Få omplaceret kat hjem igen

Nej det er jo også det. De er på ingen måder bedste venner men de accepterer hinanden overraskende godt taget i betragtning af at det er to velvoksne hankatte der er blevet ført sammen. Kan godt se at min drøm om at få ham hjem igen, bliver jeg nødt til at få ud af hovedet.

Hmm nu skriver nu ejer så at hun har fundet pasning. Men nu er de pludselig begyndt at slås ud af det blå. Jeg tror vist bare hun leder efter en undskyldning for at komme af med ham så tør ikke lade ham blive. Men hvad dælen gør jeg hvis de ikke kan enes herhjemme og hvordan forøger mine chancer for at føre dem sammen igen?

Du må bare gøre forsøget hvis du gerne vil ha’ ham hjem igen.

Det eneste der er at gøre, er at forsøge tage det så stille og roligt som muligt.
Kattene kan på et splitsekund mærke din tilstand, og hvis du er meget stresset og nervøs over det, forplanter det sig til kattene og gør deres lunte betydeligt kortere.

Og hvis det så ikke går, så håber jeg at du vil overveje om ikke det så vil være det rigtigste at få ham aflivet.

Han er jo ikke ung mere og at skulle omplaceres igen hvis det ikke fungerer hos dig, det synes jeg vil være synd for en kat på 9 år.

Ja jeg tror også at jeg er nået til den beslutning at går det ikke herhjemme så er aflivning den eneste løsning. Synes ikke han skal omplaceres igen. Det ville være synd for ham. Selv om det er forfærdeligt at skulle aflive et raskt dyr, så kan jeg ikke leve med at han skal kastes rundt fra hjem til hjem. Jeg er bare bange for at jeg ikke får taget mig sammen til at få det gjort hvis først han kommer hjem. Men så ender jeg jo bare i stedet med tre katte der har det dårligt.
Jeg håber hvis det er tilfældet at han skal aflives at jeg kan få dyrlægen her hjem og gøre det, men ved slet ikke om de vil det.

Jeg overvejede for nyligt aflivning / behandling hjemme af min ene kat. Der er tre dyrlæger i området, en ville gerne køre ud for at behandle, men havde ikke tid, de to andre kørte ikke ud til hjemmekonsultationer. Men alle tre ville gerne aflive hjemme. Så mon der ikke også er en dyrlæge i nærheden af dig, der gerne vil, hvis det bliver aktuelt?

I øvrigt tænker jeg på, at det lyder som om, at dette er kattens sidste chance. Jeg ville nok overveje, om jeg ville bruge det sidste skud i bøssen på et forsøg på at sammenføre med katte, som der tidligere har været konflikter med - eller om jeg ville give katten chance for en ny familie, hvor der ikke er en konflikt-historie og dermed måske en bedre sandsynlighed for, at det går godt.

mvh. tina

Ja men hvis han skal omplaceres igen, så skal han blive hvor han er nu indtil jeg finder et nyt hjem til ham. Og det skal han ikke hvis det ikke fungerer, da det jo lader til at hun ikke ønsker at have ham alligevel. (Han er perserblanding og kræver en del pelspleje, som jeg er nervøs for ikke bliver gjort) Det er ikke fordi folk der vil have en snart ti år gammel kat hænger på træerne, så det vil være svært at finde ham et godt hjem. Så nu skal han altså hjem til mig som han har boet ved de første ni år af sit liv og går det ikke så får han fred. Jeg vil ikke risikere at omplacere ham igen ved fremmede som måske fortryder og ikke vil have ham alligevel

Forstår godt, at det er mere end svært dette her. Men der ER folk derude, der vil tage en ældre kat og give den et godt hjem. Fik en 10-årig hjem for nogle måneder siden - han STORtrives hos sin nye mor og nyder sit andet liv :ok: Fik sidste december 2 11-årige hjem, som ellers var aflivningstruede (tak til Kattegale, nogen her som jeg stadig ikke helt ved hvem er, fik dem fremlyst her så vi blev adviseret!) Hankatten indrettede sig bare og har i sommer for første gang i sit liv stiftet bekendtskab med killinger. Han har taget det i stiv pote! Hunkatten kunne ikke rigtigt overskue at bo i flokken, så hun flyttede ud - en gammel killingekøber der har en halvsøster fra samme årgang tog hende ind, og efter et hurtigt næsedyt var de enige om at de godt kunne blive gamle sammen. Det kan godt være svært at finde det rigtige sted, der vil tage en lidt ældre kat - men det behøver bestemt ikke være synd for katten at den selv i en høj alder får ny familie.
VH
Susanne

Men hvor skal jeg så gøre af katten indtil jeg finder et hjem? Den kan jo ikke blive hvor den er nu, indtil jeg finder et nyt hjem endnu engang. Og jeg kan jo ikke blive ved med at rykke rundt på en kat som tydeligvis er stresset i forvejen indtil jeg finder et sted til den. Det tog meget lang tid første gang at finde et hjem til ham og selvom jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at sikre mig at det var det helt rigtige sted, har det jo så vist sig at jeg tog fejl.
Jeg har det forfærdeligt ved tanken om aflivning, men tror helt ærligt ikke han psyke kan klare at skulle her hjem igen for så at omplaceres igen hvis de ikke kan enes.