Ja, det er det faktisk. Så den har holdt i 15 år eller sådan noget.
Jeg har dog lige for et par uger siden, da jeg gjorde den hovedrent inden fødsel, bemærket at jeg skal prøve at huske at få den malet når killingerne her rykker ud af fødekassen (jeg vil gerne have at der skal gå lang tid mellem maling og nyfødte killinger deri), da der er ved at være lidt rigeligt med småskrammer og ridser ![]()
Super
Jeg mener han brugte noget med høj glans ![]()
Nogle gode forslag til navnetema?
Der er 4 drenge og 2 piger i kuldet efter Genie og Tejs.
Jeg havde selv overvejet enten Drive to Survive (fremragende dokumentar serie om F1 verdenen) eller Bones (krimi drama) som temaer, men er ikke helt sikker på at det er der jeg vil ende.
Jeg også overvejet om det skulle være forfatteren Tamora Pierce’s Circle-univers (vi har haft hendes Tortall-univers) eller måske Terry Pratchett’s Discworld-univers igen - man kan vel ikke få for meget af en god ting ![]()
Mor, Genies, linje har meget kørt med ret lange og kringlede engelske navne i nogle generationer, hvor far, Tejs’, linjer har kørt meget korte, danske overvejende naturinspirerede navne. Så det kan lidt gå begge veje, synes jeg.
Jeg bruger f.eks. temaer fra enten forfattere/universer i bøger som jeg er glad for, eller tv-serie, eller noget der betyder noget for mig (har haft sådan noget som de Criminal Minds-karakterer, vindere af Kentucky Derby, Forårsblomster, Stjernehimlen, vindere af Nobelprisen, Fugle, 7 verdensvidundere, Astrid Lindgren, BattleBots, Modstandsbevægelsesfolk, Kongerækken, Trekløver (arter heraf), Discworld (Terry Pratchett’s fantatiske univers!) og meget andet.
Jeg er ikke til at bruge noget som alt og alle allerede har brugt, så sådan noget som Game of Thrones, Abba-sange, guder osv. er ikke min smag.
Tamora Pierce! ![]()
Jeg kan kun komme på Critical Role, campaign 4, og det er der sgu nok ikke lige andre end mig herinde der følger med i. ![]()
Men der er mange skønne fantasy navne:
Halandiel
Teor
Occtis
Thjazi
Wicander
Kattigan
Demodus
Azune
Taisha
Vaelus
Tyranny
Murray
Hiro
Shadia
Mara
Men det er jo ikke så sjovt hvis man ikke selv kender det. ![]()
Jeg kalder ind imellem Magnus for Frø, fordi jeg synes, han kvækker ![]()
Så siden du nu er inspireret af natur. Jeg kunne da godt se en af killingerne hedde Butsnude eller Klokkefrø. Måske kunne man springe over skrubtudse
Selv om Tudse naturligvis er et fint nok navn i Wind of the Willows.
![]()
Europæiske hovedstæder/lande/floder/etellerandet…
Favoritfuglene fra Wingspan? Jeg ved ikke om I kører den danske eller engelske udgave? Jeg kan huske der var en NFO der hed Undulatdræber…men kan ikke huske hvem der havde den.
Blomster ved Vadehavet
Mineraler
Ædelsten
Europæiske kronprinser og prinsesser
Haveplanter
De er så kære ![]()
Årh ja, det var ikke en dårlig idé! Frøer er totalt nuttede ![]()
Neej, og jeg må vist indrømme at jeg ikke aner hvad hverken de to ting er eller hvad listen af navne har tilfælles ![]()
Åh ja, vi er virkelig glade for Wingspan! Og vi kører med den engelske udgave.
Men blomster/planter ved Vadehavet var også et virkelig godt bud nu jeg har været naturvejleder dernede ![]()
Har du haft et Matador kuld?
Misse Møhge
Oberst Hackel
Fernando Møhge
Violet Vinter
Agnes Jensen
Gitte Graa
Elisabeth Friis
Mads Skjern
Oluf Larsen
Kathrine Larsen
Butsnude kan altså noget, især til den sorte på billede 6 ![]()
Altså ingen ideer til navne, men jeg er klar på at kører over broen og katnappe dem alle sammen ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha, ja han er faktisk også den mest buttede af dem ![]()
Du skal være velkommen om en 3 måneder ![]()
Altså… Jeg kunne nu godt tænke mig at gramse på de her dejligheder… Hvor i landet holder du til egentlig? For er så fascineret af sort smoke med spøgelsesstriber at jeg virkelig gerne vil se det i virkeligheden. Og med fingrene. ![]()
![]()
Svarer lige for Eva, for hun har vist lidt problemer med at kunne skrive indlæg herinde uden at åbne en computer.
Hun bor nord for Århus.
Det kunne jo bestemt være lad-sig-gør-bart.
![]()
Jeg ville nok liiiiige være lidt forsigtig der - de der Eife-katte har det med at snige sig ind på en… ![]()
![]()
![]()
Osquary - Nina har ret i det med at jeg kun kan få lov at trykke svar via PC, og du skal være så velkommen en dag. ![]()
Der sker så meget pt. Alle seks spiser godt og bruger kattebakken helt uden der har været nogen uheld (især lige i starten får de nogen gange enten hævet det med ud eller jokket det med ud, men det har vi 7-9-13 ikke haft noget af endnu
), og pånær den mindste af dem (ns 22 pigen) så havde alle så rigeligt rundet 500 gram da de fyldte 4 uger forleden, og hun lå på 498 g, så tæt på ![]()
Her lidt billeder fra idag, hvor de havde lært sig at kravle op af transporttasken, som jeg bruger til hule til dem i denne alder.
Skulle de opkaldes efter de 7 små dværge, skulle ham her hedde Søvnig ![]()
Plet pigen
Jeg hælder pt til at navnetemaet bliver Havets Fisk, et tema som mit FB opslag fik foreslået af @MamaWolf ![]()
Der er nogle gode muligheder til navne som både kan kaldes på til daglig og som stadig giver sammenhæng med det der kommer til at stå på stamtavlen, synes jeg
Tobis
Solskinsbars (Sol)
Sildehaj (Sille)
Panserulk (Ulk)
Kildeørred (Kilde!) (mest ferskvand, men kan leve i hav)
Ising
Brisling
Lille tangnål (Lillen)
Rødspætte (Spætte)
Lubbe/lyssej (Lubbe, Lys)
Løje
Helt
Havmus
Multe
Jeg kunne godt have enten en Tobis, Sol, Multe, Løje, Lys, Lillen, Sille, Sol eller Ulk etc.
Og så overvejer jeg meget om jeg skal tage Kilde med, men en Kildeørred lever mest i ferskvand og kun nogle gange i saltvand. Jeg vil bare gerne have den med, for jeg læste som barn (mange gange!) en bog om en kat der var opkaldt efter Kildeskatten, og gav navnet Kilde til en højtelsket kat ude hos mine bedsteforældre, så jeg kunne lidt godt tænke mig at få en Kilde igen, men jeg vil også gerne have at temaet er “Havets Fisk”, da faderens kuld har temaet Havets Fugle, så skal lige blive enig med mig selv om det… ![]()