lidt lotteri og hygge, så kan det ikke blive bedre -thumbs

Vandt du noget Miss T? [bigloony]

Man kan holde øje med genetik-kurserne på Maine Coon Klubbens hjemmeside http://www.mainecoonklubben.dk under “aktiviteter” - de afholdes nemlig også på Sjælland feks :slight_smile:

Det lyder godt nok spændende… -thumbs

hehe ja jeg var den heldige vinder af 4 pakker oral care fra hills, ret så meget olivers adult, en del legetøj, en lille kaffemaskine til 1 kop og forskellige andre småting :slight_smile:

Kefir Annette der også var med på kurset var også heldig :slight_smile:

Det var bare en super dag :slight_smile:

Jamen jeg tilslutter mig lovprisningen af genetik kurset i den stil professionelt anført af Pil, som er ENORMT dygtig til at videre formidle.

Det var en laaang køretur frem og tilbage med armen, men øj hvor var det det hele værd.
Jeg glæder mig afsindigt til Genetik II og er allerede i gang med at nærstudere de udleverede papirer.

-thumbs Bestemt anbefalelsesværdigt

Nåja jeg vandt også en masse:
En stor og 2 eller 3 mindre poser oral care
En pose RC Maine Coon
4 poser Olviers grus
4 slags legetøj
Guffer
Vådfoder
En dåse med katte på til mad
Solbriller
Vanter
Halstørklæde

og tjah så en masse jeg allerede har mistet overblikket over :smiley:

Ja, det var et utroligt godt kursus, jeg sidder også her og glæder mig vildt til næste gang.

Jeg var så heldig at vinde:
16 kilo foder
gavekort til kyller
lysestager
en kasse vådfoder fra hils
stort tegne/malesæt
godbidder
og en stor dynge legetøj, som blev rigtig godt modtaget af killingerne -høhø
og meget mere… -engel

Tusind tak til Annette for lækker lagkage -wow

gud ja - det er da også rigtigt… jeg vandt også kyller… og det blev jeg vildt glad for…

men de er i viborg - og det er jo ikke lige verdens nemmeste sted at indfri et gavekort når man kommer fra KBH :slight_smile:

Jeg vil da godt ha dem GG

Jeg vil da godt ha dem GG[/quote:1p2h8bh6]

snøft Gitze også gerne have - men det er jo lidt svært når jeg ikke er i jylland ret tit…

men hvis der er nogen af jer viborggensere der har lyst til at droppe forbi til en kop kaffe og lidt lækkert hjemmebag garneret med misse-poter :slight_smile: ej… måske uden - men i hvert fald med et enkelt kattehår eller 2… hvor i har de 3 kasser kyller med ??? :slight_smile:

så vil jeg da være uendeligt taknemmelig

Jeg snakkede jo Med Pil om det, og besluttede mig for ikke at tage med til kurset, da jeg jo har haft kurser i genetik og popultationsøkologi på biologi-studiet på uni og Pil så mente at det nok var knap så relevant for mig… MEN jeg håber at mco klubben, eller en studiekreds får Pil til østjylland engang, så vil jeg nok meget sikkert tage med, så det glæder mig rigtig meget at høre at det var et spændende kursus og hyggeligt :slight_smile:

ÅH hvad… jeg synes aldrig de sjællandske genetik-kurser har været med lotteri… og da slet ikke med alle de gevinster, det er jo helt vildt -høhø

ÅH hvad… jeg synes aldrig de sjællandske genetik-kurser har været med lotteri… og da slet ikke med alle de gevinster, det er jo helt vildt -høhø [/quote]

Ja, det må der da gøres noget ved [bigloony] [bigloony]

Tak for al rosen - hvor er I søde. -thumbs Jeg er glad for, at I syntes godt om kurset, og jeg glæder mig til at se jer på Genetik II. :slight_smile:

Ellers kunne jeg overtales til en tur til viborg mod et lille kylle gebyr?? GG
Komme rjo til øen d. 19 sep.