FaceBook - hvorfor?

:):slight_smile:

Er du på FaceBook ??

Hvis ja - hvorfor ??

Hvad er fordelene/ulemperne ved at være der ??

Har hidtil været overbevist om, at jeg aldrig skulle derind - men nu er jeg begyndt at overveje det…

Hvad taler for at melde sig til derinde ??

Hvad bruger du FB til ??

[QUOTE=Tante Tut;541196]:):slight_smile:

Er du på FaceBook ?? JA

Hvis ja - hvorfor ?? Fordi jeg snakker med en masse mennesker derinde og har mødtes med gamle klassekammerater og fundet gammel familie som man ikke har snakket med i mange år.

Hvad er fordelene/ulemperne ved at være der ?? Fordele, jamen det ovenstående.
Ulemper, tjaa det er en tidsrøver :wink:

Har hidtil været overbevist om, at jeg aldrig skulle derind - men nu er jeg begyndt at overveje det…

Hvad taler for at melde sig til derinde ??

Hvad bruger du FB til ?? Snakker med folk, og spiller spil. [/QUOTE]
Har skrevet mine svar ind i teksten.

Er du på FaceBook ?? JA

Hvis ja - hvorfor ?? Fordi Facebook er FANTASTISK!!!

Hvad er fordelene/ulemperne ved at være der ?? Fordi man kan holde lidt kontakt og følge med i venner og bekendes liv… Ulempe - det er en tidsrøver.

Har hidtil været overbevist om, at jeg aldrig skulle derind - men nu er jeg begyndt at overveje det… Jeg ville heller ikke derind til at starte med, men jeg blev fuldstændig hooked da jeg kom derind :slight_smile:

Hvad taler for at melde sig til derinde ?? Se længere oppe :wink:

Hvad bruger du FB til ?? Se ovenstående og tidsfordriv :slight_smile:
[/QUOTE]

Har skrevet mine svar ind i teksten.

Er du på FaceBook ?? - Ja

Hvis ja - hvorfor ?? - det er der jeg har hele klan Birketoft samlet, har fundet bekendte, skolekammerater, ekskærester… og så bruger jeg det til at logge ind på alle fora - der er nu noget over kun at skulle klikke EN gang for at logge ind nogen steder

Hvad er fordelene/ulemperne ved at være der ?? - ulemper… ingen hvis man sætter det ordentligt op og sparer sig for spam og dumme indlæg… fordele jamen… det hele!!

Hvad taler for at melde sig til derinde ?? - hvis man er typen der gerne vil følge med i alle sine venners gøren og laden og gerne selv vil dele er det verdens navle!

Hvad bruger du FB til ??[/QUOTE]

til at logge ind på KG primært… og så til at blive kontaktet af alle dem der synes jeg skal have noget at vide

Er du på FaceBook ?? Ja

Hvis ja - hvorfor ?? Fordi jeg meldte mig ind. Skulle se hvad det var alle sammen snakkede så godt om. Fandt så ud af at FB kan bruges til mange ting.

Hvad er fordelene/ulemperne ved at være der ?? Som de andre skriver er det en tidsrøver.

Hvad taler for at melde sig til derinde ?? Jeg har bl.a. fået kontakt med en del af familien, som jeg ikke havde set i mange år. Har fundet gamle klassekammerater og har fundet en hel del opdrættere derinde, så nu kan jeg rigtig surfe på billeder. Hvis ikke jeg havde opdrætteren til Tam Tam på min venneliste, havde jeg nok ikke set hende - og slet ikke fået hende hjem.

:-):slight_smile:

Hvad bruger du FB til ?? Ser en masse billeder samt spiller en del poker derinde.

Ja jeg har facebook. Oprettede en profil for at se om min halv-lillebror som jeg aldrig har mødt var derinde, det var han… og hov, 2 halvsøskende (tvillinger)…og en halv-kusine. Ja der har vist rigtig været gang i min biologiske far :stuck_out_tongue:
Ellers bruger jeg mest facebook til at “snakke” med min datter når hun kommer hjem fra skole og jeg er på arbejde :cool2:

Ja - jeg netværker med trænere i hele verden derinde, og småhygger med nogle venner, men mit formål er netværket

Er du på FaceBook ?? Ja

Hvis ja - hvorfor ?? Det er hyggeligt, og man kan følge med i hvad folk render rundt og laver :slight_smile: Det er nemt at holde kontakten ved lige mht folk man ikke ser så tit.

Hvad er fordelene/ulemperne ved at være der ?? Det kan være en tidsrøver, som før skrevet. Fordelene må være det jeg har skrevet ved de andre svar.

