Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Jeg vil lave en side eller en gruppe for mit opdræt.
Det er jo kun lige så småt i sin vorden, men forhåbentlig går der kun et halvårstid før mit første kuld er her.

Jeg kan se de fleste opdræt har en side, men nogle har også en gruppe.
Jeg fandt nedenstående artikel om hvad forskellen er på sider og grupper.
How Nonprofits Must Adapt To Facebook Changes…-page-one-use/

Hvad ville du anbefale, at jeg vælger at lave?

Jeg er ved at lave en webside og den vil være der hvor det meste vil stå, så FB side eller gruppe bliver sekundær for information, vil bruge den mest som blikfang, når der er kuld etc.

På forhånd tak for hjælpen


26-09-17, 06:43 #2

Katho
Sv: Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Der var en der fortalte mig på et tidspunkt at killingekøbere kigger på hjemmesider og andre opdrættere på fb sider.

personligt ville jeg vente med fb siden og se tiden an

Mvh. Kamilla & BBC - Bertil, Blua og Cookie - aka The Runaway, BISse-missen & The BIScuit.


Tak HolmeInc har takket for indlægget

26-09-17, 08:26 #3

Eva K

Re: Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Det kommer an på hvad du vil, ren reklame eller “samfund”. Kig ind på forskellige sider og se hvordan du får informationen der, vs hvordan du får den i en gruppe. Jeg har selv valgt en gruppe, fordi jeg gerne vil at mine poster og mine killingekøberes poster er lige synlige.
.

Tak HolmeInc har takket for indlægget

26-09-17, 09:47 #4
Jeanette

Sv: Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Vi havde i starten en gruppe, men syntes ikke rigtig der var respons på det vi lagde ind og vores købere brugt mest gruppen Kurilean Bobtail i Skandinavien (efter vores egen opfordring) til at poste billeder osv. så valgte vi at slette den og lave en side i stedet for.

Siden er en forlænget arm for vores hjemmesider

Mit indtryk er at mange hellere vil følge en siden end en gruppe, og jeg syntes ikke en side kræver så meget som en gruppe

VH. Jeanette


Tak HolmeInc har takket for indlægget

Enig Enki er enig i indlægget

26-09-17, 09:50 #5

Jeanette
Sv: Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Vi havde i starten en gruppe, men syntes ikke rigtig der var respons på det vi lagde ind og vores købere brugt mest gruppen Kurilean Bobtail i Skandinavien (efter vores egen opfordring) til at poste billeder osv. så valgte vi at slette den og lave en side i stedet for.

Siden er en forlænget arm for vores hjemmesider

Mit indtryk er at mange hellere vil følge en siden end en gruppe, og jeg syntes ikke en side kræver så meget som en gruppe
Glemt lige at med en gruppe, så bestemmer du selv, hvem der kan og må følge med i hvad der sker i dit opdræt, men en side er alt offentlig og kan ses af hele verden

VH. Jeanette


Tak HolmeInc har takket for indlægget

26-09-17, 10:25 #6

Temple Bar

Re: Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at have en gruppe og derefter inviterer en masse af dine FB-venner til den, så skal de selv aktivt gå ind og fjerne sig fra gruppen, hvis ikke de ønsker at være med - mens hvis du inviterer venner til at like en side, skal de aktivt vælge siden til.

Jeg er venner med rigtigt mange mennesker med rigtigt mange forskellige racer, der poster på både deres gruppe/side og deres private FB-side og jeg må indrømme, at der er grænser for, hvor ofte jeg har behov for at se de samme killinger i min newsfeed, så jeg vælger ofte “kun” at følge deres private side

Mange hilsner
Mette

Tak HolmeInc har takket for indlægget

26-09-17, 11:03 #7

Enki

Sv: Re: Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Quote Originally Posted by Temple Bar View Post

Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at have en gruppe og derefter inviterer en masse af dine FB-venner til den, så skal de selv aktivt gå ind og fjerne sig fra gruppen, hvis ikke de ønsker at være med - mens hvis du inviterer venner til at like en side, skal de aktivt vælge siden til.

Jeg er venner med rigtigt mange mennesker med rigtigt mange forskellige racer, der poster på både deres gruppe/side og deres private FB-side og jeg må indrømme, at der er grænser for, hvor ofte jeg har behov for at se de samme killinger i min newsfeed, så jeg vælger ofte “kun” at følge deres private side

De grupper jeg har lavet, er jeg administrator på, og som administrator kan jeg vælge at slette alle personer i gruppen, og derefter slette mig selv, og derefter findes gruppen ikke længere.

Hilsner Ea, Emina og Alvin - Singlesild med Superkatte

Tak HolmeInc har takket for indlægget

26-09-17, 12:03 #8

Temple Bar
Re: Sv: Re: Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Quote Originally Posted by Enki View Post

De grupper jeg har lavet, er jeg administrator på, og som administrator kan jeg vælge at slette alle personer i gruppen, og derefter slette mig selv, og derefter findes gruppen ikke længere.
Ja, selvfølgelig - men den person, der laver siden/gruppen er jo som udgangspunkt ikke interesseret i at slette den igen med det samme. Til gengæld er der forskel på, om man bliver inviteret til at like en side (hvor man selv aktivt skal sige ja) eller man bliver inviteret til at være medlem af en gruppe (hvor man automatisk får samtlige poster i gruppen i sin newsfeed med det samme og derefter aktivt skal melde sig ud).

Mange hilsner
Mette

Post Thanks / Like - 0 Tak, 1 Enig, 0 Grin, 0 Tillykke
Enig Jeanette er enig i indlægget

26-09-17, 18:05 #9
DorteH

Re: Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Jeg anbefaler FB sider, til dem jeg håndterer hjemmesider for - i første omgang fordi der (i hvert fald for et par år siden) var større udvalg af WP plugin’s til FB feed for sider end grupper, og efterfølgende af de samme årsager som ovenfor nævnt…

Post Thanks / Like - 1 Tak, 0 Enig, 0 Grin, 0 Tillykke

Tak HolmeInc har takket for indlægget

26-09-17, 22:12 #10
Lykke

Sv: Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Jeg er mest til sider, syns det er mere udadvendt, til alle der kunne være interesserede i at følge opdrættet. Grupper er mere, hvis man vil holde kontakt med killingekøberne.
Jeg tror så godt man kan gøre så alle kan lave opslag på en side, hvis man gerne vil have billeder etc fra andre. Er dog ikke sikker.

/Lykke


Post Thanks / Like - 1 Tak, 0 Enig, 0 Grin, 0 Tillykke

Tak HolmeInc har takket for indlægget

29-09-17, 07:34 #11

Temple Bar

Re: Sv: Facebook side eller gruppe - hvad skal jeg vælge?

Quote Originally Posted by Lykke View Post

Jeg tror så godt man kan gøre så alle kan lave opslag på en side, hvis man gerne vil have billeder etc fra andre. Er dog ikke sikker.
Det kan du sagtens - selv uden at lave noget. Så bliver de bare vist ude i siden

Mange hilsner
Mette

Kopieret fra gamle kattegale og renset en smule for diverse avaterer og hvor mange indlæg de enkelte som svarede havde.
Alt tekst er den samme som før.
Hvis andre har andre argumenter end allerede skrevet, så må I meget gerne fylde på :slight_smile:

1 Synes om