I morges står man op, hygger sig og nusser rundt - “ihh det er skønt at have ferie” tænker man.
Lige indtil manden råber fra køkkenet; “Mette, kom lige herud!!”
Man tænker; “Hvad har kattene nú fået splittet ad…?” og tøffer stille og roligt ud mod køkkenet…
Når jeg tænker over det, havde jeg egl. godt lagt mærke til at der på badeværelset så ud som om noget var foregået derude, men havde slået det hen, for ja… man har jo kat
Da jeg drejer om hjørnet inde i stuen og får frit udsyn til køkkenet, kan jeg tydeligt se at der ligger noget på gulvet derude, som IKKE bør være der…
Og JA, jeg er 100% sikker på at det er Européerne der har gjort det - en Orientaler eller for den sags skyld min Flappe-dreng, kunne ALDRIG finde på den slags - det ville 1. kræve at man gik ud i løbegården om natten i mørke og kulde! , 2. kræve at man faktisk rørte ved den dér ting!
Nej det er helt klart en - eller nok nærmere 4 - Européer!!!
Midt på mit køkkengulv ligger der en lille sød og meget meget død “Flyveflagrer”…
En stakkels sagesløs lille mus, som tydeligt har lidt overlast i nattens mulm og mørke…
Hvad værrere er, er at ingen af mine misser er (var) Rabies vaccineret, så afsted til Dr. dyr, har vi måttet idag - ikke populært hos Gaia-missemor, der jo så skulle forlade sine 5 “små” fede mislinger (jeg vurderede at mislingerne ville have bedst af at blive hjemme, uden stressen ved at skulle ud at køre - jeg har 50 min. kørsel til min dyrlæge), men hun klarede det
Nå men I vil vel gerne se et bevis på mine Kræ’s udåd?..
Her er et billede af “Flyve-fætteren”, som bliver målt op mod min dreng Julius’ flagremus (som i øvrigt har en bukseelastik i ryggen og som Julius bruger til at lege med kattene med - og ja, jeg hár sagt at alt den Flagremuse-træning er skyld i “mordet på Flyve-fætteren” )
Dét tror jeg nok du skal, Susanne - og lidt kvikt! Jeg sidder og er piv-klar til at poste på FB at et b-medlem overtræder FIFe’s regler! Eller skulle jeg bare skrive direkte til FD, det er jo så moderne …
Jeg synes også Facetuben er mere effektiv! Langt mere brand i gaden, fuldstændigt lige meget om Mette har ment det som en joke eller hun virkelig synes de godt snart må flytte hjemmefra med de tendenser. Og jeg vil jo så sidde og glæde mig over en masse helt gratisk reklame for en kernesund race med alle instinkter i behold - omend den del af det givetvis vil gå fuldstændigt tabt i slaget. Og HVIS nogen skulle være i tvivl, så er Mette et af de mennesker her på kloden jeg sætter allerstørst pris på, og dette skal hverken opfattes som sarkasme eller ironi eller andet - det er ren og skær intern humor, som jeg ved selv Mette vil opfange med det samme, idet hun også selv har siddet med til FU møde.
VH
Susanne
Er du så færdig for en flyve-fætter
Hvem der så end har fanget den, må altså have været hurtigere end sin egen skygge for en flagremus flyver ret så hurtigt, med vilde dyk … det kan være at det var dét, der blev dens skæbne.
Hahaha! :klapper:
Ja, jeg må hellere blive tappeseret vægge med inde på FB!!
Jeg er HELT sikker på at FD - og ikke mindst Susanne - har et par borgerlige ord til mig inden længe :surrender1:
Slemme mig :gal:
Men helt seriøst, så ér de kræ altså bare en anelse FOR meget “rigtige katte” indimellem:argh:
Og ja, som Susanne skriver, så skynder man sig at vaccinere mod Rabies, og
Men min dyrlæge mente dog ikke riscikoen var overvældende, så meget Rabies er der vidst heller ikke derude, men alle misserne blevet gennemgået grundigt og vi har ingen skrammer kunnet finde på dem (ud over den ene Falp har på ryggen, men det véd jeg at Gaia har lavet, fordi han tillod til at “sige forkert” i nærhenden af hendes babyer, den anden aften - dét slipper man ikke fra uden en over trynen af Mor-Gaia!).
Men nu er alle vaccineret - better safe than sorry
Tak for alle de mere eller mindre diplomatiske kommentarer
/Mette - der i øvrigt ikke kunne lade være med at små-fnise i morges, over at “Fætter-flyvers” skind på ben og hale, mindede riiiimeligt meget om Flap’s :klapper:
[QUOTE=Lindvig;648282]Er du så færdig for en flyve-fætter
Hvem der så end har fanget den, må altså have været hurtigere end sin egen skygge for en flagremus flyver ret så hurtigt, med vilde dyk … det kan være at det var dét, der blev dens skæbne.[/QUOTE]
De er blevet lokket til af ørerne! Mens de sad ganske roligt og konverserede Orientalerne, har Européerne sneget sig ind på dem - og så: Haps!
Naturligvis! Man har vel levemåde og dannelse - man æder ikke sine gæster
Ærbødigst, Zutti, Greve
(Fluer og edderkopper er ikke gæster… )
Jeg kan i øvrigt heller ikke se noget - Mettes server er nok træt
Ups - jo jeg kan alligevel. Stakkels Batman…
Er der ikke noget om at flagermus har deres egen art rabies, der yderst sjældent smitter andre dyrearter? Men better safe than sorry…