Hvad taler for at melde sig til derinde ?? Se de andre svar :slight_smile:

Hvad bruger du FB til ?? Bl.a spil. Og det er så dejlig nemt at have fjæsbog når man arrangerer noget. Man kan lave events som man kan invitere folk til, eller en gruppe, f.eks. så har jeg og nogle tøser en gruppe hvor vi arrangerer tøseaftener, spisning, rejser osv. Og en gruppe for vores tirsdags-cruise om sommeren hvor vi aftaler ture og ligger billeder ind o.s.v. Mulighederne er mange :slight_smile: Og jeg bruger det til at dele billeder.

Ja jeg bruger facebook
Snakker med familien og venner/bekendte, har fundet en masse som jeg ellers ikke har haft kontakt med i flere år, spiller spil derinde, deler informationer med studiet, arrangerer begivenheder, holder styr på fødselsdage, deler billeder.

Jeg syntes at det er sjovt at følge med i hvad andre laver, og dermed blive lidt opdaterede omkring deres liv, og for sådan en som mig, der er rigtig dårlig til at gribe knoglen og ringe til folk, så er Facebook genialt, da man, imens man smider en lille kommentar til en status, også kan høre lidt om hvordan personen har det, og om vi ikke snart bør ses?

Ville ikke undvære det. Men er lykkelig for at man kan blokerer alt man ikke er interesseret i at få nyheder om, deltage i osv osv!

Facebook er ikke mere tidsrøver end man selv gør det til…jeg bruger det ikke så meget, men har en profil derinde fordi jeg har en del venner og bekendte i udlandet og derinde er det nemt at opdatere flere på en gang og ellers, hvis man som jeg, ikke har skype og messenger o.s.v. installeret, så er det nemmere end at sende mail, at sidde og chatte eller skrive private beskeder med venner.

Ellers er der bare det at sige, at man skal være kritisk hvad man lader tilføje til sin profil, for der er SÅ meget L*** på Facebok…mærkelige applikationer, quizzer o.s.v…det gider jeg ikke bruge.
Meget af det skal man også lade være med at involvere sig i, da det kan stjæle folks oplysninger eller fylde virus i computeren.

jeg bruger hovedsageligt facebook til at holde kontakten med de venner som bor langt væk og så ka man sige hvorfor ikke bare bruge telefonen, joooo men når nu man hader at tale i tlf, så er det andet nemmere, samtiddig har jeg igennem facebook fået kontakt med gamle venner og kollegaer som jeg havde mistet kontakten til.
samtiddig har jeg en yderst god ven derinde som osse er kattetosset, men som jeg aldrig har mødt og vi er virkelig på bølgelængde og deler mange personlige ting
og så er det da faktisk lidt tankevækkende at de fleste af mine venner på facebook er kattefolk og kattegalebrugere.

kæreste tut, skulle du nu komme til det resultat at du vil prøve facebook, så vil jeg meget gerne være ven med dig derinde

Jeg er oprette ja. Jeg bruger det så kun til at spille forskellige spil der inde.

Hvorfor nu lige denne tråd, Tut??? :venter::venter:

Nu overvejer jeg for første gang, om jeg godt nok skal på Facebook!!
Jeg har ikke mere tid, der kan stjæles…KG tager det hele :uha:

Måske vi skal springe ud i det…og blive hinandens første venner?? :klap::klap:

Eller måske skulle vi be nogle af disse hardcore FB bruger herinde om et udvidet kursus??

Er du på FaceBook ?? - NEJ!

Hvis ja - hvorfor ?? -

Hvad er fordelene/ulemperne ved at være der ?? - Jeg bruger rigelig tid i forvejen foran PC’en og er ikke interesseret i nye venner fra fortiden. Vil de eller noget familie i kontakt med mig, ved de, hvordan de kan finde mig, og nogle har da også gjort det

Har hidtil været overbevist om, at jeg aldrig skulle derind - men nu er jeg begyndt at overveje det… - Måske jeg på et tidspunkt forandrer mening, men ikke p.t.

Hvad taler for at melde sig til derinde ?? - Måske samlet kontakt til og høren nyt fra min familie, men det kan gøres via tlf. eller mail.

Har svaret i teksten

fjæsen kan ordnes på et par minutter om dagen, super til at netværke, især kat og gamle venner. spil etc vælger man selv, og det siger mig minus.

Er du på FaceBook ?? Ja, det er jeg.

Hvis ja - hvorfor ?? Fordi det er en fantastisk opfindelse med henblik på netværk.

Hvad er fordelene/ulemperne ved at være der ?? Fordelene er at det er nemt at netværke derinde, både med familie og venner men også med opdrættere over hele verden.

Eneste ulempe er hvis man lader det tage for meget af ens tid.

Hvad taler for at melde sig til derinde ?? Se ovenstående og nedenstående.

Jeg bruger det til at følge med i min families og mine venners liv. Det er ikke alle man kan nå at se lige ofte og der er mange småting man får med derinde, som ikke når at komme med, hvis man feks. kun ser hinanden over en middag en gang om måneden, (som vi eksempelvis gør med svigerfamilien) hvor alle skal nå at fortælle hvad der foregår i deres liv.

