Er eukanuba et godt foder til hunde og evt. katte?
Har kun erfaring med Eukanuba hvalpefoder… formentlig et udmærket foder med samtlige nødvendige indholdstoffer… som fik Dise til at STINKE som en raffineret losseplads -brækkesig ikke kun ud af munden, men simpelthen som “hund”…
Vi skiftede ret hurtigt til et andet mærke
vi har altid brugt eukanuba fra Iams i vores kennel - og det er mange gange testvinder i “tænk” - mener også den er testvinder ifht kattefoder ? hvis jeg husker rigtigt - så det er godt men ANn har ret - det giver dårlig ånde
det med at hunden i sig selv kommer til at lugte har jeg aldrig oplevet - men dårlig ånde 3-4 timer efter fodring er sikker
Okay, det var så 2 vidt forskellige svar
Vi bruger ikke Eukanuba, da kattene egt ikke gider foderet + de har en tendens til at få misfarvede pelse af foderet Men det hører vist nok til i den lødige ende af foderjunglen;-)
mvh Camilla
[quote=Battlestar;88449]
det med at hunden i sig selv kommer til at lugte har jeg aldrig oplevet - men dårlig ånde 3-4 timer efter fodring er sikker[/quote]
Tro mig… lidt dårlig ånde efter fodring, kan jeg klare!
Men at sidde i frisk luft til træning og få kvalme, fordi min hund sidder ved siden af mig… der sætter jeg altså grænsen!
Da vi skiftede over, var Dise ca 5 dage om at komme til at lugte nogenlunde godt igen - og for at komme af med det sidste, måtte hun en tur i bad…
Intet andet foder har fået hende til at lugte lige sådan… vi har bla fodret med Hennes, der er baseret på laks… og nu råfodrer vi. Især med råfoderet har der været forbløffende lidt dårlig ånde fra begge vores hunde (trods at noget af det rå foder har en ualmindelig ækel odoeur, bla Bladmave, Laks, kallun
)
Min hund får Eukanba og jeg har ikke observeret dårlig lugt fra hende. Jeg brugte det også til min forrige hund uden problemer. Jeg valgte i sin tid Eukanuba til Lucas, fordi han var småtspisende og Eukanuba var det foder, hvor han kunne nøjes med færrest gram pr. dag.
Ace får Kingsmoore. Det er vi tilfredse med mig og hunden