Få dit opdræt godkendt som økologisk opdræt

At økologi = god dyrevelfærd, det er altså ikke altid sandt, hvis du spørger mig. Økologisk katteri det lyder lidt poppet for mig.

Hvis man meget gerne vil fremhæve at man fodrer sine dyr økologisk og de evt. går på økologisk grus, så står det vel en frit for at skrive det på sin hjemmeside? :slight_smile:
(Og derudover har jeg de samme betænkninger som Lis, ang. netop medicin og diverse behandlinger - der er jo nogle krav til det også)

Bengal - Hvad er så i dine øjne dyremishandling, siden du mener disse hankatte går sådan? Uddyb venligst, det andet er lidt for letkøbt en udtalelse efter min mening :slight_smile:

[QUOTE=bengallady;795792]hvem bestemmer så om katten lever optimalt, lis ? Du? ligesom svinebonden der holder sine søer bundet … han mener sikkert også det er “optimalt” :frowning:
det ville være godt, om der var en højre instans der kontrollerede katterierne !!
kender lidt for mange hankatteejere der holder deres dyr under forhold, jeg vil betegne som dyremishandling !!
havde man et øko stempel for katterier, så var der nogle helt klare regler der skulle følges !
OG øko-besætninger bliver altså behandlet med antibiotika , vacciner og parrasitmidler :slight_smile: ved ikke lige hvor du har det fra, at de ikke skulle sygdomsbehandles :slight_smile:
og der findes sørme også øko rengøringsmidler:)
mon ikke det hele handler om, at tænke dyrevelfærd , frem for sådan noget øko-noget, det er vi da godt nok ikke vandt til , uha uha…[/QUOTE]

Mine dyrs velfærd den bestemmer jeg - i samarbejde med min dyrlæge. En ordning jeg er meget tilfreds med. Jeg ved ikke hvad svinebesætning har med katteopdræt at gøre? måske jeg mangler fantasi.

Hvis du mener det er dyrplageri at fertile hankatte er for sig selv, evt. men bofællesskab af en kastrat eller to -. er dyremishandling - så er jeg med på vognen. Jeg mener det er større dyremishandling at han går frit sammen med hunnerne og hvad man ellers har i huset og er på nakken af dem hele tiden - også selvom hunnerne er på p-piller - og se det tangerer også nærmest dyrplageri.

[QUOTE=PiaR;795746]Som køber af potentiel avlskat, ville det godkendte øko-stempel ligge meget, meget langt nede af min priotetsliste.
Nede omkring der hvor brugen af parfumeret/ikke parfumeret grus ligger.[/QUOTE]Og som køber af ganske almindelige kastrerede kælekatte, vil et sådan stempel også være langt nede af min liste - især hvis jeg skal betale ekstra for det. Jeg er som køber langt mere interesseret i om kattene trives i det miljø, de befinder sig i og at dette miljø lever op til mine krav. Naturligvis handler det også om kattens temperament, om jeg svinger med opdrætter og lignende.

Al respekt for de opdrættere, der gerne vil stemples som økologiske, men mit valg af kat/opdrætter vil ikke blive påvirket af et øko-stempel.

Det er jeg da ked af at høre, Lis - men så vil jeg da håbe du anmelder mig for mishandling, for mine hanner bor for sig selv. Og hvis det er mishandling, så bør der da gøres noget ved det - hidkald blot politiet…
VH
Susanne - noget rystet…!

Susanne W - jeg tror faktisk Lis mente lige det modsatte, men jeg skulle også lige læse det to gange for at fange den.

Det vil jeg knageme håbe…:surrender1:
VH
Susanne

Ja, jeg tror også Lis mener at hvis det menes at det er dyreplageri at have dem gående for sig, så er Lis med på vognen som en af dem, der er dyreplager - ikke som en af dem der mener det :slight_smile:

Det var i hvert fald sådan jeg læste den - og ud fra mit kendskab til Lis, kan jeg ikke tro hun ville mene andet alligevel… :slight_smile:

Måske er Lis og jeg i virkeligheden begge dyremishandlere? :yikes: (Mon ikke de i virkeligheden de har det rigtigt godt…!)
VH
Susanne

[QUOTE=Eife;795900]Ja, jeg tror også Lis mener at hvis det menes at det er dyreplageri at have dem gående for sig, så er Lis med på vognen som en af dem, der er dyreplager - ikke som en af dem der mener det :slight_smile:

Det var i hvert fald sådan jeg læste den - og ud fra mit kendskab til Lis, kan jeg ikke tro hun ville mene andet alligevel… :)[/QUOTE]

Det var præcis det jeg mente!

[QUOTE=Susanne W;795905]Måske er Lis og jeg i virkeligheden begge dyremishandlere? :yikes: (Mon ikke de i virkeligheden de har det rigtigt godt…!)
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er jeg helt sikker på - og langt mindre stressende for alle - os selv inklusiv

Jeg ville aldrig skænke det en tanke at få et ‘økologisk opdræt’ - nok fordi jeg ikke lever særlig økologisk selv … det er kun æg og enkelte grøntsager, jeg køber øko.

Takker - og jeg beklager jeg fik det galt i halsen, Lis - jeg skulle nok have sovet en timestid mere inden jeg stod op :ups:
VH
Susanne