Jeg bruger det også til at netværke med mit opdræt, man kan virkelig komme vidt omkring. Man opdager nemmere hvad der foregår i de forskellige opdræt rundt omkring, med hensyn til killinger, show og helbred, for det popper op på ens væg, i stedet for at man skal sidde og gå ind på en masse hjemmesider for at få den samme info.

Jeg synes FB er fantastisk, jeg har blandt andet fundet min bedste veninde som jeg gik i folkeskolen med fra 3-7 klasse da vi boede i Herning. Jeg havde ellers prøvet ALT. Det var faktisk hende der fandt mig. Hun lånte en venindes profil og ledte efter mig derinde, og fik så veninden til at skrive en besked og spørge om jeg var mig :høhø: Da jeg svarede tilbage at den var god nok, oprettede hun selv en profil derinde, og nu holder vi forbindelsen efter at have undværet hinanden i over 15 år :slight_smile:

Er du på FaceBook ?? Meget lidt, kun fordi der er kirkesanger-vikargruppe derinde, og fordi mit tidl. sang-ensemble plagede mig til det

Hvis ja - hvorfor ?? Som sagt, jeg blev mere eller mindre presset til det.

Hvad er fordelene/ulemperne ved at være der ?? Fordel: Jeg får mails, når der er et vikar-opslag. Ulempe? Generelt synes jeg, at det er en gang ovrflødigt tidsspilde overfyldt med reklamer. Og jeg har hverken brug for eller lyst til, at tidl. skole-“kammerater” eller familie skulle finde mig. Dem, der ville, har fundet mig IRL, og det var, hvad det var: Fortid. Største ulempe: Man bliver dænget til med spil-“invitationer” om at bygge et internet-landbrug op… Hurra… Vældig interessant…
Jeg foretrækker livet og vennerne IRL, her og nu. Det er meget hyggeligere at ses eller tale i tlf - det sidste er røget lidt fløjten netop pga sites som Fjæsbogen.

Hvad taler for at melde sig til derinde ?? Ikke noget IMHO :slight_smile:

Meget lidt - mine sikkerhedsindstillinger mht cookies etc er alligevel sat så højt, at jeg ikke kan logge ind hjemme.
Man skal lige have for øje, at alt det “gratis” betales via reklamer og firmaernes køb og salg af din internet-færden - kig f eks her:
http://www.taenk.dk/gode-raad/7-skarpe-om-facebook/
og her:
http://www.forbrugerraadet.dk/tema/privacy/facebook/ (kig under punkterne i listen til venstre)
:slight_smile:

Jeg har været på Facebook gennem længere tid, men begik til sidst selvmord derinde dvs (fik slettet min profil).:slight_smile:

Jeg synes det var belastende med alle de henvendelser, og flere kom fra mennesker jeg ligesom MED VILJE ikke gad have kontakt til. Der er en grund til jeg ikke har haft kontakt med visse personer gennem mange år, så giv fanden i at de så ville genoptage kontakten igen:uha:

Og så har jeg heller ikke så mange ‘rigtige’ venner. Jeg har en håndfuld som jeg anser for værende virkelige venner, nogle som jeg har kendt siden barndommen. Og resten af de venner jeg havde på Facebook (måske 300-400 stks) var faktisk kun bekendte og nogen var mere bekendtes bekendte hvor vores veje bare havde krydset. Gamle skolekammerater, eks kærester og den slags hører en anden tid til. Det er ikke noget jeg gider bruge tid på nu.

Og så er jeg generelt totalt lige glad med hvad folk laver og har ikke den der interesse i at følge med, som Facebook konceptet ligesom lægger op til man skal.
De venner jeg har, ser jeg jævnligt og jeg taler i telefon med dem ofte, og det er ALT rigeligt.

Så jeg har skam prøvet og brød mig bestemt ikke om det. for mig var det spild af kostbar tid på uvedkommende ting.

:slight_smile:

[QUOTE=Helene;541412]Jeg har været på Facebook gennem længere tid, men begik til sidst selvmord derinde dvs (fik slettet min profil).:slight_smile:

Jeg synes det var belastende med alle de henvendelser, og flere kom fra mennesker jeg ligesom MED VILJE ikke gad have kontakt til. Der er en grund til jeg ikke har haft kontakt med visse personer gennem mange år, så giv fanden i at de så ville genoptage kontakten igen:uha:

[/QUOTE]

Der er en ganske udemærket funktion derinde, som gør at man kan blokere personer man ikke ønsker at se/have kontakt til.

Hvis man tilføjer dem til sin bloker liste, kan man ikke se dem eller deres kommentarer og omvendt :slight_smile:

Ja, det fandt jeg ud af meget meget sent i forløbet, men der var det hele ligesom kørt af sporet:tihi: